A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Az ecuadori autógyártás jelentős szereplője, a General Motors helyi üzeme pénteken beszünteti termelését. A döntés hátterében a helyi versenytársak által gyakorolt nyomás áll, azonban a vállalat továbbra is forgalmaz majd járműveket az andoki országban.
Közzétette a szokásos európai újautó-értékesítési statisztikákat az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA), melyekből kiderült, hogy csak stagnált az autópiac júliusban. Az év első hét hónapjához képest azonban továbbra is növekedésről beszélhetünk a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A magyar piac mind a júliusi, mind az első hét hónap számai tekintében az EU-s átlag felett teljesített, részben az elektromosautó-vásárlási programnak köszönhetően, bár inkább a hibrideket veszik itthon: több hibrid talál gazdára Magyarországon, mint benzines és dízeles együttvéve.
A BMW először vette át a vezetést az európai akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán, megelőzve az amerikai Teslát is. Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
A Volkswagen tovább halasztja a Trinity névre keresztelt elektromos modelljének gyártását - értesült a dpa hírügynökség a cég belső forrásaitól.
Mintegy kétharmados kapacitáson termeltek tavaly a német autógyárak a főként az elektromos járművek iránti alacsony kereslet miatt. Az Audi emiatt egy egész telephely fenntartását is mérlegre tette és példáját más gyárak is követhetik - mondta Stefan Bratzel iparági szakértő a Bergisch Gladbach-i Centre of Automotive Management (CAM) munkatársa a dpa hírügynökségnek.
Az előző hónapok visszaesése után júniusban nőtt az ipari termelés májushoz képest. A növekedés azonban visszafogott, miután a hazai ipar húzóágazatai szenvednek.
A Tesla bejelentette, hogy több mint 1,8 millió járművet hív vissza az Egyesült Államokban. A probléma ezúttal a motorháztető reteszelő egységével kapcsolatos, amely nem érzékeli megfelelően a motorháztető felnyitott állapotát - írja a MarketWatch a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalra (NHTSA) hivatkozva.
Az egyik legnagyobb romániai autóipari cég, a Leoni 10 százalékkal csökkenti dolgozói számát besztercei gyárában - írja az economica.net a vállalat közleménye alapján.
Megérkeztek az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) havi újautó értékesítési statisztikái, melyek alapján kifejezetten erősre sikerült a június, hiszen az EU-ban 4,3 százalékkal nőttek az eladások, ezzel pedig az év legjobb havi adatát sikerült produkálni. A legtöbbet továbbra is benzines autóból veszik, de egyre jobban zárkóznak fel a hibridek, viszont a többi hajtáslánc - beleértve a teljesen elektromost - továbbra is jelentősen le van maradva.
A kínai BYD csütörtökön megnyitotta elektromos járműgyárát Thaiföldön, ami a cég első létesítménye Délkelet-Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő regionális elektromos járműpiac domináns szereplőjévé vált. A két éve bejelentett gyár mintegy 490 millió dollárból valósult meg, gyártókapacitása évi 150 000 jármű lesz és mintegy 10 ezer embernek ad munkát - írja az MTI.
Tavaly éves szinten 17,7 százalékkal, 1478 milliárd koronára emelkedtek a cseh autógyárak és beszállítóik bevételei. A kivitel értéke 23 százalékkal 1266 milliárd koronára nőtt - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.
Szeptembertől lesz kapható Magyarországon a Chery kínai autógyártó Omoda 5 modellje – jelentették be a márka hazai importőrének, a Genius Automotive Europe Kft. mai sajtótájékoztatóján. Az 1,6-os benzines crossover alapfelszereltségének ára 10 millió forint lesz. A modell elektromos verziója várhatóan novembertől lesz elérhető a hazai szalonokban.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter fogadta a legnagyobb akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetések keretében Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chen-nel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt. A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét, különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöld átállásban rejlő lehetőségeket.
A kínai Zeekr leállítja elektromos járműveinek értékesítését Oroszországban, a céggel együttműködő orosz autókereskedőket a döntéssel kapcsolatban levélben értesítették Kínából - írja az MK.ru.
A Ferrari első elektromos autója legalább 500 000 euróba fog kerülni, és az új maranellói gyárban készül majd - írja a terveket ismerő forrásra hivatkozva a Reuters.
Nem csak a megszabott helyre foglalhatnak időpontot a rendelőkbe.
A nap lefontosabb eseménye az amerikai inflációs adat volt.
Nem követték az utasításokat.
Az elnökválasztási vitát értékeltük a Checklistben.
A mélyben vannak feszültségek bőven.
Rekord magas volt a hiány most augusztusban.