Bepörgött a shoppingszezon a Zara anyacégénél, tépik a részvényt
Üzlet

Bepörgött a shoppingszezon a Zara anyacégénél, tépik a részvényt

Portfolio
Jelentősen nőtt az Inditex bevétele novemberben, ezzel erősen indította a kulcsfontosságú negyedik negyedévet. A cégráadásul az előző negyedévre vonatkozóan is a várakozások meghaladó számokat közölt, a részvényárfolyam pedig kilőtt a bejelentés után.

A Zara anyavállalata közölte, hogy a negyedik negyedév erős rajttal indult. A Black Friday hétvégéjét is magában foglaló novemberben az árfolyamhatásoktól tisztított bevétel 10,6%-kal bővült.

A globális fast fashion ágazat barométerének tartott Inditex eredményei korai jelzést adnak arról, hogyan teljesítettek a kiskereskedők a kulcsfontosságú leárazási szezonban.

A számok erős kezdést vetítenek előre a vállalat legnagyobb bevételű negyedévében.

A 178 milliárd dollárra értékelt spanyol csoport az október 31-én zárult harmadik negyedévben is erős számokat hozott: árfolyamhatásoktól tisztítva 8,4%-kal, 9,8 milliárd euróra nőtt a bevétel, meghaladva az elemzők 9,69 milliárd eurós várakozását.

Regionális bontást ezúttal nem közöltek. William Woods, a Bernstein elemzője szerint a spanyol gazdaság ereje támaszt adhat a kiskereskedőnek, amely bevételeinek mintegy 20%-át szerzi hazai piacán.

Spanyolország egyszerűen fenomenális. A gazdaság működik, és az emberek több ruhát vesznek

– mondta.

Európa-szerte visszafogott a fogyasztói kereslet, mivel sok vásárló a high street márkákról olcsóbb online platformokra, például a Sheinre és a Temura vált. Ennek ellenére az Inditex ellenállóbbnak tűnik a versenyben, mint riválisa, a H&M, amely összességében alacsonyabb árakon értékesít.

A Zara tulajdonosa a szokatlanul meleg október ellenére is erős harmadik negyedéves növekedést ért el. A meleg idő több európai piacon visszafogta a magasabb árú őszi-téli termékek, például a dzsekik és kabátok eladásait.

A harmadik negyedéves bruttó nyereség 6,2%-kal, 6,1 milliárd euróra emelkedett. A bruttó árrés 62,2%-ra nőtt az év első hat hónapjának 58,3%-áról.

Az elmúlt csaknem három év erőteljes emelkedése után az Inditex részvényei megtorpantak. A befektetők a lassuló értékesítési növekedés miatt aggódnak, az árfolyam az év eleje óta 1%-kal csökkent.

A prémiumabb vásárlói élmény érdekében az Inditex – amely a Bershka, a Massimo Dutti, az Oysho, a Pull&Bear és a Stradivarius márkákat is birtokolja – kisebb üzleteket zár be, miközben nagyobb, zászlóshajó egységeket nyit, amelyek magasabb bevételt hoznak.

Az Inditex október 31-én világszerte 5 528 üzletet működtetett márkái alatt, szemben az egy évvel korábbi 5 667-tel.

A friss számok nyilvánosságra hozatala után az Inditex árfolyama 7,1 százalékot emelkedett.

EL8uSwdN

Forrás: Reuters

Címlapkép forrása: Mike Kemp via Getty Images

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Holdblog

Kiben bízhatunk? A bizalom földrajza

"A világot inkább a bizalom, mintsem a pénz mozgatja." - Joseph Stiglitz Kevés fogalom van, amely egyszerre hétköznapi és mégis nehezen megfogható. Tudjuk milyen, amikor... The post Kiben bízha

Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

Portfolio Agrárszektor Konferencia 2025

2025. december 3.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet