A biztosítási szektor szereplőinek komolyan invesztálniuk kell a digitalizációba és a mesterséges intelligenciába, másképp nem lehet alkalmazkodni a gyorsan változó környezethez – mondta Keszthelyi Erik a Brokerslink szerdai konferenciáján. A Keszthelyi által vezetett Hungarikum Alkusz Csoport árbevétele tavaly több mint 40%-kal nőtt, és meghaladta a 31,5 milliárd forintot.
Javaslatot nyújtott be a Magyar Biztosítók Szövetsége a biztosítókat 2022 óta terhelő extraprofitadó csökkentése érdekében a kormánynak, a Magyar Nemzeti Banktól pedig azt kérik, hogy addig ne induljon el a jegybank etikus 2.0 koncepciójának az alkalmazása, amíg az extraprofitadó bármilyen formában sújtja a szektort – hangzott el a FBAMSZ konferenciáján, amelyen sok szó esett arról is, milyennek kell lennie a jövő biztosításközvetítőjének.
Jövőre már egységesen április 30-ai biztosítási fordulónappal hirdeti meg a lakásbiztosítási kampányt a kormány, a biztosítók 100 milliárd forint körüli extraprofitadója pedig legalább 50 milliárd forinttal csökkenhet 2025-ben. A hosszú távú megtakarítások jövő évi, lakáscélú feltörhetősége csak az önkéntes nyugdíjpénztárakra fog vonatkozni – hangzott el a FBAMSZ konferenciáján. Eközben már zajlik az MNB etikus 2.0 koncepciója szerinti, nagyobb ügyfélértéket megcélzó életbiztosítási gyakorlatra való átállás is.
Nagyon le vannak maradva a digitalizációban a magyar biztosítók és biztosításközvetítők a bankoktól – hívta fel a figyelmet a Portfolio Future of Finance 2024 konferenciáján a Hungarikum Biztosítási Alkusz elnök-vezérigazgatója. Keszthelyi Erik videóinterjúnkban a mobilapplikációk számával és arányával érzékelteti ezt a lemaradást, megemlítve azt is, hogy az alkuszok egy része még honlappal sem rendelkezik.
Több oldalról is megsínylették a biztosítók a tavalyi évet: a kárinfláció, a viharkárok és az állami adóterhek növekedése miatt számos kihívással kellett szembenézniük a társaságoknak. Az MNB frissen megjelent Aranykönyve alapján a bankok után a biztosítók és a biztosításközvetítők sorrendjét is felállítottuk a 2023-as számok alapján. A piac idei első féléves teljesítményéről itt írtunk.
Egyszerűen nem söpörhetők szőnyeg alá a magyar biztosítási ágazat szereplőnek a kihívásai - mondta a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója a társaság hétfői sajtóeseményén, részletesen ismertetve a biztosítói és biztosításközvetítői szektor nehézségeit, kiemelten az extraprofitadót, amelyet szerinte optimalizálni kell. Beszélt Keszthelyi Erik az általuk elindított Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége első eredményeiről és kérdésünkre a Hungarikum új online lába, a biztositasipiac.hu lakásbiztosítási kampányban elért számairól is. A szakember a Portfolio szeptember 17-ei Future of Finance 2024 konferenciáján is előadást tart, érdemes mielőbb regisztrálni a teljes pénzügyi szektort megmozgató szakmai rendezvényre.
Egyre kevesebb alkuszcég és többes ügynök osztozik egyre nagyobb jutalékbevételen Magyarországon – mutatják az MNB ezen a héten közzétett biztosításközvetítői statisztikái. 100 forintnyi biztosítási díjunkból 9 forint lett tavaly is az ő bevételük. A fák így sem nőttek náluk az égig: miközben a nem-életbiztosítási jutalékbevételek csaknem a 17,6%-os tavalyi inflációnak megfelelő mértékben emelkedtek, az amúgy sem erős életbiztosítási értékesítés jelentősen visszaesett tavaly a független biztosításközvetítőknél, így összességében 123 milliárd forintnyi jutalékbevételt realizáltak, ami alig 10%-kal nagyobb az egy évvel korábbinál.
