Az M0-son, az M3-as és M7-es autópályán is torlódásra kell számítani terelés miatt - írja az Útinform.
A növekvő geopolitikai bizonytalanságok közepette egyre feljebb kúszik az olajár, emellett a forint sem teljesített a legjobban a vezető devizákkal szemben az elmúlt időszakban: ezek ismeretében nem meglepő, hogy egyre magasabb árakkal találkozhatnak az autósok a benzinkutakon. Az viszont már sokak számára furcsa, vagy egyenesen felháborító lehet, hogy az elmúlt hetekben sokkal nagyobb mértékben drágult meg a benzin, mint a dízel. Vajon mi húzódik meg ennek a kellemetlen jelenségnek a hátterében, és meddig maradhat ez így?
Az üzemanyagárak Húsvétkor is változnak - írja a holtankoljak.
Látványosan nem tud talpra állni a magyar kiskereskedelmi forgalom: 2023-ban gyakorlatilag a 2021-es volument hozta végig, a 2022-es kiugrás pedig részben az üzemanyagár-stopnak, részben pedig a választás előtt kiosztott helikopterpénznek köszönhető. A fogyasztás drámai mértékben zuhant itthon miközben Európában a koronavírus-járvány utáni kilábalást követően sikerült szinten tartani a boltok forgalmát. 2024-ben jöhet a fordulat Magyarországon is, miután a dolgozók megkapják az emelt béreiket.
A Mol a tavalyi év utolsó napjaiban arról határozott, hogy az idén januárban életbe lépő jövedéki adóemelést két lépcsőben juttatja érvényre benzinkutain - kérdéses volt azonban, hogy vajon csak a Mol benzinkútjain találkozhatnak majd a korábban vártnál alacsonyabb árakkal az autósok január közepéig, vagy a piacvesztéstől tartva a többi üzemeltető is követi árazásában a magyar olajtársaságot? Most megkaptuk a választ.
Mint ismert, a Mol két lépcsőben fogja a lakossági árakban érvényre juttatni a januári jövedéki adóemelést - adódik a kérdés, hogy vajon csak a Mol benzinkútjain lesz a korábban vártnál olcsóbb a tankolás január közepéig, vagy a piacvesztéstől tartva a többi üzemeltető is követi árazásában a magyar olajtársaságot?
Ahogy arról reggel beszámoltunk, a januárban életbe lépő jövedéki adóemelést két lépcsőben tervezi érvényre juttatni benzinkutain a Mol, az első emelésre január elsején, a másodikra pedig majd január 15-én lehet számítani, először 20, majd 21 forinttal. Adódik a kérdés: mire lesz elég a Mol áldozata, hova teszi mindez a magyar benzinárat a régióban?
Az Egyesült Államokban 115 millióan kelnek útra nagyobb távolságra az idén a karácsonyi és újévi időszakban, a felmérések történetében ez a második legnagyobb adat - derül ki az amerikai autósok szövetségének idei felméréséből.
Érdemes még karácsony előtt tankolni, mert idei mélypont körül jár még a benzinár, és a két ünnep között egyébként is megugrik a forgalom, ami akár a várakozási időt is megnövelheti a kutakon, aztán január 1-től a jövedéki adóemelés miatt egyébként is lesz egy 41,3 forintos drágulás – derül ki a Mol tájékoztató leveléből és a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárának nyilatkozatából.
Még a legkisebb benzinkutakat is érinteni fogja a kormány adóemelése 2024-től, főleg olyan árak mellett, mint a mostaniak. Erre jön majd rá a jövő évi jövedékiadó-emelés amely gyakorlatilag a kiskereskedelmi különadó alapját is növeli. Többek között erről beszélgettünk Egri Gáborral, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével a Portfolio Checklist podcastjának pénteki adásában. A másik téma a magyar állam kamatkiadásának jelentős emelkedése volt, amelyről Árgyelán Ágnest, a Portfolio pénzügyi elemzőjét kérdeztük.
Október utolsó péntekén változások várhatóak a hazai benzinkutakon a holtankoljak.hu információi szerint.
Az üzemanyag-árstopot csak a magyarok harmada szeretné visszavezetni, a többség elutasító lenne egy ilyen ötlettel szemben - derül ki a Népszava megbízásásból készült kutatásból. A kutatásból az is kiderült, hogy az autóval járók 9 százaléka a mostani üzemanyagárak miatt már más közlekedési módra váltott, illetve erre készül.
Egekben az üzemanyagárak, januárban pedig a jövedéki adóemelés miatt újabb sokk jöhet a benzinkutakon. Meddig bírják ezt a magyar autósok, mi az az árszint, amikor már inkább kiszállunk az autóból? A Pulzus friss kutatása.
Már szűk 10 hónapja, tavaly decemberben kivezették az iparági körökben sokat kritizált üzemanyagárstopot Magyarországon, az intézkedés visszahozásának lehetősége azonban sosem került le teljesen a kormány palettájáról. Az elmúlt hónapokban látott meredek benzinár-emelkedés miatt egyre nagyobb a félelem attól, hogy ismét hatósági árat fog megszabni a benzinre és dízelre a kormány, a hazai üzemanyagpiac stabilitásának fontosságát hangsúlyozva ezért sorra szólalnak meg az iparági szereplők. A mostani érzékeny környezetben érdemes felidézni, hogy pontosan hogyan is nézett ki a bő egy évig velünk lévő intézkedés és milyen következményei voltak a hazai üzemanyagpiacon.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter Kormányinfót tartott ma, ahol többek között az üzemanyagpiac helyzetével kapcsolatban is megszólalt. Elmondása szerint a kormány célja, hogy itthon ne legyen drágább a tankolás, mint a környező országokban, például Romániában vagy Szlovéniában. Adódik a kérdés, hogy jelenleg hol állunk a régiós rangsorban az üzemanyagárakat tekintve? Azt is elmondta Gulyás, hogy elképzelhető, hogy ismét az üzemanyagárstop bevezetésére fog sor kerülni - de hogyan vélekednek erről az iparági szereplők? Mi lehet az árstop alternatívája?
Már múlt héten is igen jelentős üzemanyagár-emelkedésnek voltunk tanúi a magyar benzinkutakon, azonban szerdától ismét egy komoly áremelkedés jön mind a benzin, mind a gázolaj esetében.
Napok óta rossz a hangulat a részvénypiacokon.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A közel-keleti konfliktus nem tett jót a hangulatnak.
Megállapodást kötött a BMW és a Lufthansa.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.