Tízezrekkel fizethetnek többet azok, akik utazási irodákban foglalták le az idei nyaralásukat, mivel szinte az összes már emelte a befizetett utak árát is. Az utazási irodákat tömörítő szövetség szerint az utaztatók azért kénytelenek most árat emelni, mert a nyári szezonra még tavaly ősszel kezdték a tervezést - derült ki az RTL Híradóból.
Egészen elképesztő, ami az elmúlt hetekben zajlik a New York-i repülőgép-üzemanyag piacán. A New York Harbor Jet Fuel (JETINYPR Index), vagyis a keleti parti leszállítású kerozin ára rekord magasságba emelkedett április elején, mely a perzisztens kereslet-kínálati egyensúlytalanságtól való félelemre vezethető vissza. Az árrobbanás mértéke a kereskedők számára is megmagyarázhatatlan és teljesen abszurd jelenség volt, borítékolni lehetett, hogy hamarosan visszarendeződhet az ár. Ezt láthatjuk az elmúlt néhány kereskedési napban, a várakozásoknak megfelelően jelentős korrekció bontakozott ki.
Az Amszterdamból induló KLM repülőgépekbe mostantól legalább fél százalékos arányban fenntartható kerozint töltenek, mivel ez plusz költséget jelent, ezért a KLM az út hosszától és a foglalt utazási osztálytól függően 1-12 eurót számol fel jegyenként - közölte a KLM hétfőn az MTI-vel.
A koronavírus-járvány alaposan megviseli az európai olajfinomítók eredményét és profitabilitását is. Nehéz hónapok várhatnak az iparágra, mivel a felépülés jelei csak lassan mutatkoznak. A dízel és a benzin ára is évek óta nem látott alacsony szinteken áll, és a légiipar nehézségei is nyomás alatt tartják a finomított termékek iránti keresletet.
A szintetikus úton előállított kerozin már nem új felfedezés a nap alatt, de amennyiben megújuló energia segítségével vízből és a levegőben található szén-dioxidból állítanánk elő, akkor lényegében karbonsemlegessé válhatna a repülés. Jelenleg 3-6-szorosába kerül a technológia a normál fosszilis kerozinelőállítás költségeihez viszonyítva, így 60 százalékkal emelkednének a repülőjegyek amennyiben átállnának a légitársaságok a zöld kerozinra.
Ünnepelni kell a légiközlekedést, nem szégyellni, hiszen 1 milliárdnál többen fognak repülni az idén Európában; soha ennyien nem utaztak még repülővel korábban, és a világ városainak összeköttetése sem volt olyan jó, mint most - mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szervezet Berlinben tartott keddi konferenciáján.
A repülőjáratok számának csökkentése helyett jobb forgalomszervezésre, az üzemanyag-használat leszorítására lenne szükség a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében, de a kerozinadó bevezetése is a lehetőségek között van - jelentette ki csütörtök délutáni európai parlamenti (EP) meghallgatásán a román biztosjelölt.
Az olajár zuhanása miatt szenvednek az olajcégek, de van egy szektor, ahol most örömtáncot járnak a vállalatok. Első látásra legalábbis úgy tűnik, hogy a légitársaságoknak most nagyon jól megy, mivel a költségeik nagy részét az üzemanyag adja. De a helyzet nem ennyire egyszerű. A szektorban népszerűek a fedezeti ügyletek és akik magas olajárak mellett lefedezték magukat, azok most nagyot bukhatnak. De mi fogyasztóként mennyit érezhetünk majd az olajár csökkenésének jótékony hatásából?
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.