Tavaly novemberben elmúltak azok az idők, amikor az élelmiszerek áremelkedése meghaladta a teljes hazai inflációét, és év végére elértük azt is, hogy a szupermarketek, diszkontok teljes kínálatának árát se az élelmiszerek húzzák felfelé.
Az ukrán központi bank csütörtöki ülésén arról döntött, hogy nem változtat az alapkamaton, ami így továbbra is 15 százalék.
Az Aldi megnyerte a brit legfelsőbb bíróságon azt a védjegypert, amelyet a Thatchers nevű italgyártó indított a diszkont ellen. A vád az volt, hogy a diszkont lemásolta az egyik terméküket, egy almabort - írja a Retail Gazette.
Bár az élelmiszerek inflációja még mindig meghaladja a teljes magyar áremelkedés ütemét, az üzletek átlagos drágulása - amit az emberek a leginkább éreznek a pénztárcájukon - már szépen belesimult a nagy átlagba. Ebben benne van a háztartási termékek, piperék, de a boltban vásárolt alkohol árának változása is.
A Lidl import húsai körül kirobbant botrány ismét előtérbe helyezte az import élelmiszerek kérdéskörét. A helyzet azért nem drámai, a Pénzcentrum által megkérdezett, Magyarországon működő élelmiszerláncok 50-90 százalékban hazai forrásból szerzik be az élelmiszereket és egyik boltnál sem billen az import irányába a mérleg.
Júliusban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom éves bázison, bár ez a mérséklődés kisebb, mint korábban. Ami ugyanakkor aggasztó, hogy havi összevetésben is visszaesést mért a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Ez azért nagy baj, mert hiába szelídül az infláció és indulnak emelkedésnek a reálbérek, a kiskereskedelem visszapattanása egyelőre várat magára.
Az orosz olajipari nagyvállalat, a Lukoil engedélyt kér az orosz hatóságoktól, hogy részvényeinek legfeljebb 25 százalékát visszavásárolhassa külföldi befektetőktől, mégpedig 50 százalékos diszkonttal - írja az Interfax hírügynökségre hivatkozva a Reuters.
Az ALDI nagyot lépett a hazai kiskereskedelmi láncok rangsorában tavaly és sok vevőt sikerült elcsábítaniuk a hiper- és szupermarketek mellett más diszkontoktól is. Az árstop nekik is komoly veszteséget jelentett, de folytatják a hazai fejlesztéseket, és terjeszkedni is szeretnének. Több városban szívesen nyitnának üzleteket, akár a meglévők mellett is. A cég terveiről kérdeztük Bernhard Haidert, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatóját.
200 forint közelébe zuhantak a dinnyeárak az élelmiszerdiszkontokban - írja az Infostart.
A diszkontok 30% körüli mértékben növelték a forgalmukat tavaly, miközben a hiper- és szupermarketek fele ekkora bővülést sem tudtak elérni. Van olyan külföldi lánc, amelyiknek csak nagyon szerény mértékben emelkedett az árbevétele, ami azt jelenti, hogy volumenben (eladott mennyiségben) náluk drasztikus a visszaesés. A hazai cégek kifejezetten gyenge évet zártak, ami nem csoda a kevéssé mérethatékony működés és a magas árak miatt. Az évtizedek óta nem látott infláció közepette olyan gyorsan alakulnak át a fogyasztói szokások, amit még a Covid-válságot a hátunk mögött hagyva is nehéz volt elképzelni. Mostanra az is világossá vált, hogy egyrészt a kiskereskedelmi láncok nem emeltek szükségtelenül árakat (nincs "profitinfláció" a kereskedelemben), másrészt az előbbi következményeképp nem volt "extrapofit" sem a rendszerben, amire hivatkozva a kabinet megemelte tavaly a különadót. Az évtizedek óta nem látott drágulás okai sokkal mélyebben gyökereznek: az ár-bér spirálban, a forint vesszőfutásában, a megemelt különadókban, az energiaválságban, a magyar gazdaság és az élelmiszeripar versenyképtelenségében, amit egyáltalán nem fog javítani, ha a kormány kiszorítósdija sikerrel jár. Sőt, attól függően, hogy melyik lánc dobja be a törölközőt, még egy árrobbanás áll előttünk.
Az átlagos élelmiszerinfláció felett nőtt az Aldi bevétele 2022-ben, nyeresége csökkent, de a 6 milliárd forintot így is elérte - derül ki a cég friss beszámolójából.
A magyar Aldi az Aldi Süd csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „Milfina” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „Milsani” alatt forgalmazza a tejtermékeket, így megújul majd az árucikkek csomagolása is - adta hírül a cég.
Az Aldi 15 évvel ezelőtt nyitotta meg a első öt magyarországi üzletét Debrecenben, Gyulán, Nyíregyházán, Pécsett és Piliscsabán. Mára 87 településen 164 áruháza működik.
A portugál Lidl digitális árcédulákra cseréli a hagyományos, papír alapú cédulákat. Megkérdeztük a magyar Lidlt, hogy terveznek-e hasonló lépést.
A magyarok véleménye megoszlik a boltok önkiszolgáló kasszáival kapcsolatban, sokan szeretik, de van, aki egyenesen betiltaná. Mások szerint nagybevásárlásra alkalmatlan - írja a Pénzcentrum, amely megkérdezte a boltláncokat, hogy miként állnak a pénztáros nélküli kasszákhoz.
2023-ban is megrendezte karriernapját az ALDI Magyarország. Az áruházlánc ezen az eseményen elsősorban regionális vezetőket toboroz: azok, akik megfelelnek a kiválasztási folyamaton, 5-6 boltot irányítanak majd, a terület átvétele után bruttó 1,2 millió forintos havi fizetésért.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
Egyetlen, rövid szó miatt áll a bál.
A közel-keleti konfliktus nem tesz jót a forintnak.
Donald Tusk felszólította a lengyel gazdákat, hogy távozzanak az ukrán határról.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.