Nem ütötte meg a Siemens Zrt. eredményeit a gyengélkedő hazai ipar teljesítménye

Nem ütötte meg a Siemens Zrt. eredményeit a gyengélkedő hazai ipar teljesítménye

Az európai ipar teljesítménye gyengélkedik, a gazdasági környezet egyre kiszámíthatatlanabb és a vállalatoknak folyamatosan új kihívásokkal kell szembenézniük. A hatékonyság növelése, az energiafelhasználás optimalizálása és az ipari digitalizáció kulcsszerepet játszhatnak a versenyképesség növelésében. A Portfolio Jeránek Tamást, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatóját évértékelő nagyinterjúban kérdezte az ipar előtt álló akadályokról, sikeres nemzetközi projektekről, a vállalat üzleti eredményeiről, illetve, arról, hogy hogyan tud egy vállalat egy szoftver segítségével hiteles információkhoz jutni a beszállítói karbonlábnyomáról.

Felbolydulhat a gyógyászati eszközök piaca

Felbolydulhat a gyógyászati eszközök piaca

A Novartis gyógyszergyártó vállalat bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Siemens Healthineers német egészségügyi technológiai cégtől molekuláris képalkotó üzletágának megvásárlására. Az üzletág a fluor-18 pozitronemissziós tomográfiával (PET) foglalkozik – írja a Reuters.

Jönnek az elektromos buszflották: így kell átalakítani hozzájuk a depókat

Jönnek az elektromos buszflották: így kell átalakítani hozzájuk a depókat

A buszok esetében sokkal gyorsabban megy végbe az elektrifikáció, mint a személygépjármű szegmensben, minden harmadik tavaly eladott jármű már teljesen elektromos vagy hibrid meghajtású busz volt Európában. Igaz, hogy az eszközök beszerzése és a töltési infrastruktúra kiépítése rengeteg költséggel jár, de számos EU forrás segíti az átállást, az üzemeltetési költségek pedig jelentősen alacsonyabbak lehetnek, mint a dízelüzemű flották esetében. A buszvásárlásokat minden esetben depófejlesztésnek kell megelőznie, a Siemens például olyan komplex depómenedzsment rendszert tud kiépíteni, amely optimalizálja a buszok töltési teljesítményét a hatótáv-igényük függvényében. Az évtizedek óta velünk élő trolikat hosszabb távon a teljesen elektromos eszközök válthatják, de a hidrogéntechnológia is az ajtón kopogtat már, és szintén felzárkózhat az akkumulátoros technológia mellé. A Siemens három telephelyen is szolgál ki elektromos buszokat itthon, de Európa egyik legnagyobb elektromos buszdepó projektje is a vállalathoz kapcsolódik, ahogy számos más világszerte. A Portfolio Szilágyi Norbertet, a Siemens Zrt.  e-mobilitás értékesítési vezetőjét és Négyesi Szilárdot, a vállalat közép-kelet-európai technikai sales support vezetőjét kérdezte az elektromos buszflották üzemeltetésének sajátosságairól, a szükséges infrastruktúra kiépítéséről és a vállalat eddig megvalósult projektjeiről.

Sokan temetik Németországot, de van itt egy nagy meglepetés

Sokan temetik Németországot, de van itt egy nagy meglepetés

Németország Európa beteg embere, olvashatjuk most már úton-útfélen, és nem csak a magyar, de a svájci, a brit vagy akár a német sajtóban is. Nem is alaptalanul lett divat belerúgni a németekbe, a stagnáló gazdaság, a több szempontból elhibázott és rendkívül költséges energiafordulat, a sok helyen elavult infrastruktúra, a félrekezelt migráció, az erősödő társadalmi feszültségek mind kritikára adnak okot. De miközben nem éppen pozitív a német newsflow, a német részvénypiac meredeken emelkedik, a vezető német részvényindex történelmi csúcson áll. Hogy lehetséges ez?

Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.

Siemens: jelentős a digitalizációs potenciál a villamosenergia hálózati fejlesztésekben

Siemens: jelentős a digitalizációs potenciál a villamosenergia hálózati fejlesztésekben

A hazai villamosenergia elosztóhálózat nem elmaradottabb, mint európai társai, a kontinensen mindenhol hasonló kihívásokkal küzdenek az elektrifikáció és a megújuló energia integrálása kapcsán. Az elosztóhálózat jelentős része, valamint az alállomások és kompakt transzformátorházak bár bizonyos szinten már digitalizáltak, de sok esetben még kevésbé használják ki a szolgáltatók az új technológiákban rejlő potenciált. Az eszközök, a kapcsolóberendezések, az energiaátvitel és a terhelés folyamatos monitorozásával tervezhetőbbé válhatnak a karbantartások és könnyebben meghatározhatóak a kritikus fejlesztési pontok. A hálózat digitalizálása, a megújuló energiaforrásokon alapuló erőművek szabályozott betáplálásának hosszútávú megoldása, illetve a várható fogyasztásnövekedés elképesztő méretű és költségvetésű beruházásokat igényel, amely csak komoly szemléletváltással és a legmodernebb megoldásokkal valósítható meg. A Portfolio Vass Józsefet, a Siemens Zrt. Smart Infrastructure terület villamosenergia hálózattal kapcsolatos és digitalizációs üzletfejlesztésért felelős szakemberét kérdezte a hálózat előtt álló kihívásokról, megoldandó problémákról, az elektromobilitás igényeit kiszolgáló infrastruktúráról, valamint az idő- és erőforrásmegtakarítást jelentő megoldásokról.

