Nehéz éven vannak túl a hazai kiskereskedelmi láncok, hiszen a rekord magas infláció és a reálbércsökkenés visszavetette a vásárlási kedvet. A Trade Magazin összesítése szerint a szektor tavaly bruttó 7900 milliárd forint bevételt termelt, 1000 milliárd forinttal többet, mint egy évvel korábban, de ez a növekmény nagyrészt az infláció eredménye. A cégek rangsorában történt egy csere is.
Magyarország legismertebb és legnagyobb webáruháza továbbra is az eMAG, míg a második legismertebb és legnagyobb online kereskedő stabilan az Alza.hu. A két legnagyobb webpláza ráadásul 2023-ban sokat közeledett egymáshoz - derül ki a GKID és a Mastercard rangsorából.
Jelentősen emelkedett a DM magyarországi forgalma a 2022. október 01-től 2023. szeptember 30-ig tartó pénzügyi évben, a növekedés meghaladta a termékek átlagos inflációját, így a termékvolumen is 10 százalék feletti mértékben nőtt. A boltok száma nem változott.
Ács Tamást nevezték ki az Unilever Magyarország és Adria régió új ügyvezető igazgatójává, a szakember a hazai mellett a Horvátországot, Szlovéniát és Bosznia-Hercegovinát felölelő régió piacaiért felel.
A vg.hu házhozszállítással kapcsolatos kérdésére válaszul a Lidl Magyarország jelezte, vizsgálják a szolgáltatás bevezetésének lehetőségét. A német diszkontlánc szinte egyedül maradt a piacon, miután két legnagyobb vetélytársa, a Penny (Foodpanda) és az Aldi (Roksh) az elmúlt években létrehozták saját házhozszállítási rendszerüket.
Termékhívást jelentett be a Nébih a Rrossmann Magyarországnál.
Előző évi teljesítménye alapján változatlanul a Lidl a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, 921,8 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin szerdán.
Hatalmasat előzött tavaly a Lidl, a Tescót lekörözve átvette a vezetést az FMCG kereskedelmi láncok között a 2020-as forgalmi adatok alapján - derül ki a Trade Magazin friss adataiból. A német diszkontlánc volt a járványos időszak nagy nyertese, mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést ért el, de a Spar is szépen növekedett és szintén be tudta előzni a Tescót, a második helyre jött fel a rangsorban.
Két helyet előrelépve a második legnagyobb forgalmat bonyolító FMCG kiskereskedelmi lánc lett a Lidl 2019-ben Magyarországon– derül ki a Trade magazin friss rangsorából. Lekörözte a jóval több üzlettel operáló Spart és a Coopot is, amelyek egy évvel korábban még megelőzték. Már csak a Tesco nagyobb a Lidlnél Magyarországon az éves forgalom alapján.
Kilépett szűk sávjából az euró árfolyama.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.