A kötelező felelősségbiztosítási átlagdíjak visszafogottan, 3 százalékkal nőttek az idén az első kilenc hónapban. A cascóbiztosításoknál viszont 20 százalékos drágulás látható - közölte saját adatai alapján a Netrisk. Kiderült az is, hogy a leggyakoribb autók, például a Suzukik, Opelek és Toyoták esetében hol tartanak az átlagdíjak.
Jövőre már egységesen április 30-ai biztosítási fordulónappal hirdeti meg a lakásbiztosítási kampányt a kormány, a biztosítók 100 milliárd forint körüli extraprofitadója pedig legalább 50 milliárd forinttal csökkenhet 2025-ben. A hosszú távú megtakarítások jövő évi, lakáscélú feltörhetősége csak az önkéntes nyugdíjpénztárakra fog vonatkozni – hangzott el a FBAMSZ konferenciáján. Eközben már zajlik az MNB etikus 2.0 koncepciója szerinti, nagyobb ügyfélértéket megcélzó életbiztosítási gyakorlatra való átállás is.
16 milliárd forintos nyereséggel és 8,6%-os díjbevétel-növekedéssel zárták az első negyedévet a magyar biztosítók, a körülményekhez képest mindkettő tűrhetőnek számít. Az MNB friss adatai szerint tovább szűkült a pótadó által sújtott egyszeri díjas életbiztosítások piaca, a lakossági vagyon- és felelősségbiztosítások pedig nem úszták meg az inflációkövető drágulást, a biztosítók idén ezzel az eredményüket is javíthatják.
Mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemlét vezetett be az Allianz a casco-szerződések megkötésénél - közölte a biztosító. Az üzleti mesterséges intelligencia megoldásokkal, a legkülönbözőbb AI use case-ekkel egy teljes napon át foglalkozunk április 23-ai AI in Business rendezvényünkön. Regisztráció és részletek itt!
Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a személygépkocsikra tavaly megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 205 200 forint volt, ami 9,5 százalékkal volt magasabb a 2022-ben tapasztalt 187 400 forintos szintnél.
Aki már került kisebb vagy nagyobb autóbalesetbe, biztosan tudja, hogy a javítás költségei egészen jelentős összeggel tudják megrövidíteni a pénztárcákat. E problémát hivatottak orvosolni az autóbiztosítások, amelyekből már egyre szélesebb kínálat áll a gépjármű-tulajdonosok rendelkezésére. Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a casco alapvető jellemzőit, valamint megnéztük, mit lehet tenni akkor, ha a jármű kora miatt már nem tudjuk azt teljeskörűen bebiztosítani.
8,3%-kal esett a magyar biztosítási piac díjbevétele a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A háttérben a tavaly bevezetett és karácsonykor megemelt pótadó áll, amely miatt az egyszeri díjas életbiztosítások piaca az egy évvel korábbi szint 13%-ára (!) zsugorodott. A többi szegmens messze az infláció alatt, 8-9%-kal növekedett. A pótadó ellenére a biztosítók nyeresége javult, köszönhetően a stagnáló vagyon- és felelősségbiztosítási károknak. A most nehéz időszakát élő magyar biztosítási piac jövőjével a közelgő Future of Finance 2023 konferenciánkon részletesen foglalkozunk, megéri eljönni.
Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.
A szombati tömegkatasztrófa károsultjainak bejelentéseit több biztosító is soron kívüli ügyintézésben kezeli - derül ki a MABISZ közleményéből.
A magyar biztosítási szakma talán legbonyolultabb ügye lehet az M1-es autópályán a napokban történt tömeges ütközés. Az eset teljes körű feltárása és a felelősök felderítése miatt a kárrendezés akár hónapokig is eltarthat, és a végén bírósági perek tucatjaira is számítani lehet. Amennyiben ugyanis nem lesznek felelősök, sok károsult még ennél is rosszabbul járhat, mert a biztosítók megtagadhatják a kártérítés kifizetését. Az eset legnagyobb károsultjai azok lehetnek, akik kötelező biztosítás nélkül futottak bele a karambolba, ráadásul utas is volt, aki megsérült – írja közleményében a CLB biztosítási alkusz.
Magukhoz tértek a gépjármű- és utasbiztosítások, és nagyot mentek az egyszeri díjas életbiztosítások és a vállalati vagyonbiztosítások is az idei második negyedévben. Nem lehet panasz a szektor 20%-os (!) díjbevétel-növekedésére sem, bár a rendszeres díjas életbiztosítások piaca érdemben lelassult. Nagyobb vérveszteségen van túl a nem-életbiztosítási üzletág: nyolc év után veszteségessé vált a másfélszeresére ugró kárráfordítások miatt, amelyekért elsősorban az ipari/mezőgazdasági tűz- és egyéb vagyoni károk okolhatók. A második félévben az aszály mellett az új, 50 milliárd körüli pótadó húzhatja le nagyon a szektor számait.
A terézvárosi házomlásban érintett károsultak közül egyedül azok az autótulajdonosok számíthatnak gyors, adott esetben 3-4 hetet igénybe vevő kártérítésre, akik teljes körű casco-biztosítással rendelkeztek - nyilatkozta Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkuszcég kommunikációs igazgatója az MTI-nek szerdán.
Az elmúlt hetek télies időjárásának hatására ismét százezernyi kátyú lepte el a hazai közutakat. A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek továbbra is mintegy felét fogadják csupán el az illetékes útkezelők. A körültekintő dokumentáció és egy évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma. Bár számtalan anyagi és egyéb érv szól az elektromos autók vásárlása mellett, a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megfeledkezni az olyan költségekről sem, mint a gépjármű biztosításai, illetve, hogy a casco egyes esetekben kötelező is lehet – emlékeztet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Útra tévedő nagyvaddal az év bármely szakaszában találkozhatunk, az őszi hónapokban azonban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye. Egy-egy ütközés a gépjárműben és a vadban is jelentős károkat okozhat, amit a casco-biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás téríthet meg az autósnak – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Casco és kiterjesztett garancia biztosítási állománytól vált meg a CIB EMABIT, feltehetően hazai és külföldi profiltisztításának részeként.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A Fehér Ház a technológiai szektort érintő szabályozások lefaragásával erősítené az iparág amerikai cégeit.
Fontos bázist ért támadás.
12 ország kap majd levelet.
Az invazív szúnyogfajok megjelenésével új kórokozók is felbukkanhatnak.
10 milliárd forintos támogatással mentenék meg a nyarat.
Így termelj, tárolj és válj le a hálózatról egyszer és mindenkorra!