Elárulta a fintech guru, min múlik a bankok túlélése

Elárulta a fintech guru, min múlik a bankok túlélése

"A bankok akkor lesznek hosszú távon eredményesek, ha a hatékonyságukat tudják javítani. Ezen fog múlni ugyanis, hogy az ügyfelekért folytatott versenyben 3, 5 vagy 10 éves távlatban milyen helyezést érnek el" - véli Nyíri József. A Finshape Hungary társ-vezérigazgatóját a Portfolio Financial IT konferencián kérdeztük a banki digitalizációs kihívásokról, a régiós digitális fejlesztési trendekről, várható fejlesztési irányokról, hatékonyságnövelésről, AI-ról és a tehetséggondozásról.

Csányi Péter: az AI drasztikusan megváltoztatja a bankolást, de kiábrándulás jöhet

Csányi Péter: az AI drasztikusan megváltoztatja a bankolást, de kiábrándulás jöhet

Iparági szinten a legtöbbet a bankszektor költi digitalizációra, ám ezeknek a projekteknek a zöme nem hozza a várt eredményeket. Ennek ellenére az látszik, hogy a digitális éllovasok jelentősen jobb részvényesi hozamot tudnak elérni, és nyílik az olló a digitális éllovasok és a lemaradók között - fejtette ki Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese Financial IT rendezvényünkön tartott előadásában.

Mesterséges intelligencia megoldások a bankszektorban - Jön a Financial IT 2024!

Mesterséges intelligencia megoldások a bankszektorban - Jön a Financial IT 2024!

A bankszektor digitális transzformációjával kiemelten foglalkozó Financial IT konferenciánkat már 12. alkalommal rendezzük meg 2024-ben, ahol a banki felsővezetők, IT-döntéshozók, a top tanácsadók, fintech guruk és startupperek, illetve a legfontosabb banki IT-beszállítók vitatják meg a legforróbb banki IT-trendeket. A nagy múltú konferencián nem csupán a technológiai újdonságokkal, hanem a banki digitalizáció üzleti aspektusaival is részletesen foglalkozunk, azaz a banki IT-költésektől kezdve a hatékonyságnövelésen keresztül a mesterséges intelligenciáig minden forró témáról szó lesz a rendezvényen.

Példátlan, ami a magyar munkahelyeken zajlik: két kőkemény generációs kihívással nézünk szembe

Példátlan, ami a magyar munkahelyeken zajlik: két kőkemény generációs kihívással nézünk szembe

"A fiatalokat nem lehet egy eszközzel „megszerelni”, hogy ugyanúgy viselkedjenek, meg akarjanak halni a munkában, mint mi. Erre nincs eszköz, hanem csak szemüveg" - mondja Steigervald Krisztián generációkutató. Globális kultúraváltás történt: megváltozott a munkához való hozzáállás, és különösen a munkára való nevelés szokásai. A generációk közötti különbségek begyűrűznek a munkahelyekre, ráadásul a generáció-menedzsment egyszerre két nehéz feladattal néz szembe: a 30 év alattiak és az 55 év felettiek integrálásával. Az IT-szektorban, a technológiai váltásban is megfigyelhető, hogy a különböző érettségi szintű technológiák ugyanúgy, ahogy a társadalmi generációk, a mai napig egymással párhuzamosan élnek - teszi hozzá Mádi Gábor, a Shiwaforce CIO-ja. A témával június 11-ei Financial IT konferenciánkon is foglalkozunk. Részletek és regisztráció itt!

10 év múlva már eszköz sem kell a fizetéshez: a pénzügyi szektor robbanásszerűen digitalizálódik

10 év múlva már eszköz sem kell a fizetéshez: a pénzügyi szektor robbanásszerűen digitalizálódik

A pénzügyi szektor a digitalizáció egyik úttörője: jelentősen átalakultak az elmúlt évtizedben a fizetési szokásaink és a banki ügyintézés formái. A Covid járvány erre csak rátett egy lapáttal, és felgyorsította a felhasználók átállását a digitális ügyintézésre, a következő években pedig várhatóan még inkább felpörög a folyamat intenzitása. A Portfolio Fischer Andrást, az OTP Bank innovációs igazgatóját, az OTP Lab vezetőjét a mesterséges intelligencia banki felhasználásáról, a digitális munkatársakról és a pénzügyekben tapasztalható generációs különbségekről kérdezte. A témáról bővebben a GEN Z Fest-en ad elő a szakember, május 9-én az Akváriumban.

