A világ legjobbjai között a magyar cég két mesterséges intelligencia-projektje

2025. november 04. 15:55 | Portfolio

A világ legjobbjai között a magyar cég két mesterséges intelligencia-projektje

A Siemens Foundational Technologies Development Transformation Award az alaptechnológiák és a digitális átalakulás területén megvalósuló újításokat ismeri el. A 2025-ös díjátadón tíz országból több mint 270 pályamű indult, közülük mindössze tíz jutott döntőbe. A zsűri három kategóriában értékelt: Stronger Customer Focus, Higher Growth és Faster Innovation. Utóbbiban az evosoft Hungary Kft. két mesterséges intelligencia-projektje, a LocalAI Framework és az FT D GenAI Journey megosztott első helyet szerzett.

Megállapodást kötött az Nvidia és a Deutsche Telekom

2025. november 04. 13:26 | Portfolio

Megállapodást kötött az Nvidia és a Deutsche Telekom

Az Nvidia és a Deutsche Telekom 1 milliárd euró értékű megállapodást kötött egy ipari AI-felhő elindítására, amely 2026 első negyedévében indul egy felújított müncheni adatközpontból.

Jelentős leállás jön a Postánál

2025. november 02. 19:31 | Portfolio

Jelentős leállás jön a Postánál

A Magyar Posta országos informatikai karbantartás miatt 2025. november 15-16-án jelentős szolgáltatási korlátozásokat vezet be, ami érinti a nyitvatartási időket is - tudósít a Posta.

„Gép beszél, ember dönt” – hogyan marad emberközpontú az AI-vezérelt ügyintézés?

2025. október 31. 09:00 | Veres Dóra

„Gép beszél, ember dönt” – hogyan marad emberközpontú az AI-vezérelt ügyintézés?

A Magyar Telekom 2018-ban bevezetett, nyelvi AI-ra épülő virtuális asszisztense, Vanda áttörést hozott az ügyfélszolgálat hatékonyságában: ma már körülbelül az ügyek negyedét a virtuális asszisztens önállóan intézi. A hagyományos, lehetőségválasztásra épülő automata telefonos menükhöz képest gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést biztosít a hívások kezdeti szakaszában, miközben a munkatársak erőforrását a bonyolultabb esetekre lehet allokálni. A szakértők szerint a technológia nem kiváltja, hanem erősíti az emberi ügyintézők szerepét – erről kérdeztük Méry Katalint, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatóját, és Horváth Varga Jánost, az ügyfélkapcsolati és MI megoldások‑ kompetenciaközpontjának vezetőjét. Az interjúban a generatív AI által hozott változásokról, a biztonsági védőkorlátokról és a 2025–2027-es kilátásokról is szó esik.

Terjed az állami digitális belépés a bankoknál, biztosítóknál - A lemaradók még tesztelnek

2025. október 29. 11:08 | Portfolio

Terjed az állami digitális belépés a bankoknál, biztosítóknál - A lemaradók még tesztelnek

Eddig a tíz legnagyobb közműszolgáltató és további tizenhét piaci szervezet élesítette az új állami azonosítási megoldást, a DÁP azonosítást – közölte lapunkkal a Digitális Magyarország Ügynökség.  A három legnagyobb hazai telekommunikációs szolgáltató mellett több nagybank, biztosító és más pénzügyi szervezetnél is beléphetünk digitális felületekre a Digitális Állampolgár alkalmazás segítségével. A körkérdésükre válaszoló bankok és biztosítók közül azonban többen év végi bevezetéssel számolnak.

A legforróbb digitális banki innovációkról, fintech újításokról is szó lesz a Portfolio november 4-ei Banking Technology rendezvényén. Regisztráció és részletek itt!

Ítéletet mondtak a magyarok: ezeket a munkákat nem veszi el a mesterséges intelligencia

2025. október 18. 08:14 | MTI

Ítéletet mondtak a magyarok: ezeket a munkákat nem veszi el a mesterséges intelligencia

A megkérdezett nők 71 százaléka nem tervezi, hogy műszaki, technológiai vagy informatikai pályán dolgozzon, míg a férfiaknál ez az arány 41 százalék - közölte a CETIN Hungary friss országos kutatása alapján, amiből az is kiderült, hogy a mesterséges intelligenciával a magyarok nagy része még csak most ismerkedik. A válaszadók 46, illetve 47 százaléka szerint a rangsort a fizikai munkakörök (például asztalos, villanyszerelő) és a személyi szolgáltatások (például fodrász) pótolhatatlanok lesznek a jövőben.

Gigantikus pénzügyi szakadék fenyegeti a mesterséges intelligencia jövőjét

2025. szeptember 23. 07:59 | Portfolio

Gigantikus pénzügyi szakadék fenyegeti a mesterséges intelligencia jövőjét

Az OpenAI-hoz hasonló mesterséges intelligencia vállalatok hamar nyilvánosságra hozták terveiket, miszerint több száz milliárd dollárt fognak adatközpontokra fordítani, az viszont kérdéses, hogyan fogják fedezni ezeket a kiadásokat. A Bain & Co. tanácsadó cég friss becslése szerint ez a különbség sokkal nagyobb lehet, mint korábban gondolták - írja a Bloomberg.

Részletes keresés