2024-ben egy héttel később, az érettségi és vizsgaidőszak után, a nyári szezon elején lesz a Heineken Balaton Sound, július 3-6. között - tájékoztatták a szervezők a Portfolio-t hétfőn. Az idei nagy megújulás után további fejlesztések várhatók a 2024-es fesztiválon.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) befejezte vizsgálatát a holland tulajdonú sörgyártó vállalat, a Heineken piactorzító magatartásával kapcsolatban, és 15 millió forintos bírságot szabott ki rá. Az intézkedés az úgynevezett "sörtörvény" nevű jogszabály érvényesítésének része, amely célja az italválaszték bővítése és a szektorban gyakori kizárólagossági megállapodások visszaszorítása - derül ki a versenyhatóság közleményéből.
Hosszas folyamat eredményeként a Heineken is kivonul Oroszországból, és eszközeit mindössze egy euróért értékesítette egy helyi cégnek. Bár a kivonulás miatt 300 millió eurós egyszeri költséggel számol a cég, a tranzakciónak elhanyagolható hatása lesz az egész éves kilátásokra - közölték.
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója csökkentette 2023-as profitnövekedési előrejelzését, miután a vártnál jelentősebb mértékben csökkent a cég első félévi eredménye, részben a vietnami gazdasági lassulás miatt.
3,76 százalékos részesedést szerzett Bill Gates a holland Heineken Holding italóriásban, amely többségi részesedéssel rendelkezik a Heineken sörgyárban is. Gates a részényeket a mexikói FEMSA-tól vásárolta, miután a mexikói multinacionális vállalat megvált a sörgyártóban lévő részesdésétől - írja a Reuters.
A Heineken hétfőn a vártnál jobb első féléves eredményről számolt be, miután a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörgyártója a költségek növekedése miatt elállt a 2023-ra kitűzött marzs előrejelzésétől.
Biztonsági figyelmeztetést adott ki a Heineken a 0,25 literes, Hollandiában gyártott üvegpalackjai miatt, a figyelmeztetés a Heineken Original kisméretű, csavaros kupakkal ellátott, nem visszaváltható kiszereléseire vonatkozik, amelyek esetében fennáll a veszély, hogy a palackban üvegforgácsok találhatóak.
A holland Heineken sörgyártó hétfőn közölte, hogy úgy döntött, kiszáll az oroszországi üzletágából, miután korábban már bejelentette, hogy leállítja az új beruházásokat és az exportot az országból. A cég megjegyezte, hogy nem profitál a tulajdonjog átruházásából, és arra számít, hogy az értékvesztés és egyéb nem készpénzes költségek összesen mintegy 400 eurót fognak kitenni.
A Gazdasági Versenyhivatal megindította első eljárásait a vendéglátóipari italbeszerzésekre vonatkozó, a fogyasztók választási lehetőségét bővítő kereskedelmi szabályozás érvényesítésére. A nemzeti versenyhatóság két nagy hazai gyorsétterem-lánccal és három sörgyárral szemben is vizsgálatot indított.
Az Effie magyarországi szervezői - az IAA Hungary és a MAKSZ – hétfőn este online díjátadón hirdették ki idén is a 120 fős zsűri értékelése alapján odaítélt hatékonysági díjakat: a 20. hazai Effie-n döntőbe jutott 59 pályamű közül 1 Platina, 4 Arany, 8 Ezüst, 14 Bronz és 32 Finalist díjas alkotás született, valamint az innovatív különdíj is kiosztásra került.
Közzétette harmadik negyedéves termelési riportját a Heineken, amiből kiderült, hogy a Heineken márka továbbra is hasít, a vállalat söreladásai azonban Ázsiában gyengén alakulnak, a koronavírus-járvány ottani hulláma miatt a vártnál kevesebb italt adtak el.
Értékesítésben a koronavírus-járvány előtti szinthez sikerült visszatérni, a prémium szegmens a pandémia alatt nem csökkent, a radlerek fogyasztása is elérte a 2019-es szintet. A regeneráció jól zajlik Heineken Hungáriánál, de a harmadik negyedéves eredményeik egyelőre még nem publikusak - hangzott el a sörgyártó által tartott sajtóbeszélgetésen.
Azok a fogyasztók és közgazdászok, akik abban reménykedtek, hogy a nyersanyagok áremelkedése már nem tart sokáig, kellemetlen híreket kaptak az alumínium piacáról. A Heineken és az alufóliagyártó Reynolds is a költségek emelkedéséről számolt be, amik jelentős hatással lehetnek a társaságok profitjára.
Aki nézi az idei foci-Eb mérkőzéseit, az az unalmasabb percekben bizonyára észrevette, hogy a pályákat körülvevő hirdetőtáblákon egészen más nevek tűnnek fel, mint a korábbi tornákon. Adidas, McDonald’s, Carlsberg, ezeknek a cégeknek a hirdetéseihez voltunk hozzászokva, idén viszont a Cristiano Ronaldo miatt reflektorfénybe került Coca-Cola kivételével szinte az összes szponzor teljesen új, és meccs közben olyan márkák reklámjai úsznak be a látóterünkbe, mint a TikTok, a Bajnokok Ligájából már jól ismert Gazprom, a Booking vagy a kínai Alipay, utóbbinak a reklámja gyakran kizárólag kínai írásjelekkel jelenik meg az európai stadionokban. Szakértők szerint a szponzorációknál látott gyökeres átalakulás nagyrészt a pandémia következménye, hiszen a legtöbb stadionban továbbra is korlátozott a nézőszám és a személyes kontaktusok száma még mindig nagyon alacsony a korábbi évekhez képest, így a márkáknak a fizikai interakció helyett sokkal inkább a digitális megoldások felé kellett elmozdulniuk a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésben.
Elon Muskhoz hasonlóan mozgatta meg a Coca-Cola árfolyamát Cristiano Ronaldo kedden, miután egy sajtótájékoztatón odébb tolt két kólás üveget, és meglengetett egy vizes palackot. Ezt követően esésbe kapcsolt a Coca-Cola részvényeinek árfolyama és több milliárd dollárral csökkent a cég piaci kapitalizációja.
Versenypiaci pozíciójának erősítése céljából 540 millió forintos beruházást valósít meg a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. a 125 éves soproni sörgyárban - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Sopronban.
Percről percre tudósításunk az ukrán frontról.
Megint felpörögni látszanak az Ukrajna drónjai.
Nagy pofon elől sikerült kitérni.
Az elnök szerint "külföldi hatalmak" állnak a tüntetések mögött.
Külföldről vennék meg a krediteket.
Nagy gondot okoz a sószennyezés
A világ legnagyobb gyártója habozni kezdett.
Nagyon sok az előtörlesztés.
Mostantól sosem szabad hátradőlni, mindig félni kell valami újnak a megjelenésétől.