A rekordok éve volt az idei a Siemensnél, elszállt az árfolyam

A rekordok éve volt az idei a Siemensnél, elszállt az árfolyam

A szeptemberben zárult üzleti év több szempontból is rekordot hozott a Siemens számára, a vállalat ennek ellenére csökkentette jövő évre vonatkozó értékesítési kilátásait az ipari automatizálási üzletág lassabb növekedésére hivatkozva.

Nyugtat a Siemens Energy: Nincs szükségünk állami pénzre

Nyugtat a Siemens Energy: Nincs szükségünk állami pénzre

Joe Kaeser, a Siemens Energy felügyelőbizottságának elnöke hétfő délelőtt elmondta, hogy a Siemens Energy-nek nincs szüksége állami segítségre, emellett pedig kiemelte, hogy a szélerőmű üzletágon kívül a vállalat minden szegmense a vártnak megfelelően teljesít - írja a Bloomberg.

Bajban a Siemens Energy, itt az új történelmi mélypont

Bajban a Siemens Energy, itt az új történelmi mélypont

A Siemens Energy részvényei közel 40%-ot zuhantak, miután a vállalat bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a német kormánnyal az állami garanciákról a szélerőmű üzletágának jelentős visszaesése miatt.

Trabantból jövőálló technológia - óriási változásra van szükség a villamosenergia-hálózatban

Trabantból jövőálló technológia - óriási változásra van szükség a villamosenergia-hálózatban

A villamosenergia-termelési és fogyasztási szokások megváltozása miatt a jövő a diszpécserek részéről már csak minimális beavatkozást igénylő autonóm hálózatoké, amelyben a mesterséges intelligencia is szerepet kap. Az erőforrás-, költség és időtakarékos adatalapú megoldások - mint például a Siemens Microgrid technológiája - már ma rendelkezésre állnak, és érdemes mielőtt elkezdeni a fejlesztések alkalmazását. A hazai elosztók, valamint az átvitelirendszer-irányító már belevágtak a digitalizációs átalakulásba, de a kihívás óriási és a cél még meglehetősen messzinek tűnik - derült ki a Portfolio Energy Investment Forum a villamosenergia-hálózat innovációs és digitalizációs lehetőségeit a jó gyakorlatok, nemzetközi tapasztalatok alapján körüljáró szekciójában.

Nagy bajban a szélerőművek, lépésre készül az EU

Nagy bajban a szélerőművek, lépésre készül az EU

Az Európai Unió intézkedéscsomagot terjeszt elő a szélenergia-ipar támogatására, mivel a megújuló energiaforrásokkal foglalkozó vállalatok számos kihívással küzdenek - jelentette ki szerdán Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke. Szükség is van az iparág támogatására, hiszen az EU ambíciózus célkitűzéseihez képest az európai szélenergia-ipar alulteljesített az elmúlt években, lelassultak a beruházások, hosszadalmasak az engedélyezési folyamatok, és sok ország az adottságai ellenére nem használja ki szélenergia-termelési potenciálját. Az iparági szereplők üdvözölték az ágazat támogatására irányuló bejelentést az EB elnökétől, és a befektetők is elkezdték venni a szélenergiás részvényeket.

Szijjártó Péter 17 milliárdos vasúti beruházást jelentett be

Szijjártó Péter 17 milliárdos vasúti beruházást jelentett be

A Stadler svájci vasúti járműgyártó 17 milliárd forintos beruházással több mint 170 új munkahelyet hoz létre Szolnokon - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden a helyszínen.

Megtudtuk: nem válnánk le az orosz fűtőanyagról Pakson, de a franciákkal is megállapodunk

Megtudtuk: nem válnánk le az orosz fűtőanyagról Pakson, de a franciákkal is megállapodunk

Látszólag egyre összetettebb a helyzet az Orbán Viktor kormányfő hétvégi beszédéről kiszivárgott sajtóértesülés után, mert hétfőn a moszkvai magyar nagykövet a TASZSZ hírügynökségnek azt hangsúlyozta, hogy nem akar leválni a kormány az orosz hátterű nukleáris fűtőanyagról, de közben a Portfolio információi szerint holnap a francia Framatome nevű céggel köt majd szándéknyilatkozatot az Energiaügyi Minisztérium a nukleáris fűtőanyaggal kapcsolatos együttműködésre. A zavarosnak tűnő helyzet mögött a „megfejtés” olyasmi lehet, hogy a francia irányú beszerzés a megtartott orosz beszerzés mellé léphet majd Pakson, illetve elképzelhető, hogy bizonyos licenszeket/képességeket átad az orosz Roszatom leánycége (TVEL) a franciáknak, és így magyar szempontból továbbra is elmondható lesz majd, hogy orosz hátterű fűtőanyaggal megy a Paks I. és a majdani Paks II. is. Mindez egyúttal afelé mutat, hogy a kormány nem szeretne az amerikai Westinghouse felől formálódó beszerzéssel élni.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Már Brüsszel figyelmezteti a kormányt, végveszélyben vannak a magyar EU-források
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.