Nem készült fel a klímaváltozásra a világ úthálózata és ez nagyon sokba fog kerülni

Nem készült fel a klímaváltozásra a világ úthálózata és ez nagyon sokba fog kerülni

A globális felmelegedés a vártnál is jobban károsítja a világ úthálózatát és úgy tűnik, ez alól egyik kontinens sem jelent kivételt. A nyáron Nyugat-Európát sújtó hőhullámok hatására a vasúti sínek több helyen meggörbültek, a repülőtéri kifutópályák meghibásodtak és több kulcsfontosságú úton is meghajlott az aszfalt, de a világ szinte bármely pontjáról lehetne hasonló példákat hozni. Jó hír, hogy van megoldás, a rossz hír viszont az, hogy nem lesz olcsó – mutat rá a Bloombergen megjelent tanulmány.

Új vezetőség a Magyar Közút élén

Új vezetőség a Magyar Közút élén

Az Építési és Beruházási Minisztérium gyakorolja a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tulajdonosi jogait az új kormány megalakulását követően. A tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium elrendelése alapján a közútkezelőnél újra létrejön a társaság legfőbb irányító szerveként az igazgatóság, melynek elnöke augusztus 1. napjától Bartal Tamás - írja az Infostart.

Megvan a 35 évre szóló autópálya-koncesszió nyertese!

Megvan a 35 évre szóló autópálya-koncesszió nyertese!

Megkötötte a 35 évre szóló autópálya koncessziós szerződést a kormány, az eljárás végéhez értünk, minden formai követelmény teljesült - jelentette be egy pénteki sajtóbeszélgetésen Rogán Antal koncesszióért felelős miniszter. A közbeszerzési értesítőben meg is jelent a döntés. A három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők. A beszélgetésen az is kiderült: a Koncessziós Tanács javasolja a kormánynak a meglévő, M5-ös és M6-os autópályára vonatkozó koncessziós szerződések felülvizsgálatát, mert az nem előnyös a magyar állam számára és a külföldi tulajdonú cégek jelentős többlet nyereségre tettek szert. A hazai szereplők a ma bejelentett döntés nyomán erősebbek lesznek, de a verseny megmarad a tárcavezető szerint. Rogán Antal arról is beszélt, hogy a kormány a budapesti repülőtér visszavásárlásáról nem tett le, de ez most nem aktuális kérdés.

Példátlan újjáépítés jöhet az Egyesült Államokban – Így tudsz belőle profitálni!

Példátlan újjáépítés jöhet az Egyesült Államokban – Így tudsz belőle profitálni!

Nyolc év alatt összesen 2000 milliárd dolláros infrastruktúrafejlesztési és gazdasági újraindítási programot jelentett be március végén Joe Biden amerikai elnök - az 1929-32-es gazdasági világválságot követő New Dealhez hasonló program célja, hogy az USA az infrastruktúra fejlesztésével lábaljon ki a válságból. Elsősorban a közlekedési infrastruktúrát, a közműhálózatot, a szélessávú internethálózatot és a feldolgozóipart fejlesztenék – ennek apropóján most megnéztük, mi is a helyzet pontosan az amerikai infrastruktúrával, tényleg olyan rossz-e a helyzet, hogy indokolt ez a példátlan stimulus. Természetesen a befektetések oldaláról is meg lehet fogni a dolgot, számos olyan tőzsdén jegyzett vállalat van ugyanis, amelyek jelentősen profitálhatnak az építkezések és az infrastruktúrafejlesztés beindulásából.

A Lánchíd után felújítják a Petőfi hidat és a Boráros teret is

A Lánchíd után felújítják a Petőfi hidat és a Boráros teret is

A Lánchíd után a Petőfi híd lehet a következő dunai átkelő a fővárosban, amelynek rekonstrukciójára sor kerülhet - írja a BKK Közleményében. Szeretnék, hogy minél szélesebb körű egyeztetés előzze meg a híd és környezete felújításhoz kapcsolódó tervek kialakítását, ezért ennek folyamatába a lakosságot is bevonva 2020. április 22-én társadalmi egyeztetés indul a Petőfi híd és a Boráros tér átalakításáról. A közlekedési fókuszú kérdésekre adott válaszokat a BKK felhasználja a felújítás előtt készülő tanulmányterv végleges kidolgozásakor.

