
„Mi jöhet még?”
– gondolhatták egy évvel ezelőtt a vállalatvezetők, miután az elmúlt éveket olyan sokkok határozták meg, mint a covid járvány, az akadozó ellátási láncok és az elszálló energiaárak. Kijelenthető, hogy a tavalyi rendezvény óta eltelt szűk egy évben sem lett egyszerűbb a szektor szereplőinek helyzete, hiszen a korábbi problémák sem oldódtak meg maradéktalanul, ráadásul az inflációs nyomás és a magas kamatszintek hátráltatták a beruházásokat, és továbbra is égető a munkaerőhiány. Nem is véletlen, hogy a tavaly, a Járműipar 2023 rendezvény egyik legnépszerűbb előadása, a távol-keleti vendégmunkások hazai foglalkoztatásának lehetőségeiről szólt,
a téma pedig idén talán még aktuálisabbá is válhat.
Az autóipar rendkívül gyors, globális átalakuláson megy keresztül, amelyben egyértelmű, hogy könnyen cserélődhetnek fel a szerepek, a hagyományos technológiákban évtizedekig vezető gyártók egyre komolyabb versenytársakat kapnak Kínából, főként az elektrifikáció terén. Ahhoz, hogy eredményesen vegyék fel a kesztyűt, hatalmas beruházásokra és teljes paradigmaváltásra van szükség.
De hogyan tudnak ebből profitálni a hazai beszállítók?
Történelmi lehetőség kapujában áll a magyar gazdaság húzóágazata, vagy soha nem látott nehézségekkel szembenéznie? Hogyan lehet a kanyarban előzni? A rendezvény előadói, és a panelbeszélgetések résztvevői is ezekre az égető kérdésekre igyekeznek válaszokat adni az alábbi témák mentén:
- Túlélési és fejlődési stratégiák a hosszútávú sikeres működés érdekében
- Az energiabeszerzés és felhasználás gyakorlati szempontjai a trendfordulók idején: energetikai szemléletváltás, új partnerek, hatékony megoldások a versenyképesség tükrében
- Az égető munkaerőhiány kezelése, toborzási megoldások és külföldi vendégmunkások alkalmazása
- Előremenekülés és költségcsökkentés fejlesztésekkel – digitalizáció és gyártászöldítés best practice-ek, finanszírozási megoldások, az AI szerepe a gyártásban és a termeléshatékonyság növelésében
- Technológiaváltás, elektrifikáció, körforgásos gazdaság, zöldgazdaságra való átállás, ESG szempontok megjelenése - kinek mit jelent a gyakorlatban és milyen források érhetőek el a beruházásokhoz?
- Az akkumulátoripar újdonságai, és a hazai szereplők számára releváns lehetőségei
- A hadiipar megerősödése, amely új területként remek lehetőséget biztosít a hazai beszállítók számára is
A rendezvény kecskeméti helyszíne lehetőséget biztosít a résztvevők számára, hogy előzetes regisztráció után, a konferencia második napján, március 21-én több jelentős autóipari üzemet személyesen is meglátogathassanak. A programban résztvevő cégek:
- Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
- Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
- ElringKlinger Hungary Kft.
- DUVENBECK IMMO Logisztikai Kft.
A rendezvényen összegyűlik a hazai autóipar színe- java, a legfontosabb vállalati döntéshozók, a legnagyobb gyártók képviselői, és a szektor nemzetközileg elismert szakértői. Ön se maradjon otthon, regisztráljon mihamarabb az eseményre:
40 meghatározó gazdasági szereplő, aki előadóként már biztosan jelen lesz:
- Ács István, ügyvezető igazgató, Bosch Rexroth Kft.
- Bálind János, ügyvezető igazgató, Bálind Kft.
- Bán Zoltán, vezérigazgató, Net Média Zrt. (Portfolio Csoport)
- Barits László, Automotive sales manager, Waberer's Csoport
- Berényi Gábor, ügyvezető, Smart Solar Kft.
