Az autógyártók olyan elektromos járműmotorokat fejlesztenek, amelyek nem vagy csak kevés ritkaföldfémtartalommal rendelkeznek, csökkentve ezzel a Kínától való függőséget.
Az uniós kormányokat képviselő tárgyalók és az Európai Parlament áttörést értek el hétfőn, amikor véglegesítették a lítiumhoz és a nikkelhez hasonló létfontosságú ásványi anyagok államközösségen belüli ellátására vonatkozó célértékekről szóló megállapodást. Ez része az Európai Unió szélesebb körű stratégiájának, amelynek célja, hogy csökkentse a harmadik országoktól – különösen Kínától – való függőségét a tiszta ipari termékek előállításához nélkülözhetetlen fémeknél.
A Moszkva ellen bevezetett több tucatnyi szankció ellenére az Európai Unió és Oroszország közötti kritikus fontosságú nyersanyagok kereskedelme továbbra is érintetlen marad. Még akkor is, ha az EU különböző ágazatokra vonatkozó szigorításokkal él, 34 létfontosságú ásványi anyag folyamatosan áramlik Európába Oroszországból, és ezzel finanszírozza mind az orosz hadigazdaságot, mivel a szaktor szereplői mind a Kremlhez kötődő vállalkozások – számolt be az Investigative Europe.
Méltatlanul kevés visszhangot kapott az az idei januári hír, miszerint Svédországban megtalálták Európa legnagyobb ritkaföldfém-lelőhelyét, amit Per Geijer névre kereszteltek. Szerintem pár szűkszavú beszámolónál több figyelmet érdemel ez a téma: egy rendkívül fontos stratégiai sebezhetőségre nyújt ugyanis megoldást a most felfedezett svéd ércmag.
A vállalat számlázási gyakorlata miatt.
Tavaly is vettek így Telekom-részvényeket.
Van egyáltalán ideális mutatószám?
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.