Március elsején új tarifarendszer lép hatályba a helyközi közlekedésben. Az eddigi ország- és vármegyebérletek területi logikáját kiterjesztő rendszerben megszűnnek a távolságalapú bérletek, több más díjtermék árazása pedig jelentősen átalakul - hívta fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg.
A főváros és az Építési és Közlekedési Minisztérium közötti megállapodás, amely alaposan átírja a Budapest-bérlettel kapcsolatos szabályokat, 4-5 milliárd forint mínuszt jelenthet idén Budapest tavalyi pénzforgalmi bevételéhez képest - derül ki abból az előterjesztésből, amelyet szerdán fog tárgyalni a Fővárosi Közgyűlés.
8950 forint lesz a Budapest-bérlet – jelentette be a BKK ma reggel, reagálva az építési és közlekedési miniszter és a főpolgármester tegnapi megállapodására. Vitézy Dávid mai posztjában rávilágít, hogy ez mintegy 20 milliárd forintos tartós éves bevételkiesést jelent, aminek a közösségi közlekedés minősége láthatja kárát.
10 év után először, március 1-től csökken a Budapest-bérlet ára – közölte Facebook-oldalán a BKK, hozzátéve, hogy a további részletekkel holnap jelentkeznek.
Az építési és közlekedési miniszter és a főpolgármester a mai találkozóján egy teljesen új, átfogó megállapodást kötött a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés viszonyának rendezéséről - írja Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala közleményében.
Az esti órákban csak az első ajtónál lehet felszállni a jövőben a fővárosban közlekedő buszokra és trolikra, írja a BKK. Január 19-től, péntektől fokozatosan új rendszert vezet be a társaság: 20 óra után, a Rákóczi úton közlekedő járatok kivételével a járművezetők a felszálláskor ellenőrzik az utazási jogosultságok meglétét.
Továbbra sem éri meg bérlet- vagy jegyvásárlás helyett bliccelni, ráadásul a ki nem fizetett pótdíj nem évül el. Milliós pótdíjakból 2023-ban sem volt hiány: a BKK összegyűjtötte a tavalyi év negatív rekordereit - írja a BKK közleményében.
Miközben a MÁV jelentős átalakítja a kedvezményrendszerét, 2024 márciusától a Magyar Igazolvánnyal rendelkező határon túliak még nagyobb könnyítésnek örülhetnek majd: az érintett közel egymillió ember gyakorlatilag korlátlanul ingyen utazhat majd.
A MÁV-START 2023-as adatai szerint az online jegyvásárlások aránya beérte a pénztári eladásokat, a jegyek és bérletek 37,7%-át már online vásárolták meg – írta meg a MÁV-Start Zrt..
A a 2023. május 1-jén bevezetett új bérletfajtából 8 hónap alatt már több mint 4 milliót vásároltak a MÁV-Start, a GYSEV, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatain utazók - közölte a MÁV szerdán az MTI-vel.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki közleménye szerint továbbra is érvényes lesz az egységes tarifarendszer főváros környéki utazásokra. Vagyis a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Budapest-bérlet érvényes marad az állami MÁV-HÉV- és Volán-járatokon is – szúrta ki a Telex.
A városvezetés ismét a sajtóból értesül a kormány Budapest-bérletet felszámoló javaslatáról, majd a különböző egyeztetéseken a kormány képviselői kollégáikkal is közölték, hogy felrúgnák a megállapodásokat. Ez a lépés azt eredményezi, hogy félmillió ember sokkal drágábban kapna alacsonyabb színvonalú szolgáltatást, miközben az államnak, vagyis az adófizetőknek ugyanannyiba kerülne - idézi a Népszava a főpolgármestert, aki csütörtökön tartott sajtótájékoztatót.
Nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően – írja az Index kormányzati forrásokra hivatkozva. Azt írják, a jövőben csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehet használni a vonatokat, héveket és a buszokat Budapesten és az agglomerációban.
A kedvezőtlenebb gazdasági környezet egyértelműen arra kell, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy áttekintsék, és ha szükséges, akkor átalakítsák az eddigi flottakezelési gyakorlataikat a költségcsökkentés, és a versenyképesség fenntartása érdekében. Egyre inkább megkérdőjeleződik, hogy a mobilitási igények kiszolgálására egyértelműen csak egy saját tulajdonú autóflotta adhat-e választ, hiszen számos olyan megoldás létezik, mint a lízing, az operatív bérlet, sőt akár a vállalati carsharing, amely bizonyos felhasználási feltételek esetén jó döntés lehet. A stratégiai tervezés és a jól átgondolt flottaépítés rendkívül komplex, de egyértelműen kifizetődő feladat, amelyhez szakértő partner bevonására is szükség lehet. Autóválasztásnál egyre nagyobb szerepet kaphatnak a racionális döntési szempontok, olyan márkák kerülhetnek előtérbe, amelynek modelljei a beszerzési ár, üzemeltetési költség, maradványérték háromszögének minden csúcsán jól teljesítenek. A stratégiai szemléletű flottaépítés lépéseit, a főbb döntési szempontokat, finanszírozási konstrukciókat a Portfolio Tóth Gáborral, a Merkantil Bank értékesítési vezetőjével tekintette át.
A párizsi metrójegyek ára 2024 júliusa és szeptembere között csaknem a duplájára emelkedik, a város ezzel szeretné kompenzálni, hogy a játékok miatt komoly fejlesztéseket hajtottak végre a hálózaton - írja a France24.
Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfő este a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara zártkörű rendezvényén utalást tett arra, hogy a kormány tervei között szerepel, hogy teljes egészében ingyenessé tennék Magyarországon a 14 év alattiak tömegközlekedéssel történő utazását.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A becsapódás után egy 4 méter átmérőjű kráter keletkezett.
Nem mindenkinek jön be ez az időbeosztás.
Lemásolják a receptet.
Ráadásul az anyacég úszik a profitban.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.