- Bíró Attila, elnökségi tag, BKMKIK, ügyvezető igazgató, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
- Bidák Zoltán, ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda
- Jens Bühler, gyárigazgató, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
- Dedéné Novotni Anna, alelnök, Hajdu Cégcsoport
- Dienes Kata, HR vezető Magyarország, Le Bélier Groupe
- Éliás Péter, vezető, Környezetmenedzsment, Audi Hungaria Zrt.
- Göntér Csaba, Plant Manager, Feintool System Parts Tokod Kft.
- György Tamás, igazgatóság elnöke, Emika Zrt.
- Győri Imre, ügyvezető igazgató, Magyarmet Finomöntöde Kft.
- Hanis Dávid, ügyvéd, partner, Oppenheim Ügyvédi Iroda
- Kilián Csaba, ügyvezető főtitkár, Magyar Gépjárműipari Egyesület
- Kondás Béla, Kelet-Európai minőségügyi vezető, thyssenkrupp Materials Services
- Krisztián Róbert, vezérigazgató-helyettes, Magyar Suzuki Zrt.
- Les Zoltán, Igazgatósági tag Járműgyártás, Audi Hungaria Zrt.
- Mesics Olívia, gyárigazgató, ügyvezető igazgató, Opel Szentgotthárd Kft., Stellantis
- Nagy Julianna, szenior menedzser ESG és fenntarthatósági szolgáltatások, KPMG Tanácsadó Kft.
- Nagy Zsuzsanna, ügyvezető igazgató, E.ON Energiamegoldások Kft.
- Nyírő Ferenc, ipari digitalizáció üzletág vezető, Kontron Hungary Kft.
- Piszker György, Systems Architect Manager, Kontron Hungary Kft.
- Reményi Zsuzsanna, Nemzetközi ügyfélkapcsolati igazgató, Prohuman
- Rigó Zoltán, SUA Manager, Sheldon Invest Kft.
- Rózsa Tamás, ügyvezető igazgató, Top Tier Consultants
- Sőregi Tibor, üzemvezető, NIO
- Stokker Veronika, személyügyi vezető, ZF Hungária Kft.
- Stukovszky Tamás, stratégiai igazgató, N7Holding Zrt.
- Szente Ferenc Zoltán, ügyvezető igazgató, Rehau- Automotive Kft.
- Szincsák Attila, Alelnök, Denso Gyártó Magyarország Kft.
- Topolcsik Melinda, ügyvezető igazgató, Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.
- Tóth András István, Megoldásértékesítési igazgató, E.ON Hungária Csoport
- Tóth László, Sales Manager, DS Smith Packaging Hungary
- Uri-Szabó Péter, ügyvezető igazgató, Titán '94 Kft.
- Wolf Csaba, alelnök, SEMCORP Hungary Kft.
Címlapkép forrása: Portfolio
Új NATO-művelet indul a Lengyelországot ért orosz dróntámadás miatt
Érkezik a válasz Oroszországnak.
Már van olyan ország, ahol egy mesterséges intelligencia lett az egyik legfontosabb miniszter
A digitális tisztviselő a közbeszerzésekért lesz felelős.
25 gyerek halálát hozhatják összefüggésbe Covid-oltásokkal, ám van egy óriási csavar a történetben
"Kisebbfajta" gondok akadnak az adatokkal.
Háborúra és dominóhatásra figyelmeztet Amerika nagy szövetségese
Az Egyesült Államok biztonságát is veszélyben érzik.
Úgy néz ki, mégsem tiltják be a belső égésű motorokat Európában, lesznek kibúvók
Fényes győzelmet arattak az európai autógyárak.
Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i
Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása
100 milliárd forint a magyar vállalkozásoknál
Elértük a 100 milliárdot! - hangzik a hír, de mit takar ez a szám a valóságban? Csak egy újabb számadat, vagy tényleg változást hoz a mindennapokban?


Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
