Igencsak fájdalmas tud lenni egy ingatlanügyletnél, ha a mind borsosabb vételáron, az esetleges felújítási munkálatokon, az ügyvédi munkadíjon és az illetéken túl még a közvetítőt is ki kell fizetni. A vételár akár öt százalékát is kitevő összegért ezért érthetően egyre többet várnak az ügyfelek különös tekintettel arra, hogy a konszenzus szerint az idehaza működő mintegy tízezer ingatlanos 80%-a teljes mértékben alkalmatlan arra, amit csinál.
A legújabb innovációk és a profi marketingstratégiák széleskörű alkalmazása, valamint az ügyfélélmény növelése nagyot dobhatna a szakma megítélésén, és nagyon úgy néz ki, hogy a talpon maradáshoz mindez belátható időn belül már csupán nem választás kérdése lesz, hanem alapvető követelménnyé válik.
Az olyan sikerkönyvek, mint a Rich Dad, Poor Dad vagy a The Weekend Millionaire óta tudjuk, hogy „az ingatlan történeteket ad el, nem négyzetmétereket”,
ezért egy közvetítőnek minden eszközt meg kell ragadnia, hogy minél magával ragadóbban csomagolja be ezeket a bizonyos sztorikat.
Otthon szkennelés öt perc alatt
Szerencsére e téren már messze nincsenek magukra hagyva a szakma képviselői. A legmodernebb alaprajz-appok például akár néhány perc alatt készítenek pontos 3D modellt egy hétköznapi mobillal végzett szkennelés után, hogy az érdeklődők interaktív bejárások keretében kapjanak kedvet a vásárláshoz. Kezdenek emellett elterjedni a drónokkal rögzített látványos felvételek, amelyek nemcsak kivételes dinamikát kölcsönöznek az otthonok prezentációjához, hanem a mostanában már alapnak számító rövid videóknál is jól jöhetnek.
Akkor ugyanis, amikor az emberek figyelme már messze az aranyhalak 9 másodpercen át tartó koncentrációja alatt van, a TikTok, Instagram Reels és YouTube Shorts formátumok mindent tarolnak, amikor figyelemfelkeltésről van szó.
A sztorimesélés külön fejezetét alkothatja a home staging műfaja, ahol a cél, hogy az értékesíteni kívánt ingatlant formabontó, a fantáziát megmozgató módon, újszerűen láttassuk. A megbízott szakember által újragondolt terek és stílusok számottevően képesek megdobni a vételárat és az eladást is jelentősen felgyorsíthatják.
Mindez együttesen az ügyfélélményt szolgálja, amelyet hiba lenne alábecsülni. A PwC tanulmánya szerint az ügyfelek 73%-a az ár és a termékminőség után ezt a tényezőt tartja fontos tényezőnek vásárlási döntéseiben. Egy McKinsey kutatás pedig arra jutott, hogy
a konverziós arány is ötödével nőhet, ha kivételes az ügyfélélmény.
Az automatizáció alap, a hagyományos skillek még mindig kellenek
A hatékonyságból is a maximumot kell most már kihozni, ha ingatlanközvetítésről van szó, ahol a mesterséges intelligencia nem meglepő módon sorsdöntő lehet. A nagy nyelvi modellekre épülő megoldások automatizálják az ingatlanleírások, hirdetések és ügyfélkommunikáció készítését, így jelentősen gyorsítják a folyamatokat. Az AI-alapú csetbotok és ütemezési asszisztensek pedig növelhetik a termelékenységet, lehetővé téve a gyorsabb reagálást és a szervezettség fenntartását.
Eljött továbbá a személyre szabott hirdetések kora is. Ügyfélszegmensre bontva targetálhatók célzott üzenetekkel és kreatívokkal az adott szegmens iránt érdeklődők, szabadon alakítható sablonok segíthetnek a gyorsaság növelésében, és platformokon átívelő kampányokkal lehet szőnyegbombázni a potenciális ügyfeleket, ami egyértelműen felfelé tolja a helyszíni avagy virtuális megtekintések − és ezáltal a potenciális konverziók − számát.