Újabb bankkártyás csalásra figyelmeztet az MNB

Újabb bankkártyás csalásra figyelmeztet az MNB

Ismert utaztatási társaságok külföldi autókölcsönzési vagy szállásadói partnereihez kötődő ügyleteknél fordulhattak elő digitális bankkártya-csalási kísérletek. A támadások nem a biztonságosan működő magyar bankoknál, hanem kereskedelmi szolgáltatók kapcsán indultak - közölte az MNB. Vásárlási limitbeállítás, tranzakciós értesítések, végső esetben azonnali kártyaletiltás segíthet a védekezésben.

Nevet vált a Diófa Alapkezelő: Gránit Alapkezelőként folytatja

Nevet vált a Diófa Alapkezelő: Gránit Alapkezelőként folytatja

A Diófa Alapkezelő január 10-től Gránit Alapkezelő néven folytatja tevékenységét. A névváltással párhuzamosan az alapkezelő  az ingatlanokhoz kapcsolódó szolgáltatásait és céljait a Grandum név és arculat alatt összpontosítja. A társaság célja 2024-ben a piaci részesedés növelése, valamint az ingatlanportfolió diverzifikálása itthon és külföldön egyaránt - derül ki a Diófa Alapkezelő közleményéből.

Meglepő, de minden harmadik magyar bankot váltana egyetlen ok miatt

Meglepő, de minden harmadik magyar bankot váltana egyetlen ok miatt

Sok magyar fogyasztó szeretne több tájékoztatást kapni bankja fenntartható tevékenységéről - derül ki a Mastercard ma közzétett új jelentéséből. Minden harmadik megkérdezett hajlandó lenne akár pénzintézetet is váltani annak érdekében, hogy banki ügyletei fenntarthatóbbak legyenek, és akár még többet is fizetnének ennek érdekében.  Miközben a magyar pénzintézetek többsége egyre több  lépést  tesz a fenntarthatóság érdekében, legyen szó saját működésük szén-dioxid-semlegesítéséről, zöld termékek és szolgáltatások bevezetéséről, finanszírozásról vagy akár partnerhálózatuk bevonásáról, az ügyfelek kétharmada (60%) mégsem tud erről.  

Nagy fába vágta a fejszéjét a magyar kormány: így működik a digitális mesterterv a mintaállamban

Nagy fába vágta a fejszéjét a magyar kormány: így működik a digitális mesterterv a mintaállamban

A kormány nemrég jelentette be, hogy egy átfogó programot indít az ügyintézési folyamatok digitalizálása érdekében, amelytől hosszú távon egy digitális gazdaság megszületését és az ország versenyképességének növekedését várja. A digitalizáció valóban hatékonyan szolgálhatja a gazdasági fejlődést, ám a stratégia végrehajtása összetett feladat. Ezért megnéztük, mit tanulhatunk egy olyan ország példájából, amely világszinten is a digitális transzformáció éllovasának számít.

Költségmegtakarítást is hozhatnak a digitális vállalati pénzügyek

Költségmegtakarítást is hozhatnak a digitális vállalati pénzügyek

Nem fognak eltűnni a személyes tárgyalások, ám a céges pénzügyek jó részét már most is könnyen lehet automatizálni. Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank vállalati digitális és fizetési megoldások területének vezetője integrált, a kereskedői fizetéseket és a napi pénzügyeket is kezelő irányítóközpontot ajánl a bank ügyfeleinek.

Budapesten is ügyintéző nélküli, digitális okoskapszulát nyit az MBH Bank

Budapesten is ügyintéző nélküli, digitális okoskapszulát nyit az MBH Bank

Megnyílt az MBH Bank első budapesti digitális kioszkja: az Állatorvostudományi Egyetemen telepített okoskapszulában a hallgatók helyi ügyintéző személyes közreműködése nélkül, biztonságosan és kényelmesen tudnak számlát nyitni. A bank első körben tíz, a magyar FaceKom által fejlesztett digitális banki kioszkot telepít hazai egyetemeken. A tervek szerint a jövőben további banki termékekkel és szolgáltatásokkal bővül az egyetemi digitális kioszkok kínálata.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Újult erővel támad a fertőzés, ami Magyarországon is halálozással járt - Már a hazai járványhatóság is figyelmeztet
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.