A következő hetekben bocsátja konzultációra etikus 2.0 koncepcióját a Magyar Nemzeti Bank, amelytől a túl magas költségmutatójú életbiztosítási termékek kivezetését, az értékesítési hibák felszámolását és az ügyfélérték növelését várja a jegybank. A kormány a sikeres lakásbiztosítási kampány után ráfordul az öngondoskodási piac és az agrárbiztosítások megújítására, előbbi felfuttatása érdekében a biztosítási közvetítők nagyobb fokú bevonását tervezi a pénztári piacon is. A biztosítók eközben arra számítanak, hogy jövőre már nem sújtja őket az extraprofitadó, és megfogadja néhány további javaslatukat is a kormány, amelyek között egy családvédelmi életbiztosítás bevezetése is szerepel. Minderről a Magyar Biztosítási Alkuszok Szövetségének (MABIASZ) a konferenciáján volt szó hétfőn Visegrádon.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Direct biztosításközvetítő cégre és biztosító-partnereire, mert hiányosan teljesítették korábbi vállalásukat, a fogyasztóknak csak egy részét kompenzálták - tájékoztatta a versenyhatóság pénteken az MTI-t.
Tovább emelkedett a lakásbiztosítási kampányban új szerződést választók száma, legalábbis erre utalnak a piacvezető online biztosításközvetítő adatai, amelynél a legtöbb új szerződést a KÖBE, a Genertel, a Groupama és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el.
250-300 ezer váltást és szerződés-átdolgozást, a szerződések 8%-át érintő aktivitást, változatlan piaci koncentrációt és 1 százalékpontos penetrációnövekedést vár jelen állás szerint a lakásbiztosítási kampánytól az Insura.hu biztosításközvetítő, amelynek adatai szerint az Alfa, a KÖBE, a Generali és a Groupama biztosítók szerezték meg eddig a szerződések 65%-át, tehát jól állnak a nagy biztosítók.
Egy ezer mérföldes út első lépéseit tette meg az ország legnagyobb alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz a biztositasipiac.hu elindításával, amellyel nem a magyar biztosítási piac kannibalizációját, hanem annak fejlesztését ígérik. Minden kezdet nehéz, ennek megfelelően lassabban indult el a lakásbiztosítási kampány is – mondja Keszthelyi Erik elnök-vezérigazgató, akivel az online biztosításközvetítésről, a lakásbiztosítási kampányról, az érdekeltségükbe tartozó CIG Pannónia növekedéséről és a Posta Biztosítók mára biztosan meghiúsult megvásárlásáról is beszélgettünk.
A március 1-jén indult és április 2-án éjfélig tartó hazai lakáskampányban mindenki soron kívül, díjmentesen újíthatja meg lakásbiztosítási szerződését. A biztosítótársaságok kedvező konstrukciókkal és akciókkal készültek erre az időszakra, és van olyan biztosításközvetítő, ahol hétvégén, személyes megkereséssel is lehet ügyet intézni.
10, 50, de akár 60 százalékos díjkedvezménnyel nyitott a lakásbiztosítási kampány a hazai biztosítóknál az online alkuszoktól származó adatok szerint, így alig akad olyan ügyfél, aki ne találhatna jobb, olcsóbb biztosítást magának. Az insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a KÖBE, az Alfa és a Generali biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 52 százalékát, a Biztosítási Elemző Központ szerint a legtöbben a K&H, az Alfa, a KöBE, a Groupama és Generali lakásbiztosítási ajánlatait választják.
Soha nem látott érdeklődés mellett, több mint 400 érdeklődő részvételével zajlott le kedden a Portfolio 17 éves múltra visszatekintő biztosítási konferenciája. Rendezvényünk közönsége véleményt mondott a szakmát érdeklő aktuális kérdésekről, e közönségszavazás eredményeit mutatjuk be az alábbiakban.
Kihívások egész sorával szembesül ma a magyar biztosításközvetítői szakma, a szabályozási javaslatok megvalósulása lassan halad, a piaci konszolidáció viszont dübörög ezek egy részének megoldásaként. A Portfolio keddi Biztosítás 2024 konferenciája a közvetítői-értékesítői kerekasztal-beszélgetéssel zárult.
Ezt is az orosz-ukrán háborúra hivatkozva.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
"Akinek jár a szája, megkapja a magáét."
Jót beszélt Putyinnal, de...
A lengyel kormányfő kért maga ellen szavazást az elvesztett elnökválasztás után.
Megérkeztek a friss inflációs adatok.
Régi tabut döntött le a kormány.
Faraga Gáborral, a Colonnade Biztosító Vállalati Igazgatóságának vezetőjével beszélgettünk.