Hernádi Zsolt: 500-600 millió dollár többletköltséget jelentene az orosz olajról való leválás

Hernádi Zsolt: 500-600 millió dollár többletköltséget jelentene az orosz olajról való leválás

A kelet-európai országok nincsenek bekötve a tengeri olajvezeték-hálózatba, így míg Nyugat-Európa számára nem probléma, ha a nyersolaj hajón érkezik, addig a régió országai továbbra is vezetéken kapják az orosz olajat. Ha Magyarország leállna az orosz kőolaj importjával, az évente 500–600 millió dolláros többletkiadást jelentene az országnak – figyelmeztetett Hernádi Zsolt, a Mol vezérigazgatója az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.

Váratlan fordulat a benzinárnál: kezdhetünk félni?

Váratlan fordulat a benzinárnál: kezdhetünk félni?

Bár az idei évet eddig meredeken zuhanó üzemanyagárak jellemezték, a legfrissebb nemzetközi fejleményeket látva nem kizárt, hogy eljött a fordulat a töltőállomásokon. Az egyre magasabb árakat nézve felmerül a fontos kérdés, hogy vajon drágának számít a magyar benzin a régiós mezőnyben? Cikkünkben arra is kitértünk, hogy van-e realitása a piaci szereplők által rendkívül károsnak és versenytorzítónak ítélt árstop-intézkedéseknek.

Egy asztalhoz ülhet Putyin és Zelenszkij – Mi várható az isztambuli béketárgyaláson?

Egy asztalhoz ülhet Putyin és Zelenszkij – Mi várható az isztambuli béketárgyaláson?

Már hallgatható a Portfolio Checklist keddi adása. A műsor első részében a csütörtökön esedékes isztambuli béketárgyalás előzményeit és lehetséges kimeneteleit vizsgáltuk meg. A témában vendégünk volt Ács Bence, a Portfolio Globál rovatának elemzője. Az adás második részében az olaj- és az üzemanyagárak trendjeit, köztük az összeérő benzin- és dízelárat elemeztük. Vendégünk volt Mohos Kristóf, a Portfolio energetikai elemzője.

Költségmegtakarítás és fenntarthatóság: forintosítható előnyöket hoz az ESG-szemlélet a flottaüzemeltetésben

Költségmegtakarítás és fenntarthatóság: forintosítható előnyöket hoz az ESG-szemlélet a flottaüzemeltetésben

Az ESG szempontok szerinti jelentéstétel egyre több vállalatot érint - közvetlenül a szabályozások miatt, vagy közvetetten a beszállítói láncon keresztül -, ami első ránézésre újabb adminisztratív tehernek tűnhet. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ez a folyamat nemcsak a jogszabályi megfelelést szolgálja, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezhet, például a cégautók területén, vagy a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatok számára. Ezt a témát jártuk körül Lengyel Gáborral és Pataki Gáborral, a telematika-alapú ESG-menedzsment megoldásokat fejlesztő Skyguard operatív igazgatójával és üzletfejlesztési szakértőjével.

Rég nem látott dolog történt a benzinkutakon

Rég nem látott dolog történt a benzinkutakon

Az idei év egyelőre nagyon kedvezően alakul a hazai autósok számára, hiszen Donald Trump amerikai elnök vámintézkedéseinek és az OPEC-országok ténykedéseinek köszönhetően nagyot esett az olajár, a forint pedig remekül teljesít a dollárral szemben, ezek hatására valósággal bezuhant a benzin és a dízel ára a hazai kutakon. Van viszont egy érdekes mechanizmus, amire a nagy áresés közepette talán kevesen figyeltek fel: széles kilengések mentén december óta egyre jobban szűkült az árkülönbség a benzin és a dízel között, sőt, nemrég ez a különbség átfordult negatívba. Elemzésünkben utánajárunk, hogy mi áll a rég nem látott jelenség hátterében.

Olyan fordulat történhetett ma, aminek nagyon nem fognak örülni az autósok

Olyan fordulat történhetett ma, aminek nagyon nem fognak örülni az autósok

Bezuhanó olajár és erős forint: az elmúlt hetekben már jócskán 600 forint alatt tankolhattak az autósok a hazai benzinkutakon, sőt, a nemzetközi folyamatokat elnézve már az 550 forintos literenkénti ár sem tűnt egészen lehetetlennek. Ma viszont történt egy olyan bejelentés, ami alapjaiban írhatta át a kilátásokat a kőolaj és a dollár piacán is, és ha valóban megtörténik a trendfordulás, akkor bizony megint jöhetnek a 6-ossal kezdődő árak a kutakon. Ráadásul történt egy nagyon fontos fejlemény, ami a fentiektől teljesen független és a megugró nemzetközi olajárnál és az egyre erősebb dollárnál is sokkal nagyobb hatással lehet a hazai üzemanyagárakra.

Nagyot esik a magyar infláció, de nem mindegy, hogy miért

Nagyot esik a magyar infláció, de nem mindegy, hogy miért

A holnap megjelenő áprilisi inflációs adat a hazai pénzromlási ütem további jelentős csökkenését mutatja majd - állítják egységesen a Portfolio által megkérdezett szakértők. A visszaesést elsősorban egy "mesterséges" hatás, az árrésstop bevezetése okozza, ami a többségi vélemény szerint a választásokig velünk marad.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Extraprofitadók: megjöttek a kormány legújabb tervei
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.