Hogy készít fel egy egyetemi képzés a digitális kihívásokra?
Gazdaság

Hogy készít fel egy egyetemi képzés a digitális kihívásokra?

Portfolio
A gyorsan változó digitális környezetben az üzleti érdekek felismeréséhez és a jó döntések meghozatalához a vállalkozói szemlélet megléte mellett elengedhetetlen a naprakész tudás. A költségek és a várható haszon elemzésen túl egy nagyvállalat informatikai stratégiájának megalkotásához és a digitalizációs transzformáció megvalósításához nem csak a technológiák jövőállóságát kell ismerni, az ahhoz fűződő kockázatokat is fel kell tudni mérni. Az információs területen a menedzseri döntések ráadásul másképp alakulnak, mint a hagyományos kérdésekben. „A digitalizációs környezetben azok az alapvető költségalapú megközelítések, amiket korábban, a digitalizáció előtt alkalmaztunk, nem működnek” – mondta el a Portfolio-nak Kis Gergely, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem adjunktusa. Éppen ezért sok éves vállalati karrier és már elért vezető beosztás után is van értelme elvégezni egy MBA képzést, ahol a cégen belüli újítások megvalósításához szükséges belső vállalkozói szemlélet is elsajátítható.

A cikk megjelenését a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem támogatta.

A vállalati informatika világa évről-évre jelentős fejlődésen megy át, ráadásul az információs termékeknél a verseny zömében globális piacon történik. A komplex problémák nem értelmezhetőek a vállalatokat körülvevő környezet alapvető törvényszerűségeinek megértése nélkül, a fejlődés zálogát pedig a szakmai ismeretek bővítése jelenti.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának (BME GTK) Master of Business Administration (MBA) szakja a hallgatók vállalkozói szemléletformálását, valamint a digitalizáció során adódó menedzsmentdöntések megalapozását tűzte ki célul. A képzés során többek között azt vizsgálják, hogy milyen érdekek mozgatják az információs termékek eladóit és vevőit, valamint miként lehet termékvonalakat felépíteni és üzemeltetni digitális környezetben. 

A program alapvetően egy menedzsmentképzést takar, amelynek szerves része a különböző digitalizációs környezetekben történő döntéshozási ismeretanyag is

hangsúlyozta a Portfolio-nak Kis Gergely, a BME adjunktusa, az MBA képzés egyik oktatója, az eNET partnere.

A BME MBA innovációs és vállakozásfejlesztési szakirányán a hallgatók a szakértők és mentorok segítségével a saját vállalkozás indításának küszöbéig is eljuthatnak vagy elsajátíthatják azokat az ismereteket, amelyekkel egy innovációs vagy üzleti digitalizációs projektet sikeresen megvalósíthatnak nagyvállalati környezeten belül. Amikor befejezik a képzést, tudni fogják, hogy a kitalált terméküket, szolgáltatásukat milyen feltétellel, hogyan érdemes piacra vinni, hova és hogyan lépjenek tovább a megvalósítás útján.

A képzés célja rámutatni arra, hogyan kell analitikus, elemzői gondolkodással megnézni a különböző technológiai fejlesztéseket, ennek során pedig az összes lényeges döntési pontot megvizsgálják, amely digitalizációs környezetben a vezető elé kerülhet.

Kis Gergely szerint a programnak azok veszik a legnagyobb hasznát, akik már eltöltöttek néhány évet a munka világában, így megtapasztalták a kihívásokat, és szeretnének szintet lépni. Olyan értékes hálózatnak és kapcsolatrendszernek lesznek a részesei az oktatás végére, amelyhez egyébként csak nagyon nehezen tudnának hozzáférni.

Munkatapasztalattal az egyetemi oktatásban

A Duna-Dráva Cement Kft. kommunikációs vezetője, Guth Zoltán a mesterképzést regionális és környezetgazdaságtan szakon egy másik egyetemen végezte, majd pár év munkatapasztalatot követően döntött az MBA képzés mellett. “Az első mesterdiplomámat 2013-ban szereztem, és az azóta eltelt időszakban folyamatosan gyűjtöttem a tapasztalatokat. Amikor 2021 őszén megkezdtem a képzést, sok esetben már konkrét üzleti és szervezeti példákhoz tudtam kötni az órákon elhangzottakat. Mindez kifejezetten hasznosnak bizonyult, a megértés és a tanulás folyamatát is segítette. A képzésnek köszönhetően szélesebbre tárult a horizont a mindennapi munkavégzés során” – emelte ki.

Guth Zoltán szerint a képzés különlegessége, hogy nem csak az oktatóktól és a meghívott vendég előadóktól, hanem egymástól is tanulhattak, hiszen a legtöbben már évek óta jelen vannak a munkaerőpiacon saját vállalkozással vagy munkavállalóként. A vállalkozásfejlesztés szakirányon a kifejezetten gyakorlati megközelítésű oktatás mellett 2 féléven keresztül saját startup projektmunkán dolgoztak, az 5 fős csapatok a munka során pedig megtanulták, hogy mennyi minden kell ahhoz, hogy egy jó ötletből sikeres vállalkozás jöjjön létre, és azt is, hogy milyen akadályok merülhetnek fel.

Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary Kft. kereskedelmi vezetője a stratégiaalkotás és megvalósítás, az üzleti analitika és a HR kompetenciák fejlesztése miatt döntött az MBA mellett. 

“A szakmai pályafutásom során sokat tanultam a stratégiáról, ezek az ismereteket akartam rendszerbe szedni. Erre kiváló lehetőséget adott a BME, ideértve a vállalkozásfejlesztés specifikációt. Természetesen a céljaim között volt a kapcsolatrendszerem bővítése és a tanulás élménye is. Megkaptam a kívánt rendszert, új ismereteket szereztem az üzleti információs rendszerekről és a zöldgazdaságról is. Az oktatók gyakorlati hozzáállással segítették az üzletértésünk fejlődését” – tette hozzá.

Rácskay Judit, a MOL Group csoportszintű kiskereskedelem operational excellence vezető szakértője közgazdász BSc diplomával és több éves vezetői tapasztalattal a háta mögött jelentkezett az MBA képzésére. “Főként a képzés harmadik és negyedik félévében, a specializációs kurzusokon keresztül kaptam meg azt a tudást és gyakorlatot, amit kerestem. Kimondottan örültem annak, hogy hétről-hétre projekt alapú személettel, éles gyakorlati feladatokon keresztül volt lehetőségem tanulni. A sok pitchelés pedig új szintre emelte a prezentációs képességeimet, sokkal tudatosabbá tette mind az előadási technikám, mind pedig az előadás tartalmának kialakítását.”

Rácskay Judit ma már PhD-hallgatóként segíti az oktatók munkáját az MBA képzésen a vállalkozásindítás, alapképzésen pedig a startup menedzsment kurzusok során.

Címlapkép forrása: MTI

A cikk megjelenését a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem támogatta.

Kasza Elliott-tal

Deutsche Bank - kereskedés

Na, nincs több Deutsche Bank részvényem. 2018 óta volt, abban az időben aktívan kereskedtem vele, aztán beleragadtam. Most végre az utolsótól is megszabadultam. Nem volt egy jó trade, de most m

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul szerdától a benzin ára

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
táplálkozás egészség étel getty stock