A Starbucks, a Pizza Hut, a KFC, de még a McDonald's is csökkenő eladásokról számolt be az év első negyedévben. A visszaesés összhangban van a közgazdászok által előre jelzett tendenciával, miszerint a fogyasztók a magasabb árak és kamatlábak miatt kevesebbet költenek - írja a CNBC.
Egyre többen bojkolttálják a McDonald'sot és a Starbucksot az izraeli-palesztin konfliktusra hivatkozva az iszlám világban és az USA-ban, és ez már a két cég bevételeinek sem tesz jót - számolt be róla a Financial Times.
A kínai kávéóriás, a Luckin Coffee júniusban már 10 000 üzlethelységgel rendelkezett Kínában, az idei extrém gyors országos terjeszkedést követően megelőzte a Starbucksot, mint az ország legnagyobb kávézólánc-márkáját. Ez azért is nagy szó, mert Kína a Starbucks második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után.
Beáll a Starbucks új vezérigazgatója a kávézólánc egy-egy üzletébe dolgozni minden hónapban fél napra – jelentette be a vezető a CNBC tudósítása szerint.
Bár az Oroszország által közölt hivatalos adatok azt a képet festik, hogy eddig minimális hatása van az ország gazdaságára a nyugati szankcióknak, a valóságban nagyon úgy tűnik, hogy az eredetileg ideiglenesnek szánt szükségmegoldások után rendszerszintű változásokra lesz szükség, hogy működőképes maradjon az orosz gazdaság. Az új helyzethez való hosszú távú alkalmazkodás sok munkavállaló számára pedig jóval kellemetlenebb következményekkel járhat, mint amit eddig rövidtávon tapasztalhattak A Reuters az udmurtföldi Izsevszk ipari városában készített erről beszámolót, ahol már most jól látszik a szankciók hatása, esetlegesen előre vetítve azt is, hogy kényszerül majd az orosz gazdasági adaptálódni az új normalitáshoz.
Stars Coffee néven nyílik meg pénteken Moszkva belvárosában, a Novij Arbaton a Starbucks-utód láncának vezető üzlete - közölte kedden a RIA Novosztyi hírügynökség.
A Starbucks hétfőn közölte, hogy közel 15 év után kivonul az orosz piacról, csatlakozva ezzel a McDonald's-hoz, amely korábban bejelentette, hogy eladja oroszországi éttermeit és kivonul az országból - írja a Reuters.
Az ősszel elkezdődött hosszú távú trend korrekcióját jelentő piaci árfolyamcsökkenés során voltak erősebb és gyengébb szektorok is. Az előbbiek közé tartoztak például az energiaválság nyerteseinek számító energiarészvények, vagy a magas tőzsdei forgalomból és visszaállt gazdaságból profitáló pénzügyi szolgáltatást nyújtó vállalatok is. Az utóbbiak közé pedig alapanyag kitermelők, vagy ipari cégek kerültek, amelyek sem növekedést, sem érdemi növekedést nem tudtak felmutatni az erős reálgazdaság ellenére. Van azonban egy olyan szektor ahol volt egy kis korrekció és komoly eladások, az utóbbi napokban azonban mégis szárnyalni kezdtek az ide tartozó részvények. Ezek a ciklikus fogyasztói termékeket gyártó vállalatok papírjai, amelyek a konjunktúra idején szoktak igazán jól teljesíteni. Mi áll a piaci mozgás mögött, és mit várhatunk ezektől a részvényektől a következő hónapokban? A kérdésre a technikai elemzés által keressük a választ.
Mint ahogy azt vélhetően mindenki tapasztalta, tegnap késő délutántól világszintű szolgáltatáskiesés következett be a Facebook és az Instagram oldalán, a leállás a Messenger és a WhatsApp oldalait is érintette. Az internet népe a hirtelen megzavarodás után a Twitter "ellepésével" reagált a krízishelyzetre, a hirtelen megugró reflektorfényt persze a tech-óriás is igyekezett kihasználni - a Twitter hivatalos accountján egészen szürreális thread alakult ki.
A Nemzetközi Kávészövetség előrejelzése szerint a 2020/21-es (kávé)évben a teljes kávétermelés várhatóan 1,9 százalékkal fog nőni és eléri a 171,9 millió zsákot. Ebből az Arabica mennyisége 5,2 százalékkal 101,88 millió zsákra emelkedik a várakozások szerint. 2019-ben a világon gyártott kávé becsült mennyisége megközelítőleg 170 millió zsák volt, amely körülbelül 10 millió tonna zöld kávét jelentett. A kávé iránti globális kereslet növekedése 2050-re becslések szerint háromszorosára húzza a termelést - ismertette a Portfolio megkeresésére Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol és kávé portfólió vezetője, aki érdekességként azt is megosztotta, hogy évente 500 milliárd csésze kávét fogyaszt a világ, ez naponta 1,37 milliárd csésze, amely 57 millió csésze óránként, 956 ezer percenként és 16 ezer másodpercenként.
Sorra függesztik fel hirdetéseiket az online közösségi oldalakon olyan globális nagyvállalatok, mint a Unilever, a Coca-Cola vagy a Honda, hogy arra ösztönözzék őket, hogy lépjenek fel agresszívabban a gyűlöletbeszéd és a hamis információk terjedése ellen. A Facebook bevételeinek zöme a hiredtésekből származik, de a cég egyelőre nem hátrál.
A növényi alapanyagokból gyártott húsutánzatok az iparág egyik vezető alakja szerint mindössze 15 év alatt teljes mértékben lecserélhetik a növényi húsutánzatok az állati termékeket.
Világszerte az éttermek tizede, akár több mint 2 millió étterem tűnhet el a koronavírus miatt egy előrejelzés szerint. Bár a gazdaság újranyitásával élénkül a vendéglátás, több országban nem látszik V-alakú felpattanás az éttermi forgalomban, a kezdeti biztató jelek után az elmúlt napokban újra csökkent a forgalom.
Partnerségre lépett a Starbucks a Sequoia Capital kockázati tőkealappal, a két cég közösen kínai techcégekbe fog befektetni –írja a CNBC.
Nagy-Britannia után az USA-ban és Kanadában is bezárja kávézói döntő többségét a Starbucks, megígérve, hogy a következő 30 napra kifizeti dolgozóit.
A koronavírus terjedése miatt a világ óriásvállalatai egymás után léptetik életbe óvintézkedéseiket, a több nagyvállalat a kínai üzletei ideiglenesen bezárása mellett döntött, míg több légitársaság is felfüggesztette vagy törölte kínai járatait.
Ősztől jöhet a frissítéssel.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Posztszovjet furfang, háborús kiadás.
Félelmetes tempóban nő.
A túsz kedvéért egy napra a harcok is leálltak.
Az OTP lehet a nap nyertese?
Nagyon gyorsan döntött a konklávé.
Egyre több befektető figyelmét vonzza az agrárium, ami a bizonytalan piaci környezetben az egyik legstabilabb növekedési pályát kínálhatja.