Mindez persze csak a felszín kapargatása, hiszen emellett a profi ingatlanközvetítők továbbra sem spórolhatják meg azon örökzöld készségek elsajátítását, mint a tudatos testbeszéd, a sikerre vezető sales technikák vagy a hatályos szabályok mélyreható ismerete.
Erős program
Minderről a REA Summit 2025 programjában is részletesen értekeznek a szegmens vezető szakértői, így többek között Lipták Zsuzsa, a zenga.hu ügyvezetője tart előadást az ingatlanhirdetési piacon beköszöntött új korszakról, míg az ingatlanértékesítést támogató innovációkról és szakmai kompetenciákról dedikált kerekasztal-beszélgetésben lesz szó az alábbi résztvevőkkel:
- Bíró Nóra, sales tréner, testbeszédszakértő, MOST Hungary
- Fodor Imola, home stager, ingatlanfejlesztő, marketing szakértő, Imola Fodor Interiors
- Frank Patrícia, stylist, stílus- és színtanácsadó
- Pacsek János, értékesítési tréner; hideghívás és kifogáskezelés specialista, BestLine Consulting Ltd.
Ezen túl természetesen részletesen foglalkozunk az ingatlanközvetítő szakmát érintő trendekkel. Kiss Gábor, a Metrodom Kivitelező ügyvezető igazgatója moderálja a vonatkozó panelbeszélgetést három piacvezető cég képviselőjével, úgy mint:
- Heinrich Balázs, értékesítési vezérigazgató-helyettes, OC Holding
- Lipták Zsuzsa, ügyvezető, zenga.hu
- Máté Ferenc, vezérigazgató helyettes, igazgatósági tag, Duna House Cégcsoport
Kulcsfontosságú tisztában lenni ugyanakkor azzal is, hogy milyen irányba megy maga az ingatlanpiac. A legfrissebb fejleményekről és várakozásokról Sándorfi Balázs, a Bankmonitor alapító-ügyvezetőjének moderálása mellett az alábbi remek szakembergárda osztja meg gondolatait:
- Bókay Márton, nemzetközi pénzügyi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár, Nemzetgazdasági Minisztérium
- Futó Péter, elemzési vezető, zenga.hu
- Pásztor András, Fundamenta Értéklánc ügyvezető, Fundamenta Ingatlan
- Szoboszlay Máté, partner, üzletfejlesztési és beruházási igazgató, Faedra Group
A még részletesebb program a rendezvény honlapján található.
Regisztráljon most a REA Summit – Powered by Pénzcentrum konferenciára, és értesüljön első kézből az ingatlanközvetítő szakma legfrissebb történéseiről!
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
Pillanatok alatt történelmi válságba taszította Ukrajnát legerősebb szövetségese - Mi lesz a megtámadott ország jövője?
Amerika nélkül nehéz lesz folytatni.
Megmozdult Európa: csattanós választ adhatnak az amerikai béketervre
Már zajlanak a tárgyalások.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Az EU Bíróság ítélete a minimálbér irányelvről: korrekció vagy megerősítés?
Az Európai Unió Bírósága 2025. november 11-én hozott ítéletével pont került a Dán Királyság által megtámadott, a megfelelő minimálbérek biztosításáról szóló (EU) 2022/2041 irányelv
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Uptrading: válságban váltunk drágább FMCG-re?
A kis luxus paradoxona azt a jelenséget írja le, amikor válság idején bizonyos prémium termékek kereslete nem csökken, hanem növekszik. Ez különösen hangsúlyos az FMCG-szektorban, ahol a minde
Örömhír az autóvásárlás előtt állóknak: Olcsóbbak az autóhitelek, ideje a gázra lépni!
2025-ben ugyan az autóárak tovább drágulnak, ebben semmi meglepő nincsen. Viszont ami remek hír az autóhiteleseknek: a kamatok folyamatosan csökkenő pályán vannak. Mutatjuk, mik a piac legfontos
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!



