Reagált a Temu a vádakra

Reagált a Temu a vádakra

Nem sért sem régiós, sem helyi jogszabályokat működése során a Temu, állítja a feltörekvő webshopot üzemeltető cég válaszul azokra a vádakra, melyek a múlt héten fogalmazódtak meg hazai e-kereskedői körökben - írja a HWSW.

A fennmaradáshoz több kell: szintet kell lépniük a kereskedőknek

A fennmaradáshoz több kell: szintet kell lépniük a kereskedőknek

A kereskedőknek szintet kell lépniük a fennmaradáshoz. Ennek egyik fontos módja lehet az omnichannel működés kialakítása. A vásárlókat szolgáló összes érintkezési pontot, így az offline és online boltokat integráltan kezelő kereskedelmi és marketing gyakorlat kialakításához egyrészt korszerű háttérrendszerekre és adatbázisokra, másrészt támogató szervezeti háttérre van szükség.

Sokáig a pénztárcánkban marad még a plasztik bankkártya

Sokáig a pénztárcánkban marad még a plasztik bankkártya

Természetes folyamat, hogy a webshopok, e-kereskedelmi szolgáltatók növekedésével a digitális fizetési megoldások szerepe is felértékelődik, ugyanakkor azzal számolunk, hogy a plasztik kártya még sokáig a pénztárcánkban marad – mondta a Portfolio-nak adott exkluzív interjújában Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke. A fizetéstechnológiai cég európai vezetője szerint fontos a startupokkal, fintechekkel való együttműködés – évekkel ezelőtt az egyik startup-fejlesztési programjukon például egy Revolut nevű kezdő vállalkozásnak is segítettek.

Nagy bajba kerülhet sok magyar kisvállalkozó

Nagy bajba kerülhet sok magyar kisvállalkozó

Bár az online kereskedelem forgalma értékében növekedett 2022-ben is, a szektorban működő magyar tulajdonú kis- és közepes vállalkozások feje felett sötét felhők gyűlnek és a hazai piacról is kiszorulhatnak. Helyzetüket a szabályozási környezet is rontja. Közben nagyon éles lett a verseny a csomagautomata piacon, de a futáros szállítás elsőbbségét nem fenyegeti egyelőre semmi.

Tőlük függ, mikor robban a magyar e-kereskedelem: 24 ezren vannak, kérdés, mikor lépnek

Tőlük függ, mikor robban a magyar e-kereskedelem: 24 ezren vannak, kérdés, mikor lépnek

Három éve készítette el először a Mastercard a Fizetési Élmény Riportot, a kutatást azért indította el a pénzügyi vállalat, mert hatalmas volt a hazai online kereskedőknél az elhagyott kosarak, tehát a be nem fejezett vásárlások száma. A koronavírus hozott egy költési sokkot online környezetben, ma viszont már jobban meggondolják, hogy mire költenek a fogyasztók, ami viszont megmaradt ebből az időszakból, az az 55 évesnél idősebb korosztály netes aktivitása – ez mindenképp tartós digitalizációs eredménynek tekinthető. A következő jelentős bővülés akkor jöhet el a magyar neten fizetési szempontból, ha a 24 ezer longtail, azaz kisebb forgalmat bonyolító, viszonylag specializált szolgáltatást nyújtó vállalkozók is elkezdenek megfelelő online kereskedelmi megoldásokat használni.  Egyebek mellett erről volt szó a Portfolio Business podcast új adásában, amelyben Mondovics Péter, a Mastercard marketing menedzsere és Mónus Anita, a CIB Bank kártyaelfogadásért felelős vezetője voltak a vendégeink.

Fulfillment központ nyílt  Magyarországon

Fulfillment központ nyílt Magyarországon

A Boxy Zrt. új lehetőséget nyújt a magyar webáruházaknak a kiszervezett raktárlogisztikában (fulfillment szolgáltatások) és olyan technológiát tesz elérhetővé a hazai kiskereskedelem számára, amely eddig csak a globális szereplők kiváltsága volt.

Egy szegednyi embert vesz fel karácsonyra az Amazon

Egy szegednyi embert vesz fel karácsonyra az Amazon

Mintegy 150 ezer dolgozó felvételével készül az Amazon.com a karácsonyi időszakra, hasonlóan a tavaly évvégi bővítéshez, annak ellenére, hogy az értékesítések lassulnak és az előrejelzések szerint az ünnepi vásárlási szezon sem lesz túl erős – írja a Bloomberg.

