Januárban megnyílik az első Xpeng márkakereskedés Budapesten

2025. december 04. 10:12 | MTI

Januárban megnyílik az első Xpeng márkakereskedés Budapesten

A magyar, a horvát és a szlovén piacra szóló importőri jogok megszerzését követően a közép-kelet-európai régió első Xpeng kereskedéseinek megnyitását is bejelentette az AutoWallis és a Salvador Caetano. A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzinben megnyíló szalonok tovább erősítik az AutoWallis kiskereskedelmi pozícióját a régióban.

Hónapokon belül elindul a CATL debreceni akkumulátorgyára

2025. december 03. 16:01 | Portfolio

Hónapokon belül elindul a CATL debreceni akkumulátorgyára

A CATL Debrecen cellagyára készen áll az indulásra, éves 40 GWh-s kapacitását már teljes egészében lekötötték meglévő ügyfelei. A vállalat folyamatosan bővíti munkatársi gárdáját, 2026 első negyedévére 1500 fős létszámot tervez - derült ki a cég sajtóközleményéből.

Flottakezelés az AutoWallis mobilitási ökoszisztémában: pár perces utaktól az évekig tartó szerződésekig

2025. december 03. 12:00 | Portfolio

Flottakezelés az AutoWallis mobilitási ökoszisztémában: pár perces utaktól az évekig tartó szerződésekig

Céges autóflottát építeni ma nem autóvásárlási kérdés, hanem üzleti kockázatkezelés: az AutoWallis integrált flottamegoldása ezért az aktuális feladathoz igazítja az autót - nem pedig fordítva. Operatív lízing, egységes márkaszerviz‑sztenderdek és átlátható folyamatok teszik kiszámíthatóvá a teljes életciklus‑költséget, miközben a bérleti díj költségként realizálódik és az áfa visszaigényelhető. A wigo fleet, a SIXT és a wigo carsharing egységesen biztosít skálázható kapacitást a néhány perces utaktól akár az 5 éves szerződésekig. A közvetlen, importőri csatornákhoz való hozzáférés, a gördülékenyebb csereautó‑opció és az előre ütemezett karbantartás együtt csökkentik a kockázatokat és növelik az üzletmenet biztonságát. A több hajtásláncot lefedő portfólió pedig előrelépést jelenthet a környezetvédelmi célok teljesítése felé is.

Miközben az autóiparra záporoznak az ütések, a háttérben komoly magyar sikerek is feltűnnek

2025. december 02. 09:00 | Varga Szabolcs

Miközben az autóiparra záporoznak az ütések, a háttérben komoly magyar sikerek is feltűnnek

Amikor a magyar gazdaságpolitikát egyre több szállal kötötték össze a járműiparral, kevesen gondolták volna, hogy az egykori sikerágazat ilyen komplex problémahalmazzal küszködik majd a 2020-as évek derekán, kezdve a keresletcsökkenéstől, a vámháborún át, a zöld átállással járó, előre nem kalkulált nehézségekig. Miközben az elmúlt évben a magyar jármű- és alkatrészexport régiós szinten is gyengén teljesített, addig számos olyan esetet tudunk említeni, amikor a szektor egy-egy magyar beszállítója nemzetközi szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Alábbiakban erre mutatunk 3 példát.

Kína teljesen eltaposhatja Európát, ha most nem szorítjuk össze a fogunkat

2025. november 30. 11:59 | Matura Tamás

Kína teljesen eltaposhatja Európát, ha most nem szorítjuk össze a fogunkat

Ha Európa nem fékezi meg Kína ipari túlerejét, könnyen valóra válhat az a jövőkép, amelyben néhány éven belül már csak szemlélője lesz saját iparának széthullásának – és annak, hogyan válik a kontinens a globális hatalmi játszmák eszközévé. Az EU előtt ma már nem az a kérdés, hogy konfrontálódjon-e Pekinggel, hanem az, hogy van-e még ideje visszafordítani a folyamatot, mielőtt végleg elveszíti ipari és politikai szuverenitását.

Levélben kéri Brüsszelt a német kancellár, hogy 2035 után is lehessen belső égésű motoros autókat eladni

2025. november 28. 13:10 | Portfolio

Levélben kéri Brüsszelt a német kancellár, hogy 2035 után is lehessen belső égésű motoros autókat eladni

Friedrich Merz német kancellár levélben kéri az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül a belső égésű motoros autók 2035 utáni értékesítésének tilalmát előíró uniós szabályokat, és nagyobb technológiai nyitottságot, valamint kivételeket sürget a plug-in hibridek és a különösen hatékony belső égésű motorok számára.

Döntő választás előtt áll Európa: ezen múlik, hogy autógyártó nagyhatalom marad-e

2025. november 25. 15:00 | Major András

Döntő választás előtt áll Európa: ezen múlik, hogy autógyártó nagyhatalom marad-e

Az európai autóipari klíma- és iparpolitika egyik, ha nem a legfontosabb eleme a személyautókra és kisteherautókra vonatkozó uniós szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési rendelet. Az Európai Unió autóipara jó úton halad az elektromos járművekre való átállás, illetve a 2025-27-es időszakra vonatkozó kibocsátáscsökkentési célok eléréséhez, de az is kiderül az új adatokból, hogy a kibocsátáscsökkentési követelmény enyhítését követően a gyártók lassítottak modellpalettájuk villamosításán, és nőtt az elektromos modellek felára. Az akkumulátoros elektromos jármű technológia terén betöltött vezető szerep elengedhetetlen az európai ipar globális versenyképességéhez, de a 2030-35-ös CO2-kibocsátási célértékek esetleges felvizezése minden elektromobilitásba történő beruházást és erőfeszítést ellehetetlenítene itt, míg Kína tovább növelné előnyét egy új jelentés szerint.

Részletes keresés