Csehország megfúrná az EU tervét a belsőégésű motorok betiltására
Uniós források

Csehország megfúrná az EU tervét a belsőégésű motorok betiltására

Portfolio
Csehország jelentős változtatásokat akar az Európai Unió autóipari kibocsátáscsökkentési céljainál, amelyet Petr Fiala cseh miniszterelnök és Martin Kupka közlekedési miniszter jelentettek be pénteken. Kiemelték, hogy az egyik fő cél az belső égésű motorok betiltásának felülvizsgálatának felgyorsítása, valamint az új autók és furgonok emissziós határértékeinek újraértékelése a következő évre – írj az Euractiv.
Az EU és Magyarország gazdasági kilátásairól is szó lesz szakmai eseményünkön.

Fiala és Kupka bejelentették, hogy Csehország lobbizni fog egy olyan mechanizmus beépítéséért is, amely figyelemmel kíséri az autópiac fejlődését az EU stratégiájában. Fiala hangsúlyozta, hogy „néhány Zöld Megállapodás-célkitűzés irreálisnak bizonyult, és megpróbáljuk ezeket módosítani. Változtatások nélkül az európai autóipar jövője veszélybe kerülhet.”

Csehország már felvette a kapcsolatot más uniós tagállamokkal, amelyek hasonló aggályokat oszthatnak.

Németországgal és Olaszországgal együtt dolgoznak egy közös kezdeményezés kialakításán, amelyet a hasonló gondolkodású nemzetek közösen támogatnának.

Csehország és Olaszország fő célja az, hogy előrehozzák a 2035-re tervezett belső égésű motorokkal hajtott új járművek betiltásának hatásainak felülvizsgálatát. Jelenleg ez a felülvizsgálat 2026-ra van tervezve, de Fiala – Olaszországhoz hasonlóan – azt javasolta, hogy ezt már jövőre tartsák meg, mivel az elektromos mobilitás fejlesztése lassabb ütemben halad, mint azt eredetileg várták.

Továbbá, egyik fő céljuk az lesz, hogy újragondolják a 2025-re tervezett személygépkocsikra vonatkozó emissziós határértékek csökkentését.

„A valóság eltér az EU céljaitól. Ha ezek nem változnak, az európai autógyártók súlyos bírságokkal és további versenyképességvesztéssel néznek szembe” – tette hozzá Fiala.

Kupka elmondta, hogy már felvette a kapcsolatot más tagállamok minisztereivel, együttműködve a cseh autóipari szövetséggel, az AutoSAP-pal, egy közös nyilatkozat javaslatának érdekében, amelyet később benyújtanának az Európai Bizottságnak.

Martin Jahn, az AutoSAP elnöke és a Škoda Auto igazgatósági tagja szerint a jelenlegi piaci feltételek mellett gyakorlatilag lehetetlen teljesíteni az új autókra vonatkozó emissziós célokat. „Ezért szükséges egy korábbi felülvizsgálat a szén-dioxid-célkitűzések tekintetében” – mondta Jahn.

Címlapkép forrása: Shutterstock

Az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Bizottság hivatalos álláspontjával. Sem az Európai Unió, sem az Európai Bizottság nem vonható felelősségre miattuk.
Kasza Elliott-tal

Target Corporation - elemzés

2022-ben vettem belőle 165-ön, leginkább kereskedési céllal, de osztalékot is fizetett, ha nem is sokat. 2024-ben adtam el kis bukóban. Most megint a szemem elé került, a Top10-es listám hetedikj

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet