Jelentősen nő a buszok útdíja

Jelentősen nő a buszok útdíja

2024. február 1-jével az eddig időalapú autópálya matricával közlekedő autóbuszok is átkerülnek a használatarányos útdíjfizetésbe. A változtatással uniós kötelezettségnek tesz eleget Magyarország - tájékoztat az obu.utdij.hu

Európa egyik legdrágább útdíja jön Magyarországon! - Kormányzati felülvizsgálatot kérnek a fuvarozók

Európa egyik legdrágább útdíja jön Magyarországon! - Kormányzati felülvizsgálatot kérnek a fuvarozók

Az októberi és a jövő januári jelentős emeléssel „a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül”, és az elszálló gázolajárral megfejelve oda vezet, hogy „felgyorsul a belföldön tevékenykedő magyar vállalkozások piacvesztése, fokozódik a magyar közúti fuvarozók kiszorulása a hazai és a nemzetközi piacról, miközben erősödik a külföldi, elsősorban harmadik országos cégek jelenléte” – állapította meg csütörtöki aggódó közleményében a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete. Éppen emiatt szakmai egyeztetést kezdeményeznek a kormánnyal „az útdíjrendszer és a jövedékiadó szabályok felülvizsgálatáról annak érdekében, hogy növekvő pályán maradjon a magyar logisztikai ágazat, s megvalósuljanak a kormány inflációs célkitűzései”.

Már látszik, mennyibe kerülnek majd a 2024-es autópálya-matricák

Már látszik, mennyibe kerülnek majd a 2024-es autópálya-matricák

Tavaly a kormány úgy döntött, hogy eltér a 2020 óta érvényes szabályoktól és nem a 2022 augusztusi fogyasztói árindexszel emeli az idei e-matricák árát. Ugyanakkor a vonatkozó jogszabály még érvényben van, és lapunk úgy értesült, hogy 2024-ben újra ennek megfelelően drágulhat az autópályás közlekedés. Ha ez így lesz, akkor a költségvetési tervek vagy visszafogottak, vagy a kormány azzal számol, hogy mérséklődik a forgalom a fizető utakon, esetleg úgy véli, hogy a jövőre érkező egynapos matrica vághat a bevételi számokon.

Csaltak az útdíjakkal, lebuktak a strómanok: egymilliárdos kárt okozott egy fuvarozó céghálózat

Csaltak az útdíjakkal, lebuktak a strómanok: egymilliárdos kárt okozott egy fuvarozó céghálózat

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy fuvarozó vállalkozó ellen, aki 1,1 milliárd forint vagyoni hátrányt okozott az állami költségvetésnek az útdíjak és egyéb közterhek megfizetésének kijátszásával - közölte a főügyészség szerdán az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a férfi - stróman ügyvezetők közreműködésével - olyan céghálózatot hozott létre, amellyel éveken keresztül elkerülte az útdíjak, bírságok, valamint a munkabért terhelő járulékok befizetését.

Behúzza a féket egy fontos területen a kormány

Behúzza a féket egy fontos területen a kormány

A 2024-es költségvetésből egyelőre az látszik, hogy a kormány jövőre nem fogja olyan mértékben emelni az e-matricák, vagyis a személyautók, motorok, buszok és kisbuszok időalapú útdíját, mint azt tette 2023-ban.

Minden eddiginél több autópálya-matrica fogyott tavaly Magyarországon

Minden eddiginél több autópálya-matrica fogyott tavaly Magyarországon

Minden eddiginél több autópálya-matrica fogyott a 2022-es évre, a díjköteles gyorsforgalmi utakat használók csaknem 15,1 millió darab úthasználati jogosultságot vettek 97 milliárd forint értékben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és az útdíjakból befolyt bevétel is rekordra, 452 milliárd forintra emelkedett - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.(NÚSZ).

Újabb részletek derültek ki a horvát autópályák fizetési rendszerével kapcsolatban

Újabb részletek derültek ki a horvát autópályák fizetési rendszerével kapcsolatban

Azt már régóta lehet tudni, hogy felszámolják a 21. századinak semmiképpen nem nevezhető fizetési rendszert a horvát autópályákon, amely miatt emberek tömegei aszalódtak a meleg autóikban, hogy a kapuknál tudják rendezni a számlát. A múlt héten a közlekedési minisztérium nyilvános konzultációra küldte a törvénytervezetet - írja a Croatia Week.

Autópálya-matrica: örömhírt is kaptak a személyautósok, a teherautósok pedig hidegzuhanyt

Autópálya-matrica: örömhírt is kaptak a személyautósok, a teherautósok pedig hidegzuhanyt

Mégsem inflációkövető mértékben, hanem mindössze 5%-kal emelkedik jövőre az autókra, motorokra, buszokra és utánfutókra szóló éves és megyei e-matricák ára – jelentette be hétfő éjjeli közleményében a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) azzal párhuzamosan, hogy megjelent az erről szóló kormányrendelet a Magyar Közlönyben. A személyautókra megvehető 10 napos és egy hónapra szóló matrica ára viszont az inflációnál sokkal durvább mértékben emelkedik, 44%-kal, illetve 71%-kal. Ezzel minden bizonnyal az átutazó forgalmat tervezi jobban megsarcolni a kormány.

Eldőlt: brutális drágulás jön a magyar autópályákon

Eldőlt: brutális drágulás jön a magyar autópályákon

A kormány tavalyi döntése értelmében az e-matricák és e-útdíjak mértékét a megelőző év augusztusi, KSH által közreadott éves bázisú infláció alapján kell meghatározni, 10 forintra kerekítve. Korábban az inflációs előrejelzések alapján kiszámoltuk, mennyivel drágulhat a magyarországi autópályahasználat. A napokban megjelent augusztusi inflációs adatok alapján itt a jövő évi autópályadíj-táblázat.

Veszik a magyar autópálya-matricákat, a járvány óta nem volt ilyen

Veszik a magyar autópálya-matricákat, a járvány óta nem volt ilyen

Idén június 30-ig csaknem 7,8 millió e-matrica kelt el körülbelül 62,7 milliárd forint értékben, ami nagyrészt a külföldi utazók visszatérésének köszönhető - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Ez a darabszám nemcsak eléri, de mintegy 6 százalékkal meg is haladja az utolsó járvány előtti év, 2019 ugyanezen időszakának adatait.

Magyar cég forradalmasíthatja a parkolást Amerikában, ahol még rosszabb a helyzet, mint nálunk

Magyar cég forradalmasíthatja a parkolást Amerikában, ahol még rosszabb a helyzet, mint nálunk

Egy magyar cég innovatív, automatizálási és videóanalitikai szakértelmével forradalmasíthatja az okosparkolási rendszert az Egyesült Államokban. Az Asura Technologies szoftvereit három kontinensen, Európában, Amerikában és Ázsiában is használják, hangsúlyos a jelenlétük Szingapúrban, Thaiföldön, de a legnagyobb húzópiac az Egyesült Államok. Vajon miért dönt úgy egy magyar vállalkozás, hogy ahelyett, hogy a magyar piac meghódítása után terjeszkednének külföldre, fordítva csinálják, és a nagyobb nemzetközi piacok után térnek vissza Európába, és Magyarországra? Mennyivel nehezebb ez az út, és hogyan befolyásolta az üzletmenetet a koronavírus-járvány? Kiss-György Máté, az Asura Technologies vezérigazgatója a Portfolio-nak arról is beszélt, milyen az együttműködés a cég és a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. között, amely 2019. októberében 700 millió forintot invesztált a vállalkozásba az EXIM Exportösztönző Magántőkealap forrásából, idén pedig 10 millió dollárt, megközelítőleg 3,2 milliárd forintot fektetett az Asura amerikai leányvállalatába. A befektetést a cég az amerikai projektjének infrastruktúrafejlesztésére, továbbá kinti partnerük, a piacon 20 éve jelenlévő PRRS többségi részének megvásárlására fordítja.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új befektetési őrület hódít, napok alatt lesznek emberek milliárdosok
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.