Hogyan használjuk a karbonpiacot a fenntarthatósági elvárások teljesítéséhez?

Hogyan használjuk a karbonpiacot a fenntarthatósági elvárások teljesítéséhez?

A karbonkvóták árfolyamának várható növekedése egyre nagyobb súllyal kényszeríti a legszennyezőbb iparági szereplőket szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentésére, azonban a gazdasági szereplők nagyobb részét kötelező érvénnyel nem érinti az uniós megfelelési kényszer. Ugyanakkor az önkéntes piacon ezeknek a vállalkozásoknak is van lehetőségük a karbonlábnyomuk ellentételezésére, amit a befektetők, finanszírozó bankok, piaci partnerek vagy éppen a vásárlók egyre inkább el is várnak. A Pact Capital szakértőjével, Papp Bernadettel arra kerestük a választ, hogy hogyan válik karbonsemlegessé egy nem kifejezetten termelőtevékenységet végző vállalat, hogyan lehet megállapítani a szén-dioxid-kibocsátás mértékét, és mennyibe fog kerülni a karbonsemlegesség egy vállalkozás számára.

Többet vár a kormánytól klímaügyben a magyarok kétharmada

Többet vár a kormánytól klímaügyben a magyarok kétharmada

Az Európai Unió polgárai erősen támogatják a jelenleginél ambiciózusabb nemzeti klímacélok kijelölését - derül ki egy 12 uniós országban végzett közvélemény-kutatás eredményeiből. A megkérdezettek 68 százaléka azt kívánja, hogy az EU közös kibocsátáscsökkentési célszámának megemelését követően saját országának kormánya is lépjen ebbe az irányba. Magyarországon a válaszadók szinte pontosan ugyanilyen arányban (67%) fejezték ki erre irányuló akaratukat.

IATA: nem szégyellni, hanem ünnepelni kell az 1 milliárdnál is több európai légiutast idén

IATA: nem szégyellni, hanem ünnepelni kell az 1 milliárdnál is több európai légiutast idén

Ünnepelni kell a légiközlekedést, nem szégyellni, hiszen 1 milliárdnál többen fognak repülni az idén Európában; soha ennyien nem utaztak még repülővel korábban, és a világ városainak összeköttetése sem volt olyan jó, mint most - mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szervezet Berlinben tartott keddi konferenciáján.

Mi történne, ha egyetlen éjszaka alatt elolvadna az összes jég a Földön?

Mi történne, ha egyetlen éjszaka alatt elolvadna az összes jég a Földön?

Bár soha nem fog bekövetkezni, de tegyük fel, hogy egyetlen éjszaka leforgása alatt elolvad az utolsó darabkáig a Földön található összes jég. Azt sejtjük, hogy ez esetben a tengerszint durván megemelkedne, de ami kevésbé evidens, hogy közben az édesvízkészletünk megcsappanna, a mostaniakhoz nem fogható, durva viharok jönnének, a szén-dioxid-kibocsátás megemelkedne, a világ egy része pedig elsivatagosodna. A Business Insider egy nulla valószínűséggel bekövetkező, de sokkoló videójával próbálja felhívni a figyelmet a klímaváltozás lehetséges hosszú távú hatásaira.

Csökkent Magyarország szén-dioxid-kibocsátása

Tavaly az Európai Unió országai összességében 2,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki, mint 2017-ben - közölte az Eurostat. Az uniós statisztikai hivatal adatai szerint 2018-ban Magyarország emissziója 0,8 százalékkal mérséklődött; az EU teljes szén-dioxid-kibocsátásának mintegy 1,4 százaléka itt valósult meg.

Rekordot döntött az uniós kibocsátási kvóta ára

Több ponton is változott, illetve változni fog a következő időszakban az Európai Unió emisszió-kereskedelmi rendszere (ETS). Az egyik módosítás már most is a kibocsátási egységek árának emelkedését hozta, illetve átalakul majd a térítésmentesen kiosztott kvóták rendszere is, komoly kihívást jelentve az ETS-ben való részvételre kötelezett vállalkozások számára.

Olyan listára került fel a Ryanair, amire nem lehet büszke

A Ryanair 10. helyezettként felkerült az EU legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó cégeinek tízes toplistájára. A fapados légitársaság ezzel olyan társaságba jutott be, amely eddig kizárólag széntüzelésű erőműveket foglalt magába. A klímaváltozás erősödéséhez 2018-ban legnagyobb mértékben hozzájáruló vállalatok listáján hét német szénerőmű szerepel, az első helyezett is egy szénerőmű, méghozzá a lengyelországi Belchatow erőmű.

Nyakunkon a világméretű összeomlás - Magyarország már nem szólhat bele a játszmába

Miközben az ENSZ klímaváltozással foglalkozó bizottsága szerint 2050-ig gyakorlatilag nullára kellene csökkenteni a világ szén-dioxid-kibocsátását, különben a klímaváltozás beláthatatlanul súlyos következményekkel járhat, Magyarország csak minimális mértékben tud hozzájárulni az ügy sikeréhez, hiszen a globális kibocsátásnak mindössze alig több mint egy ezrelékéért felelős. Voltak azonban idők, amikor az ország ennél jóval nagyobb szerepet játszott az üvegházgáz-kibocsátásban: a 19. század végén még az egy főre eső és az összesített kibocsátás tekintetében is a világ 15 legnagyobb kibocsátója közé tartoztunk. A hazai szén-dioxid-kibocsátás csúcsát az 1950-es évek erőltetett iparosítása hozta el, ehhez képest napjainkra kevesebb mint negyedére csökkent Magyarország részesedése a globális szén-dioxid-kibocsátásból.

Bekeményít a teherautókkal szemben az EU - Szigorúan korlátozzák a kibocsátást

Jelentősen korlátoznák a következő években az új teherautók és buszok szén-dioxid-kibocsátását az Európai Unióban az Európai Parlament és az Európai Tanács képviselői által kidolgozott történelmi jelentőségű új megállapodás értelmében. Ezáltal uniós szinten most először állapítanak meg kötelező szén-dioxid-emisszió csökkentési célokat a kamionok számára.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul péntektől a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.