Az olajpiacot érintő szankciók és egyéb politikai kockázatok rámutatnak az energiaportfoliók diverzifikációjának szükségességére, valamint arra, hogy áttérjünk a fenntarthatóbb és alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású energiaforrásokra. A visegrádi országok esetében is látszik már, hogy gyorsan elkezdődött a leválás az orosz olajimportról, de még további kihívások látszanak ebben a folyamatban - ismertette Marik Gyula, a Shell Hungary Zrt. kelet-közép-európai régió beszerzési vezetője a Portfolio Energy Investment Forum 2023 konferenciáján. A szakértő bemutatta a cég nemzetközi és magyarországi beruházási terveit is, amely erre a speciális helyzetre reagálnak.
Folyamatosan emelkedik az üzemanyagok ára a hazai kutakon, és a drágulásnak várhatóan még nincs vége. A dízel ára hamarosan elérheti a literenkénti 700 forintos szintet - nyilatkozta a Somogy vármegyei hírportálnak Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője.
A belföldi piac stabilizálása érdekében Oroszország ideiglenes korlátozásokat vezetett be a benzin- és dízelolajexportra - derül ki a kormány csütörtöki közleményéből. A lépés célja a motorüzemanyagok engedély nélküli "szürke" exportjának megfékezése, és a fogyasztói árak csökkentése. A döntést a benzin és a gázolaj közelmúltbeli hiánya és árrobbanása közepette hozták meg.
Nincs megállás, tovább folytatódik az üzemanyagok drágulása a magyar benzinkutakon a holtankoljak.hu információi szerint.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében arról volt szó, hogy miért döntött a magyar kormány amellett, hogy beszáll egy modern harckocsi fejlesztésébe. Miért jobb ez az országnak annál, mintha vásárolna egy már kész terméket? Vendégünk volt Huszák Dániel, a Portfolio Globál rovatának vezető elemzője. A második blokkban a vágtató üzemanyagárakról beszélgettünk, amelyek mögött nem csak globális okok, de Magyarország specifikus hatások is állnak, ez pedig nem jó hír a hazai autósoknak. Erről Mohos Kristófot, a Portfolio üzemanyagpiaci elemzőjét kérdeztük.
A holtankoljak.hu információi szerint szerdán drágul a gázolaj, a benzin ára viszont nem változik a hazai kutakon.
A globális dízelpiac jelenlegi állapota aggasztó képet fest a szakértők szerint, mivel világszerte megugrottak az árak a nyersolajéhoz képest, ami lehetséges szűkösségre utal. Ez a helyzet megkongatja a vészharangot az inflációval küzdő kormányok számára - írja a Bloomberg, amely szerint a fűtési szezon csak fokozhatja a problémákat.
Azt majdnem biztosra veszem, hogy egy jó darabig tartósan hatossal fog kezdődni a 95-es normál benzin és a gázolaj ára, s ez mindaddig így marad, amíg gyengélkedik a gazdaság, s vele együtt a forint - fejtette ki Holoda Attila energetikai szakértő.
A héten jelentősebb mértékben drágultak az üzemanyagok, ami a gyenge forinttal és az erősödő dollárral függ össze. Emiatt nem kizárt, hogy további drágulásra kell felkészülniük az autósoknak.
Ismét 600 forint fölé drágulhat az üzemanyagok literje ősszel, januártól pedig 650 forintos átlagár várható a GKI friss előrejelzése szerint - számolt be az rtl.hu. Nagyot gyengülhet a forint, és literenként 41 forinttal több adót kell fizetniük az autósoknak jövőre. A GKI már arra számít, az üzemanyag drágulása miatt januárban ismét kétszámjegyű lehet az infláció.
Az Európai Uniónak sikerült kiváltania az Oroszország felőli dízelfüggőségét, miután korábban az oroszok voltak a blokk elsődleges külső gázolajszállítói - írja a Bloomberg. Ez jelentős sikernek nevezhető, tekintve, hogy az EU-s és a brit importnak korábban hozzávetőlegesen a felét Oroszország adta.
Felfüggesztett börtönre ítélt a bíróság egy benzinkutast és ismerősét, míg egy másik kútkezelőre pénzbüntetést szabott ki üzemanyaglopás miatt; a vádlottak több mint kilencezer liter üzemanyagot "csapoltak" le méretlenül egy kiskunhalasi töltőállomáson, kihasználva az egyik kútoszlop és az online kassza közötti kommunikáció rendszeres megszakadását - tudatta a Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség csütörtökön az MTI-vel.
Továbbra is megérkezik Európába az orosz kőolaj, a jelenlegi szabályozói környezet ugyanis lehetővét teszi azt, hogy más országok, például a jelentős olajimportra alapvetően nem szoruló India megvásárolja Oroszországtól a nyersanyagot és a finomított termékeket, majd drágábban eladja azokat Európának.
Az európai energiapiaci kilátások alakulása mentén rendkívül volatilis mozgást láthattunk az olajáraknál a mögöttünk álló hónapokban, amit a hazai üzemanyagárak is lekövettek. Ennek megfelelően tavaly októberben, a dízelhiánnyal kapcsolatos hangok felerősödésekor valósággal kilőtt a gázolaj ára, azután viszont olyan meredek mélyrepülésnek indult a dízelár, amire nem láttunk példát az elmúlt bő húsz év során. Mégis mi okozta a pálfordulást, a gázolaj árának ilyen hirtelen beesését? Az elmúlt hetek kedvező üzemanyagár-alakulása után hol áll most az európai és a régiós rangsorban a magyar benzin-és dízelár? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, a megfejtésben segítségünkre volt Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.
Visszarendeződés tapasztalható jelen pillanatban a magyar üzemanyagpiacon – nyilatkozta az Indexnek Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára, aki az árak kilátásaival kapcsolatban is kifejtette meglátásait.
Többek között az üzemanyagárak várható alakulásáról szervezett szakmai rendezvényt a Magyar Közgazdasági Társaság, amin Horváth Ágnes, a Mol vezető közgazdásza, az MKT Gazdaságpolitikai és Gazdaságelméleti Szakosztályának elnökségi tagja is beszélt az energiapiaci kilátásokról, elsősorban az európai dízelpiac helyzetéről értekezett a szakember. Milyen olajárra lehet számítani az elkövetkező években? A nemrég életbe lépett szankció fényében milyenek a kontinens kilátásai a gázolaj piacán, akár jelentős hiány is kialakulhat? Többek között ezek a kérdések voltak terítéken az előadáson.
A kérdést a Lengyel-Magyar Gazdasági Kamarával együttműködésben készült cikkünkben vizsgáltuk meg.
Kiugróak a tavaly decemberi értékek.
Percről percre tudósítunk.
A kiemelt beruházások ellen indulna népszavazás idehaza, de ezt a tárca nem szeretné.
Ha újra hatalomra kerülne az elnökjelölt.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.