Trump terve az autóipart veszélyezteti

2025. szeptember 17. 17:54 | Portfolio

Trump terve az autóipart veszélyezteti

Több mint 100 demokrata képviselő szólította fel a Trump-adminisztrációt, hogy álljon el a járművek károsanyag-kibocsátási szabályainak és előírásainak visszavonásától, ami szerintük amerikai munkahelyeket veszélyeztetne és Kínának kedvezne az autóipar jövőjét illetően.

Új korszak kezdődik a BMW-nél, Debrecenben mutatták meg nekünk a jövőt

2025. szeptember 17. 10:00 | Portfolio

Új korszak kezdődik a BMW-nél, Debrecenben mutatták meg nekünk a jövőt

2018 júliusában jelentette be a BMW, hogy legújabb üzemét Debrecenben építi fel. Szinte pontosan hét év telt el a beruházás bejelentése óta, és egy héttel ezelőtt a BMW már a kész gyárban vezette körbe a világ minden tájáról érkezett médiumokat - köztük a Portfolio-t - egy nagyszabású nemzetközi sajtóeseményen. Mind Magyarország, mind pedig a BMW számára fontos mérföldkőről van szó, hiszen a debreceni üzem indítja be az új "Neue Klasse" korszakot, amelynek első modelljét, az iX3-ast Debrecenben fogják gyártani októbertől.

A kínaiak nyomulnak, az európaiak védekeznek - Itt az autóipar jövője

2025. szeptember 15. 10:00 | Nagy Viktor

A kínaiak nyomulnak, az európaiak védekeznek - Itt az autóipar jövője

A múlt héten megtartott müncheni autószalon nem csupán az új modellek és koncepcióautók bemutatásáról szólt, hanem arról is, hogy az európai autóipar képes-e felvenni a versenyt az elektromos autók globális piacán. Miközben a BMW és a Mercedes fontos SUV-újdonságokkal villantott, a kínai gyártók rekordlétszámban vonultak fel, nagy terveik vannak az európai autópiacon. Közben nagy vita zajlik arról, hogy 2035-ben tényleg kivezetik-e a belsőégésű motorokat. Néhány gondolat a németországi autóipari kiállításról.

Újabb kínai autógyár nézte ki magának Magyarországot

2025. szeptember 15. 06:00 | Beke Károly

Újabb kínai autógyár nézte ki magának Magyarországot

Magyarországon vagy Romániában építheti fel első európai gyárát a kínai Wisdom Motor – értesült a Portfolio. A feltörekvő kínai cég egyelőre csak Kínában gyárt elektromos meghajtású buszokat és teherautókat, de a következő években jelentős nemzetközi terjeszkedésbe kezdenének. A cég többségi tulajdonosa a Portfolionak részleteket is elárult a lehetséges beruházás méretéről, és arról, miért épp Magyarországot választanák.

Részletes keresés