Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt
Üzlet

Száz éve: a belső égésű motor nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra - Ma az elektromobilitásról mondják ugyanezt

Portfolio
Tavaly globálisan több mint 5 millió elektromos autót adtak el, ami az eddigi legmagasabb szám, de Európát nézve visszaesés történt és Magyarországon sem terjed túl gyorsan a technológia. Merre tartunk? Ki fog az átmenetért fizetni? Mi a jövő technológiája? Többek között ezekről kérdezte a szakértőket a Portfolio Sustainable World 2024 konferencián Békés Márton, a McKinsey & Company, Budapest Associate Partnere.

Igaz, hogy most történt egy kisebb visszaesés az elektromosautó-eladások ütemében, de a hosszútávú irányokat a jelenlegi negatív hírek sem változtatják meg. Az emberek szeretik túlbecsülni azt, hogy 2 év alatt mekkora változások jöhetnek és alábecsülni azt, hogy 10 év alatt mekkora változások lesznek - mondta el Czikora Tamás, a MOL-csoport Csoportszintű Mobilitás Vezetője.

A környező országokat nézve azt látjuk, hogy töltőhálózat és autóállomány szempontjából nagyon különböznek egymástól. Van, ahol autóból, van, ahol töltőből van sok, de ezen országok mindegyike az uniós átlag alatt van mindkét tekintetben, éppen ezért nehéz infrastruktúrát építeni.

Nagyteljesítményű töltőoszlopot ugyan könnyű telepíteni, de a kérdés, hogy ki fog azon tölteni, ha otthon ez 70 forintba kerül, míg azokon csak az áramköltség duplája ennek,

és további költségek is vannak, így végül négyszeres az árkülönbség - hangsúlyozta a szakértő, aki a car sharing kapcsán kiemelte, hogy tíz év alatt 1-ről 1,4 millió közelébe nőtt a főváros és környékének autóállománya, aminek enyhítéséhez a car sharing is hozzájárul.

Száz éve a belső égésű motorok megjelenését sokan szkeptikusan fogadták, mondván a technológia nem megbízható, drága és nincs hozzá infrastruktúra. Ez jól párhuzamba állítható a mostani elektromobilitással is.

A tyúk vagy a tojás esete, amikor nem építünk töltőt amíg nincs elég autó, de nem veszünk autót, amíg nincs elég töltő. Az irány viszont adott, az európai autógyártók elindultak ebben - emelte ki Éliás Péter, az Audi Hungaria Zrt. Környezetmenedzsment vezetője.

Az Audi legnagyobb lábnyoma az energiafelhasználás, ami megegyezik Győr város teljes energiafelhasználásával. A fenntarthatóság érdekében elkezdtük a CO2 kibocsátást csökkenteni. 2025-ös cél, hogy az Audi minden gyártótelephelyén CO2 semleges legyen a gyártás. Ezt az Audi Hungária már 2020-ban teljesítette. Első lépés volt az energiafogyasztás csökkentése, ezen 2010 óta nagyon intenzíven dolgozunk, második, hogy a szükséges energiát zöld forrásból (geotermia, napelem) fedezzük, harmadik a kompenzáció, negyedik pedig a zöld energia megvásárlása - tette hozzá a szakember.

Címlapkép forrása: Akos Stiller

Holdblog

Ember: küzdj....vagy lépj le!

\"Fight or flight\" - ez lett a jelenkor egyik legnagyobb dilemmája. Küzdjünk tovább (magyarul: éljünk tovább), vagy meneküljünk ki ebből a világból (ne éljünk tovább)?... The post Ember: k

RSM Blog

Módosított kiberbiztonsági határidők!

A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2 irányelv szerinti megfelelési kötelezettségek terén. A módosítás célj

Holdblog

Életet lehelni egy megfáradt sportágba 

Mivel az atlétika kicsit ellaposodott, kevésbé felel meg a modern tartalomfogyasztási elvárásoknak, egy csapat új lebonyolítással igyekszik életet lehelni a legősibb sportágba. Ez a Grand... Th

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát  – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet