Azok a magánszemélyek, akik eddig még nem rendezték a gépjárműadót, és egy összegben nem tudják azt megfizetni, június 30-ig kérhetik az automatikus 5 havi pótlékmentes részletfizetést, amely néhány perc alatt igényelhető - hívta fel a figyelmet keddi közleményében Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Meglódult az áprilisi kiskereskedelmi forgalom. Nagyon vártuk ezt az adatot, hiszen ez az első hónap, hogy az élelmiszerboltokban él az árrésstop. Érdekes módon elsősorban nem az élelmiszerek, hanem az online kereskedelem és a tartós fogyasztási cikkek húzták a forgalmat. A friss adatok alapján egyértelműen kijelenthetjük, hogy a boltok forgalma emelkedik, egyre távolabb kerülünk a 2021-es volumenszinttől.
Közeleg az április 15-i határidő, az autósok több mint fele már befizette a gépjárműadót, a 3,3 millió érintett közül 1,7 millióan - közölte az MTI-vel vasárnap a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Mexikó szeretné elkerülni a vámok bevezetését az Egyesült Államokkal szemben - válaszolt Donald Trump átfogó vámterveire Claudia Sheinbaum mexikói elnök, bár hozzátette, hogy ez a lehetőség nem zárható ki teljesen.
Már több mint 1,1 millióan befizették a gépjárműadót, amelynek határideje április 15-e - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vasárnap az MTI-vel.
A gépjárműadó befizetésénél is érdemes a NAV mobilapplikációját választani, a NAV-Mobilt azoknak is célszerű letölteni, akiknek gondot okoz az egyösszegű befizetés, hiszen itt az akár 5 havi pótlékmentes részlet is igényelhető - hívta fel a hivatal a figyelmet pénteken az MTI-nek küldött közleményében.
Már 290 ezren befizették a gépjárműadót, többségük (170 ezren) a NAV-Mobil-alkalmazáson keresztül. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerint az április 15-i határidőig még 3 millió adózónak kell teljesítenie az adóbefizetést - közölte a NAV hétfőn.
Már elérhető a gépjárműadó-kalkulátor, amely a felhasználó által megadott adatok alapján kiszámítja az adott gépjármű után fizetendő összeget - tájékoztatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön az MTI-t.
A márciusi lakásbiztosítási kampány mellett még egy fontos határidőre érdemes figyelni a napokban. Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb március 1-jén éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.
Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a személygépkocsikra tavaly megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt, ami mindössze 1,7 százalékkal volt magasabb a 2023-ban tapasztalt 204 900 forintos szintnél. A casco piacának aktualitásaival is foglalkozunk a Portfolio közelgő Biztosítás 2025 konferenciáján, amelyen az Insura.hu vezérigazgatója is beszélni fog, nem érdemes lemaradni a szakmai rendezvényről!
Január elsejétől az Európai Unió minden tagállamában elektronikus formátumban is érvényes a zöldkártya, a gépjármű üzembentartójának nem kell azt kinyomtatnia - tájékoztatta pénteken az MTI-t a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
A Pénzügyminisztérium rendelettervezetet tett közzé társadalmi egyeztetésre, amely a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a gépjármű-szavatossági károk régi rendszeréből származó baleseti kártérítési járadékok emeléséről szól. A magasabb kifizetések 2025. január 1-jétől lépnének hatályba.
Az EU-s baleseti statisztikák láthatóan nem csökkennek annak ellenére, hogy számos jogszabályi szigorítás lépett életbe. Magyarországon valamivel jobb a helyzet, de az autók egyre emelkedő átlagéletkora nem sok jót sejtet, az aktív biztonsági rendszerek hiánya megbosszulhatja magát. A flottakezelőknek nagy felelőssége van az autóállomány fiatalításában, közvetetten pedig az útbiztonság javításában is. Nem vitás, hogy a jogosítványt szerzők körében alapos létjogosultsága lenne a kötelező vezetéstechnikai tréningeknek, de ez jelenleg megvalósíthatatlan a kapacitáshiány miatt. Ugyanakkor az új biztonsági rendszerek alaposabb megismerése mégis sokat javíthatna a baleseti statisztikákon. Nincs ez másként a téli körülményekhez való alkalmazkodással sem, igaz a flottakezelők a téli felkészítést és a gumicserét is ügyfélbarát módon intézik. Ha mégis összetörne az autó, az MHC Mobility garantált csereautót biztosít, ami magántulajdonosként a legtöbb esetben csak álom marad. A Portfolio Deáki Endrét, az MHC Mobility nyáron kinevezett operációs igazgatóját kérdezte a hazai sofőrök technikai felkészültségéről, a már kötelezően minden autóban elérhető aktív biztonsági rendszerekről és arról, hogy miért jelenthet nagyobb kényelmet egy flottás autót vezetni, mint egy saját tulajdonút.
Idén közel 800 ezer gépjárművet, ebből 400 ezer személygépkocsit érint a novemberi gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány. Ha váltásról van szó, az autósok többsége továbbra is elsősorban árvezérelt – derül ki az Allianz Hungária friss kutatásából. Töreky Gábor, az Allianz Hungária lakossági nem-élet biztosításokért felelős igazgatója szerint a díj alapvetően fontos, de inkább a relatív megtakarítás a kulcs és már azzal csökkenthetjük a költségeket, ha olyan kötelező felelősségbiztosítást választunk, amelyhez a biztosító valamilyen hasznos kiegészítő szolgáltatást is nyújt.
Azzal, hogy az autósok többségének már nem egységesen az év végével fordul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) szerződése, hanem abban az időszakban, amikor a gépjárművet vásárolták, sokan hajlamosak elfelejteni, hogy a biztosításukkal továbbra is foglalkozni kellene. Ma 2-2,5 millió KGFB-ügyfél teljesen passzív a biztosítási piacon. Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője szerint az évfordulók fejben tartása mellett az is problémát jelent, hogy sokan szimplán elvéreznek a váltás folyamata során, hiszen a díjösszehasonlító oldalakon rengeteg adatot kell megadni, ami sokaknak elég hosszadalmas és bonyolult; viszont a KGFB szerződések megkötésének folyamata egyszerű is tud lenni.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Súlyos kijelentések.
Sötét felhők a költségvetés felett.
Az éghajlatváltozás lehet az, ami átbillenti a növekedést a recesszióba.
Szinte bárhol és szinte bárki igénybe veheti majd.