Kiderült a boltok fekete pénteki trükkje

2025. november 21. 17:23 | Portfolio

Kiderült a boltok fekete pénteki trükkje

Minden novemberben a fekete péntek hatalmas megtakarításokat és "egynapos" akciókat ígér. Valójában azonban ez az esemény sokkal inkább egy stratégiai pszichológiai játszma, amely az agyunk működési mechanizmusát kihasználva bír rá minket a vásárlásra - írja a Phys.org.

Ha ezt a lábát kirúgják a tőzsdének, akkor ez ennyi volt

2025. november 19. 16:55 | Módos Dániel

Ha ezt a lábát kirúgják a tőzsdének, akkor ez ennyi volt

Kormányzati leállás, likviditási para, Nvidia előtti idegállapot a tőzsdéken – a hivatalos statisztikák helyett most a Bank of America kártyaadatai és fogyasztói felmérései mutatják meg, hogy tényleg lefekszik-e az USA-gazdasága, vagy pedig minden rendben van. Ráadásul itt nem állunk meg. A BofA alternatív adatain alapuló kutatásai alapján azt is ki lehet következtetni, hogy a várható fogyasztási trendek alapján merre vándorol a befektetők figyelme.

Évekig a piac kedvence volt, de most hatalmas csalódást okozott ez a befektetés

2025. november 18. 07:20 | Dormán Balázs

Évekig a piac kedvence volt, de most hatalmas csalódást okozott ez a befektetés

A hosszú éveken át válságállónak hitt gyorsétterem-részvények 2025-ben látványosan kiestek a befektetői kegyekből. Miközben a fogyasztók továbbra is esznek hamburgert és burritót, a szektor nagy része komoly mínuszban zárja az évet, a növekedési sztoriként árazott láncok, például a Sweetgreen, a Chipotle vagy a Shake Shack árfolyama pedig összeomlott. A kép korántsem homogén: a McDonald’s és a Yum Brands még tudott hozamot termelni, de a szektor egészét lefedő ETF már kétszámjegyű mínuszban jár, ami jól mutatja, hogy a magas infláció, a megugró költségek és a változó fogyasztói szokások igazán próbára teszik a gyorséttermek legendás ellenálló képességét.

Sinkó Ottó: óriási haszna lenne annak, ha Magyarország bevezetné az eurót

2025. november 18. 06:10 | Hornyák József

Sinkó Ottó: óriási haszna lenne annak, ha Magyarország bevezetné az eurót

A gyártási folyamatok jobb szervezésével, az informatika eszközeinek a bevezetésével, automatizálással számtalan lehetőség van a hatékonyság javítására, de a cégek nem biztos, hogy meglépik ezeket a döntéseket, ha nem látják a kiszámíthatóságot és a megtérülést – mondta a Portfolio-nak adott interjújában Sinkó Ottó, a Videoton társ-vezérigazgatója. Szerinte javítani kellene a kapcsolatot a szövetségeseinkkel, amely nagyobb GDP-növekedéshez vezethetne. A folyamat részeként fontosnak nevezte az euró magyarországi bevezetését is.

Megjött a brüsszeli ítélet: kimászhat a gödörből a magyar gazdaság?

2025. november 17. 11:38 | Beke Károly

Megjött a brüsszeli ítélet: kimászhat a gödörből a magyar gazdaság?

Tovább rontotta 2025-ös növekedési előrejelzését Magyarország esetében hétfőn az Európai Bizottság, a testület szerint 2026-27-ben is csak 2 százalék körüli növekedésre lehet képes a gazdaság. Azt gondolják, hogy az inflációs nyomás tartósan fennmaradhat, a költségvetési hiány pedig a következő két évben a GDP 5%-a fölé emelkedhet.

Trump visszakozik és ez akár egy beismerés is lehet

2025. november 14. 20:25 | Portfolio

Trump visszakozik és ez akár egy beismerés is lehet

Trump elnök pénteken vámcsökkentést ír alá a marhahúsra, paradicsomra, kávéra és banánra vonatkozóan, hogy mérsékelje az élelmiszerárakat. Ez összefügg azzal, hogy a választók egyre elégedetlenebbek a növekvő megélhetési költségek miatt - számolt be a Bloomberg.