Kecskemét mellett kétsávosítanak egy fontos útszakaszt, 9 milliárdból

Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése; az alapkőletételen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a következő évek egyik kiemelt feladatának nevezte a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlását, továbbá a sztrádák elvezetését az országhatárokig.

Út és vasútépítési boom zajlik Magyarországon - Van, aki nem örül ennek

Az építőipar szinte minden szegmense szárnyal, ami alól az út és vasútépítés sem képez kivételt. Az elindult út és vasútépítések rekordot döntöttek az idei első negyedévben, az eddigi legmagasabb, 2014. II. negyedéves 224 milliárdos összeggel szemben 33,6 százalékkal magasabb értékben kezdődtek meg kivitelezések a szektorban az ibuild.info építési projektadatbázisban szereplő adatok szerint. A jelentős bővülésben az elindult új út- és vasút projektek egyaránt szerepet játszottak, de különösen kiugrónak számított az elindult vasútépítési munkák értéke. Az infrastrukturális fejlődés mellett viszont mindez az ágazatban jelentkező munkaerőhiányra is hatással van.

Kiderült, hogy ahol a légiók masíroztak, gazdagabb lett mára a környék

Gondolnád, hogy a Római Birodalom úthálózata még kétezer évvel később is fontos? Egy friss kutatás szerint láthatóan jobban fejlődtek azok az európai térségek, amiket egykoron a katonai célokra kiépített római utak kereszteztek. Azt már egy ideje tudjuk, hogy makacsan tartósak tudnak lenni a fejlettségbeli különbségek, de hogy a rómaiaknak köszönhetné temérdek város a gazdagságát, sokaknak meglepő lehet. Márpedig az erre vonatkozó bizonyítékok egészen meggyőzőek: pont ott sűrűbb ma is az úthálózat és intenzívebb a gazdasági aktivitás, ahol egykor a római légiók masíroztak.

Ipari parkok Magyarországon, útban a megoldás

Most még Közép-Magyarországon, illetve a főváros vonzáskörzetében összpontosul a magyar ipari ingatlanállomány több mint 40%-a, de érdemi elmozdulást látni az ország észak-keleti és dél-nyugati területein is - mondta el a Portfolio-nak Szucsány György, az Inpark üzletfejlesztési vezetője. A szakember szerint az ipari ingatlanok hozama jelenleg 8% körüli szinten áll, az építési költségek jelentősen emelkedtek, de az interjúban kitér a Nemzeti Ipari Park Hálózat koncepcióra és az ipari parkok számára létfontosságú úthálózat fejlesztésekre is.

Tízmilliárdokból fejleszti a kormány az úthálózatot

Az úthálózat jelentős fejlesztése kezdődik meg az országban, sok tízmilliárd forintból, uniós és hazai forrásból - mondta Fónagy János, a Közlekedéstudományi Egyesület elnöke az országos elnökség kibővített vezetőségi ülése előtt Miskolcon szerdán.

Közel 3 000 milliárdot költ a kormány útépítésre és útkorszerűsítésre

Mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években, az idén több mint 1200 kilométer út újulhat meg, a beruházásokat túlnyomórészt költségvetési forrásból fedezik - mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hétfőn.

Ezért vannak óriásdugók Magyarország útjain

A rendszerváltás óta eltelt évtizedek során sokat változott Magyarország úthálózata, kiépült a ma ismert gyorsforgalmi rendszer. Ezzel párhuzamosan egyre több település mentesült a rajta keresztülhaladó hatalmas forgalom terhétől, ugyanakkor még mindig vannak települések, ahol a járműforgalom több mint kétszeresen meghaladja a megengedett maximális mértéket. Az érintett helyeken a zaj- és a levegőszennyezés mellett a balesetek valószínűségének növekedése is veszélyezteti a helyi lakosok mindennapi életét - derül ki a Lechner Tudásközpont elemzéséből.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul péntektől a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.