Nagy újítás a webshopoknál: teljesen másképp nézhetjük meg a termékeket

Nagy újítás a webshopoknál: teljesen másképp nézhetjük meg a termékeket

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. Az elektronikus kereskedelem rekordot rekordra halmoz, minden jel arra mutat, hogy mi, magyarok imádunk online vásárolni. Erre az igényre pedig sok kereskedő is reagált, és természetesen a cégeket kiszolgálva megjelentek a csatolt szolgáltatások is, mint például a Brancson is feltűnt Marketyour.store.

Szembeszáll a bigtechekkel Európa legértékesebb startupja

Szembeszáll a bigtechekkel Európa legértékesebb startupja

A Klarna az Amazon, a Google és a Facebook kihívójaként lép fel az online kereskedők piacán, miután 1 milliárd dollárért felvásárolta a PriceRunner összehasonlító funkcióval rendelkező vásárlási szolgáltatót.

Akkor dolgozunk, amikor ráérünk: hódít a platformmunka

Akkor dolgozunk, amikor ráérünk: hódít a platformmunka

A járvány kapcsán felpörgő gyorskereskedelem az európai döntéshozatal fókuszába helyezte a platformmunkások helyzetét is. A digitális megoldásokon, appokon keresztül rugalmasan dolgozó futárok, sofőrök, fordítók jelentette foglalkoztatási forma legnagyobb hazai képviselője a foodpanda. A cég ügyvezetője egyetért a formálódó uniós szabályozás főbb céljaival, vagyis a platformmunkásoknak adható szélesebb körű juttatási csomaggal és biztosabb védőhálóval, ám úgy véli: mindez nem mehet a platformmunka legfőbb előnye, a rugalmasság rovására.

Mi történt idén a covid legnagyobb ingatlanpiaci nyertesével?

Mi történt idén a covid legnagyobb ingatlanpiaci nyertesével?

Az idei évben több mint 200 alkalommal írtunk valamilyen esemény kapcsán a logisztikai ingatlanok piacáról, vagyis heti átlagban közel négyszer, de nemcsak a hírek száma növekedett, hanem az ingatlanfejlesztők szektor iránti érdeklődése is. Az elmúlt két évben sok olyan fejlesztő indított logisztikai fejlesztést, akik korábban más terepeken – iroda, lakás, kiskereskedelem – voltak csak érdekeltek. Mi változott meg és miért értékelődött fel ennyire a logisztikai ingatlanok szerepe?

Nagy szereplő lépett a magyar webshop-piacra: már 28 ezer boltjuk van

Nagy szereplő lépett a magyar webshop-piacra: már 28 ezer boltjuk van

Komoly szereplővel bővült a hazai webshopok, pontosabban a webáruház-készítő rendszerek piaca. A 12 éve Prágából indult Shoptet platformján a legkisebb vállalkozások is könnyen készíthetnek saját online áruházat, nem kell olyan nehezítő tényezőkkel foglalkozniuk, mint a dizájn vagy felhasználói élmény. Samuel Huba, a cég vezérigazgatója a Portfolio-nak elmondta, elsősorban a kisvállalkozásokat célozzák rendszerükkel, de az sem ritka, hogy több tízezres termékválasztékú áruház is megjelenik náluk. A netes kereskedelemből pedig a legkisebb magyar vállalkozók sem maradhatnak ki: nem véletlenül célozták meg a cseh és a szlovák után a magyar piacot, és nyitottak irodát Budapesten.

Kivégez egy újabb piacot a kormány

Kivégez egy újabb piacot a kormány

Épp felfutóban volt - részben a koronavírus-járvány hatására - az internetes gyógyszerrendelés és házhozszállítás. Ezt a piacot alakítja most át egyetlen mondatos törvénymódosítással a kormány. Kimondja ugyanis, hogy csomagküldés útján semmilyen fajta gyógyszer nem szolgáltatható ki (eddig a vény nélkülieket lehetett). Ez a lépés épp a negyedik járvány látványosan felfutó szakaszában érkezik, ami ugyan nem jelentősen, de hozzájárulhat a kontaktusszámok emelkedéséhez, hiszen megszüntet egy hatékony távmegoldást. Az is kiderül az elmúlt napok híreiből, hogy a gyógyszerész kamara nyomására lépett a kormány.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Jön a felturbózott szuperállampapír! Itt vannak a részletek
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.