Elakadt a lengyel menetelés? – Csúnya mínuszos kiskereskedelmi szám érkezett

A lengyel kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,3%-kal esett éves alapon a februári 0,5%-os esés után, azaz sorozatban két egymást követő hónapban is mínuszos szám érkezett. Ez első ránézésre igencsak meglepőnek tűnik, jobban megnézve azonban az adatokat, máris más kép tárul elénk.

Stratégiát váltanak a magyar food truckok: olcsóbb menük és szlovákiai terjeszkedés a túlélésért

Stratégiát váltanak a magyar food truckok: olcsóbb menük és szlovákiai terjeszkedés a túlélésért

Az infláció és a megemelkedett működési költségek komoly kihívások elé állították a hazai food truck szektort – mondta el Portfolio-nak Horváth Zoltán, a Food Truck Show társszervezője és a Magyar Street Food Egyesület vezetője. Bár a forgalom nőtt, a vendégek visszafogták fogyasztásukat, a haszon pedig elmaradt. A szektor szereplői alkalmazkodási stratégiák sorát próbálták ki – budget menükkel és új piacokkal keresve a túlélés lehetőségét. A bizonytalan hazai környezet közben egyre többeket ösztönöz újrakezdésre a határon túl: Szlovákiába tartanak a magyar food truckok.

MBH: a magyaroknak átlagosan 11,2 millió forint pénzügyi eszközük van

MBH: a magyaroknak átlagosan 11,2 millió forint pénzügyi eszközük van

A régiós mezőny élén jár Magyarország a lakossági megtakarítások terén – írja az MBH közleménye. A bank elemzői szerint a háztartási megtakarítások volumene alapján Magyarország abban is kitűnik a régión belül, hogy a megtakarítások szerkezete jelentősen eltér más országokéhoz képest.

Árrésstop: újabb számokat tett közzé a kormány

Árrésstop: újabb számokat tett közzé a kormány

Újabb terméklistát osztott meg Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, ebből kiderül, hogy március 13. és április 14. között mely termékek ára csökkent a legnagyobb mértékben az árréscsökkentés következtében.

Még nagyon erős az amerikai fogyasztás

Még nagyon erős az amerikai fogyasztás

A várakozásokat meghaladóan növekedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban. Előretekintve azonban nagy kérdés, hogy a kereskedelmi háború mikor kezdi el éreztetni a hatását, hiszen a fogyasztói bizalmi indexek már nagy romlást mutatnak.

Újabb árrésstopos bejelentést tett Nagy Márton

Újabb árrésstopos bejelentést tett Nagy Márton

Március 13. és április 14. között, vagyis bő egy hónap alatt 872 termék ára csökkent az online árfigyelő szerint - írta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebookon az árrésstop eredményeit ismertetve.

Brutális összegek mozognak a magyar dohánybizniszben

Brutális összegek mozognak a magyar dohánybizniszben

Tavaly ismét nőtt a legális magyar dohánypiac volumene, elképesztően nagy összeget füstölnek el minden évben a magyarok. A hagyományos cigaretták visszaszorulása mellett egyre nagyobb teret nyernek az alternatív termékek, különösen a hevített dohány és a nikotinpárnák. Az Az elektronikus cigaretták töltőfolyadékának legális piacán megtört a növekedés.

Vámfelár és Trump-adó: így hárítják át a cégek a költségeket a vevőkre

Vámfelár és Trump-adó: így hárítják át a cégek a költségeket a vevőkre

Az amerikai vállalatok sorra emelik áraikat vagy vezetnek be vámfelárakat a Trump-adminisztráció új vámtarifái miatt. A 10%-os általános vám és a Kínára kivetett akár 145%-os teher különösen sújtja az importáló cégeket, amelyek a költségek egy részét a fogyasztókra hárítják. Egyes márkák nyíltan feltüntetik a „Trump-vámot” a vásárlások során, míg mások promóciós akciókkal próbálják enyhíteni a hatást. A bizonytalan helyzet felhalmozásra és pánikvásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.

Botrányosan rossz a fogyasztói bizalom az USA-ban

Botrányosan rossz a fogyasztói bizalom az USA-ban

Rosszabb az amerikai fogyasztói bizalom, mint az energiaválság idején volt, miközben az inflációs várakozások elszálltak teljesen. Ez egy nagyon rossz kombináció, aminek általában nem szokott jó vége lenni.

Kiderült, hogy változik a kiskereskedelem az adriai régióban

Kiderült, hogy változik a kiskereskedelem az adriai régióban

Az adriai régió FMCG piaca növekedést mutatott 2024-ben, miközben a fogyasztók egyre értéktudatosabbá és szelektívebbé váltak vásárlásaik során. A NIQ kutatócég legfrissebb jelentése szerint Szerbia, Horvátország és Szlovénia eltérő mértékű áremelkedést és fogyasztói magatartásváltozást tapasztalt - számolt be az ESM kiskereskedelmi szakportál.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.