Jó hír érkezett Romániából

2025. november 14. 10:05 | Portfolio

Jó hír érkezett Romániából

A román gazdaság a harmadik negyedévben kisebb pozitív meglepetést okozott. A gyorsbecslés 1,6%-os éves növekedést mutat, ami meghaladja a várakozásainkat, jóllehet negyedéves alapon továbbra is 0,2%-os visszaesést látunk, írja az ING Bank.

Mosogatógépet használsz? Kiderült, mennyire éri meg a nagyobb kiszerelésű kapszula

2025. november 12. 10:00 | Szász Péter

Mosogatógépet használsz? Kiderült, mennyire éri meg a nagyobb kiszerelésű kapszula

A mosogatógépkapszulák piacán is érvényesül a jól ismert kiskereskedelmi logika: minél nagyobb kiszerelésben vásárolunk, annál kedvezőbb az egységár. A boltláncok kínálatát összevetve jól látszik, hogy a legolcsóbb megoldások jellemzően a diszkontoknál érhetők el, míg a legszélesebb választékot a szupermarketek biztosítják – magasabb átlagár mellett. A piacot néhány meghatározó márka uralja, ugyanakkor a láncok saját termékei is egyre hangsúlyosabbak. Az elmúlt időszakban a zsugorinfláció is elérte a kategóriát, több ismert termék kisebb kiszerelésben kerül a polcokra.

Nagyot esett a magyar lakosság fizetőképessége, borúsak a kilátások

2025. november 11. 12:06 | Portfolio

Nagyot esett a magyar lakosság fizetőképessége, borúsak a kilátások

Az előző negyedév enyhe növekedése után ismét csökkenő szakaszba került a fizetőképességi index, amely a lakosság jövedelmi helyzetét a hiteltörlesztések és a számlafizetések függvényében vizsgálja. A mutató 13,7 pontról 9,3-ra esett vissza a harmadik negyedévre, idén pedig már nem is várható érdemi javulás az Intrum és a Gazdaságkutató Intézet előrejelzése alapján.

Meglepően engedékeny a kínai elnök, ha a növekedésről van szó

2025. november 11. 08:39 | Portfolio

Meglepően engedékeny a kínai elnök, ha a növekedésről van szó

Kína elnöke, Hszí Csin-ping jelezte, hogy az ország leggazdagabb tartományának, Guangdongnak a mérsékelt, 4,1%-os növekedése elfogadható. A nyilatkozat újabb jelzés arra, hogy a kínai vezetés megelégszik a lassabb, de stabil gazdasági bővüléssel, miközben az ország a deflációs nyomással és a gyenge belső kereslettel küzd.

Összeomlott az amerikai fogyasztói bizalom

2025. november 07. 16:04 | Portfolio

Összeomlott az amerikai fogyasztói bizalom

Nagyott romlott az amerikai fogyasztói bizalmi index az USA-ban. Elsősorban a jelenlegi helyzet megítélése aggasztó, amely valószínűleg nem független a több, mint eg yhónapja tartó komrányzati leállástól. Az 5 éves inflációs várakozások viszont csökkentek.

Meddig nőhet még a magyar termékek aránya a boltokban?

2025. november 06. 14:00 | Szász Péter

Meddig nőhet még a magyar termékek aránya a boltokban?

A magyar termékek aránya a hazai boltok polcain mindig is sokakat foglalkoztató téma volt – de talán még soha nem volt ennyire aktuális, mint most, amikor a világkereskedelemben egyre több a bizonytalanság, és a vásárlók is tudatosabban keresik a megbízható, helyi forrásból származó árukat. De vajon hogyan gondolkodnak erről ma a magyar fogyasztók? Mennyire fontos nekik, hogy hazai terméket válasszanak, és mit tehetnek a kiskereskedelmi láncok, hogy növeljék a magyar termékek részarányát a kínálatukban? Erről beszélgetünk két vendégünkkel: Benedek Eszterrel, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjével és Bálint Zoltánnal, a PENNY beszerzési igazgatójával.

Részletes keresés