A Goldman Sachs közel 1 millió darabbal csökkentette az idei amerikai autóeladásokra vonatkozó becslését, mivel Donald Trump elnök vámjai miatt drágábbá válik a járművásárlás - írja a Reuters. A brókerház becslése szerint az új járművek nettó ára az Egyesült Államokban nagyjából 2000-4000 dollárral fog emelkedni a következő 6-12 hónapban.
Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés.
A BMW első negyedéves eladásait jelentősen visszavetette a kínai piac 17,2 százalékos visszaesése, miközben az elektromos járművek értékesítése globálisan 32 százalékkal, Európában pedig 64 százalékkal nőtt - derült ki a cég ma publikált értékesítési jelentéséből.
Nagyot ment tavaly a Geely, a kínai autógyártó eladása közel harmadával nőtt, profitja is felrobbant, írja a Bloomberg.
A globális autópiac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, azonban a vezető autógyártók vegyes eredményeket produkáltak. Miután a két legnagyobb szereplőnek számító Toyota és Volkswagen visszaesést könyvelhetett el, a kínai BYD és a Geely látványos növekedést ért el, ami jól mutatja az iparágat alakító egyik legfontosabb trendet: kíméletlenül törnek előre a kínai gyártók.
A kínai autópiac jelentős visszaesést mutatott januárban, miközben az elektromos járművek eladásai továbbra is növekedtek. Az autógyártók fokozódó versenyre számítanak a világ legnagyobb autópiacán, ami további kihívások elé állíthatja az iparágat.
A Tesla piaci részesedése jelentősen csökkent Svédországban és Norvégiában januárban, miközben az autóeladások összességében növekedtek a két skandináv országban. Az amerikai elektromosautó-gyártó népszerűsége láthatóan megingott, ami részben Elon Musk vezérigazgató politikai megnyilvánulásaival hozható összefüggésbe.
Tavaly a világ hetedik legnagyobb autógyártója lett az eladások alapján a BYD, és év végén voltak olyan hónapok, amikor világszinten a második volt. 2025-öt ott folytatja a cég, ahol 2024-et abba hagyta, idén januárban másfélszer annyi autót adott el a kínai cég, mint egy éve.
Nagy bajban van a Nissan, a japán autógyártó eladásai az elmúlt években nagyot estek, két legfontosabb piacán, Kínában és Észak-Amerikában kiszorítja őket a konkurencia, a gyártás nem hatékony, összeesett a profit, idén brutálisan gyorsan, néhány hónap alatt drámaian megváltozott a cég működési környezete, egyelőre nem úgy néz ki, hogy saját erőből meg tudnák fordítani a rossz trendeket. Ezért is jöhet jól egy partner, lapértesülések alapján a Nissan a Hondával, később pedig akár a Mitsubishivel is összeállhat, sőt, a Foxconn is részesedést szerezhet a bajba jutott japán autógyártóban.
Megjelent a Portfolio Business Podcast legújabb adása, amelyben a globális és hazai autóeladásokat, a luxusautóipari trendeket, illetve a Mercedes jelenlegi helyzetét elemeztük Szabó Andrással, a Mercedes Benz Hungária Kft. személyautó üzletágának értékesítési vezetőjével. A műsorban magyarázatot találtunk a vállalat profitjának csökkenésére és a lehetséges megoldásokra és az elektrifikációs törekvések halasztásának hátterére, de arra is, hogy miért lehetnek a kínai márkák sikeresek az európai piacon.
A kínai járműpiac októberben jelentős növekedést mutatott, különösen az új e-járművek szegmensében. Az év első tíz hónapjában azonban lassult a növekedés üteme az előző év azonos időszakához képest.
A kínai eladások csúnyán alakulnak, nem fogynak jól a konszern prémium és luxusautói, a marzsok szűkülnek, a likviditás fogy, a Volkswagen legfrissebb számai alátámasztják, hogy miért nyúlna a menedzsment drasztikus intézkedésekhez, gyárbezárásokhoz, elbocsátásokhoz, bércsökkentéshez.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Mercedes-Benz bejelentette, hogy fokozza költségcsökkentő intézkedéseit, miután a vállalat nyereségessége jelentősen visszaesett a harmadik negyedévben. A német autógyártó különösen a kínai piacon szembesül kihívásokkal, ahol az éles verseny és a gazdasági lassulás is erősen befolyásolja az értékesítést és a nyereségességet - számolt be a Bloomberg.
A kínai autópiac továbbra is gyengélkedik, amit az augusztusi eladási adatok is alátámasztanak. Az iparági jelentések szerint a személygépkocsi-értékesítés immár ötödik hónapja mutat csökkenő tendenciát az ázsiai országban.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
A BMW először vette át a vezetést az európai akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán, megelőzve az amerikai Teslát is. Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA) legfrissebb adatai szerint júliusban először fordult elő, hogy az új energia járművek havi eladásai meghaladták a hagyományos üzemanyaggal hajtott személygépkocsikét. Az új energia járművek közé tartoznak a kizárólag akkumulátoros és a hibrid meghajtású autók, amelyek a múlt hónapban a Kínában eladott új személygépkocsik 51 százalékát tették ki - írta meg a Cnbc.
Gyakorlati, hasznos, érthető
Támogatják a Pakisztán és India közötti mielőbbi tűzszünetet.
Nagy előrelépés történt az elnök szerint.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Manapság az információ korlátlansága sok esetben a megértés korlátaival párosul.
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.
Mi áll a GDP-csökkenés mögött?