Megérkeztek az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) havi újautó értékesítési statisztikái, melyek alapján kifejezetten erősre sikerült a június, hiszen az EU-ban 4,3 százalékkal nőttek az eladások, ezzel pedig az év legjobb havi adatát sikerült produkálni. A legtöbbet továbbra is benzines autóból veszik, de egyre jobban zárkóznak fel a hibridek, viszont a többi hajtáslánc - beleértve a teljesen elektromost - továbbra is jelentősen le van maradva.
Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.
Bár az év első két hónapja jól indult az európai autópiacon, a március belerondított a növekvő szériába, hiszen az évben először regisztráltak csökkenést az EU-ban - derült ki az ACEA legfrissebb autópiaci statisztikáiból. Bár a nagy autópiacok kivétel nélkül visszaestek, Magyarországon az eladások márciusban is jelentősen tudtak bővülni, elsősorban az elektromos autó támogatási programnak köszönhetően, amely megdobta a teljesen elektromos és hibrid járművek értékesítési számait. Eközben EU-s szinten továbbra is azt látjuk, hogy a benzines és a dízeles autókat veszik a leginkább, de egyre inkább törnek előre a hibridek.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
2022-ben a töredezett ellátási láncok miatt világszerte csak stagnált az autóeladás, tavaly viszont már 10 százalékkal nőtt, különösen nagy volt a növekedés Európában és Észak-Amerikában. Év végére a kínai autópiac is magára talált, most már ott gyártják és ott adják el világszerte az autók harmadát, derül ki az ACEA elemzéséből.
Augusztusban 8951 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, több mint 10 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Az EU milliószámra ontja magából az autókat minden évben, az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett infógrafikából pedig kiderül, melyek voltak az export elsőszámú célországai tavaly.
Nagyot nőtt 2023 júniusában az értékesített új autók száma az Európai Unióban, derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a legfrissebb kutatásából. Az elmúlt hónapok javulása azt jelzi, hogy az európai autóipar kezd kilábalni a világjárvány okozta ellátási zavarokból, bár a most közölt statisztikák egyelőre még messze elmaradnak a 2019-es, háború és koronavírus előtti "békeidőktől". Több érdekes trend is kezd kirajzolódni az új statisztikák alapján, például júniusban a tisztán elektromos autók az új autók vásárlói körében a harmadik legnépszerűbb választássá váltak, első alkalommal előzve meg a dízeles jármveket. Mindeközben Magyarországon a kedvező EU-s autóipari folyamatokkal szembe menve csökkent az új személygépjárművek értékesítése az első félévben a bázisidőszakhoz viszonyítva, rajtunk kívül egyedül Svédországban történt hasonló.
A kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére idén nőhet az új autók értékesítése az Európai Unióban – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a Reuters beszámolója szerint.
A Volvo bejelentette pénteken: még az idén kilép az Európai Autógyártók Szövetségéből (ACEA).
Egyre több autógyártó vált stratégiát, és a mennyiség helyett inkább az eladott autókon megkereshető bevételre és marzsra fókuszál, részben emiatt is csökkennek az autóeladások, de nem elhanyagolható hatása van az újautók piacán is tapasztalható inflációnak és a politikai-gazdasági bizonytalanságnak, és az akadozó beszállítói láncoknak, ezek miatt esett nagyot Európában az autóeladás májusban és az év első 5 hónapjában.
Idén februárban az Európai Unióban tovább esett az új autók eladása, a közel 7 százalékos visszaesés oka nagyrészt az, hogy az autógyártók továbbra is az ellátási láncok zavaraival küzdenek.
Még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót januárban az Európai Unióban, mint az idén - írja az MTI az ACEA adatai alpaján.
A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.
Az Egyesült Királyság nagyvárosaiban sorra „száradtak ki” a benzinkutak a pánikszerű üzemanyagvásárlások hatására az elmúlt napokban. A kígyózó járműsorok látványa, a hosszas várakozások keserű tapasztalta, vagy maga a kialakult abszurd helyzet, hogy az ember nem tud akkor és ott tankolni, ahol és amikor akar, sokakat arra ösztönzött, hogy más alternatívát keressenek. Ennek köszönhetően az új és használt elektromos autók iránti érdeklődés egészen drámaian megnőtt a szigetországban.
87 százalékkal nőtt az új autók értékesítése az Európai Unióban. Első ránézésre brutális növekedésről van szó, ennek azonban nagy része bázishatás, ugyanis a pandémia miatt a tavaly tavaszi eladások már brutálisan estek, a drámai 2020-as eladások után kapaszkodik felfelé idén az iparág. Hasonlóan magas év/év alapú növekedési számokat szinte minden iparágban láthatunk majd a következő hónapokban. A Volkswagen Csoport őrzi első helyét Európában, de a Stellantis nagyon megközelítette. Ha a negyedév egészét nézzük, akkor a nagyok közül a Volkswagen, a Renault és a Hyundai piaci részesedést veszített, a Stellantis pedig piaci részesedést szerzett. A magyarországi autóértékesítés márciusban 8,3 százalékkal 12 434 darabra nőtt, az idei első negyedévben viszont 1,5 százalékkal 32 194 darabra csökkent az eladás.
Cikkünk folyamatosan frissül az iráni-izraeli konfliktus legfontosabb híreivel.
Ma is kockázatkedvelő hangulatban indul a kereskedés.
Közben esik az olajár.
Lezárás vagy eszkalálódás jön?
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.