2024-ben egy héttel később, az érettségi és vizsgaidőszak után, a nyári szezon elején lesz a Heineken Balaton Sound, július 3-6. között - tájékoztatták a szervezők a Portfolio-t hétfőn. Az idei nagy megújulás után további fejlesztések várhatók a 2024-es fesztiválon.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte vizsgálatát a holland tulajdonú sörgyártó vállalat, a Heineken piactorzító magatartásával kapcsolatban, és 15 millió forintos bírságot szabott ki rá. Az intézkedés az úgynevezett "sörtörvény" nevű jogszabály érvényesítésének része, amely célja az italválaszték bővítése és a szektorban gyakori kizárólagossági megállapodások visszaszorítása - derül ki a versenyhatóság közleményéből.
Hosszas folyamat eredményeként a Heineken is kivonul Oroszországból, és eszközeit mindössze egy euróért értékesítette egy helyi cégnek. Bár a kivonulás miatt 300 millió eurós egyszeri költséggel számol a cég, a tranzakciónak elhanyagolható hatása lesz az egész éves kilátásokra - közölték.
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója csökkentette 2023-as profitnövekedési előrejelzését, miután a vártnál jelentősebb mértékben csökkent a cég első félévi eredménye, részben a vietnami gazdasági lassulás miatt.
3,76 százalékos részesedést szerzett Bill Gates a holland Heineken Holding italóriásban, amely többségi részesedéssel rendelkezik a Heineken sörgyárban is. Gates a részényeket a mexikói FEMSA-tól vásárolta, miután a mexikói multinacionális vállalat megvált a sörgyártóban lévő részesdésétől - írja a Reuters.
A Heineken hétfőn a vártnál jobb első féléves eredményről számolt be, miután a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörgyártója a költségek növekedése miatt elállt a 2023-ra kitűzött marzs előrejelzésétől.
Biztonsági figyelmeztetést adott ki a Heineken a 0,25 literes, Hollandiában gyártott üvegpalackjai miatt, a figyelmeztetés a Heineken Original kisméretű, csavaros kupakkal ellátott, nem visszaváltható kiszereléseire vonatkozik, amelyek esetében fennáll a veszély, hogy a palackban üvegforgácsok találhatóak.
A holland Heineken sörgyártó hétfőn közölte, hogy úgy döntött, kiszáll az oroszországi üzletágából, miután korábban már bejelentette, hogy leállítja az új beruházásokat és az exportot az országból. A cég megjegyezte, hogy nem profitál a tulajdonjog átruházásából, és arra számít, hogy az értékvesztés és egyéb nem készpénzes költségek összesen mintegy 400 eurót fognak kitenni.
A Gazdasági Versenyhivatal megindította első eljárásait a vendéglátóipari italbeszerzésekre vonatkozó, a fogyasztók választási lehetőségét bővítő kereskedelmi szabályozás érvényesítésére. A nemzeti versenyhatóság két nagy hazai gyorsétterem-lánccal és három sörgyárral szemben is vizsgálatot indított.
Az Effie magyarországi szervezői - az IAA Hungary és a MAKSZ – hétfőn este online díjátadón hirdették ki idén is a 120 fős zsűri értékelése alapján odaítélt hatékonysági díjakat: a 20. hazai Effie-n döntőbe jutott 59 pályamű közül 1 Platina, 4 Arany, 8 Ezüst, 14 Bronz és 32 Finalist díjas alkotás született, valamint az innovatív különdíj is kiosztásra került.
Közzétette harmadik negyedéves termelési riportját a Heineken, amiből kiderült, hogy a Heineken márka továbbra is hasít, a vállalat söreladásai azonban Ázsiában gyengén alakulnak, a koronavírus-járvány ottani hulláma miatt a vártnál kevesebb italt adtak el.
Értékesítésben a koronavírus-járvány előtti szinthez sikerült visszatérni, a prémium szegmens a pandémia alatt nem csökkent, a radlerek fogyasztása is elérte a 2019-es szintet. A regeneráció jól zajlik Heineken Hungáriánál, de a harmadik negyedéves eredményeik egyelőre még nem publikusak - hangzott el a sörgyártó által tartott sajtóbeszélgetésen.
Azok a fogyasztók és közgazdászok, akik abban reménykedtek, hogy a nyersanyagok áremelkedése már nem tart sokáig, kellemetlen híreket kaptak az alumínium piacáról. A Heineken és az alufóliagyártó Reynolds is a költségek emelkedéséről számolt be, amik jelentős hatással lehetnek a társaságok profitjára.
Aki nézi az idei foci-Eb mérkőzéseit, az az unalmasabb percekben bizonyára észrevette, hogy a pályákat körülvevő hirdetőtáblákon egészen más nevek tűnnek fel, mint a korábbi tornákon. Adidas, McDonald’s, Carlsberg, ezeknek a cégeknek a hirdetéseihez voltunk hozzászokva, idén viszont a Cristiano Ronaldo miatt reflektorfénybe került Coca-Cola kivételével szinte az összes szponzor teljesen új, és meccs közben olyan márkák reklámjai úsznak be a látóterünkbe, mint a TikTok, a Bajnokok Ligájából már jól ismert Gazprom, a Booking vagy a kínai Alipay, utóbbinak a reklámja gyakran kizárólag kínai írásjelekkel jelenik meg az európai stadionokban. Szakértők szerint a szponzorációknál látott gyökeres átalakulás nagyrészt a pandémia következménye, hiszen a legtöbb stadionban továbbra is korlátozott a nézőszám és a személyes kontaktusok száma még mindig nagyon alacsony a korábbi évekhez képest, így a márkáknak a fizikai interakció helyett sokkal inkább a digitális megoldások felé kellett elmozdulniuk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben.
Elon Muskhoz hasonlóan mozgatta meg a Coca-Cola árfolyamát Cristiano Ronaldo kedden, miután egy sajtótájékoztatón odébb tolt két kólás üveget, és meglengetett egy vizes palackot. Ezt követően esésbe kapcsolt a Coca-Cola részvényeinek árfolyama és több milliárd dollárral csökkent a cég piaci kapitalizációja.
Versenypiaci pozíciójának erősítése céljából 540 millió forintos beruházást valósít meg a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. a 125 éves soproni sörgyárban - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Sopronban.
A geopolitikai és amerikai piaci mozgások hozhatnak este izgalmakat.
Lisszabonban a legrosszabb a helyzet.
Pakisztán készül egy indiai fegyveres akcióra.
Arra kéri a kormányfő az embereket, hogy csak rövid beszélgetésre használják a telefonokat.
Nem sok idő maradt a megoldásra.
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.