A lengyel kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,3%-kal esett éves alapon a februári 0,5%-os esés után, azaz sorozatban két egymást követő hónapban is mínuszos szám érkezett. Ez első ránézésre igencsak meglepőnek tűnik, jobban megnézve azonban az adatokat, máris más kép tárul elénk.
Tömegesen szabadulnak a hedge fundok a nem létfontosságú fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat kínáló vállalatok részvényeitől, ami gazdasági visszaesés előrejelzésére utal a Goldman Sachs elemzése szerint - írja a Reuters.
Az Eli Lilly biztató eredményeket közölt új fogyasztó tablettájáról, aminek hatására jelentősen esett a Novo Nordisk részvényárfolyama, miután kiderült, hogy a gyógyszer hatékonysága megközelíti a népszerű Ozempic injekciókét - írta a Bloomberg.
Az infláció és a megemelkedett működési költségek komoly kihívások elé állították a hazai food truck szektort – mondta el Portfolio-nak Horváth Zoltán, a Food Truck Show társszervezője és a Magyar Street Food Egyesület vezetője. Bár a forgalom nőtt, a vendégek visszafogták fogyasztásukat, a haszon pedig elmaradt. A szektor szereplői alkalmazkodási stratégiák sorát próbálták ki – budget menükkel és új piacokkal keresve a túlélés lehetőségét. A bizonytalan hazai környezet közben egyre többeket ösztönöz újrakezdésre a határon túl: Szlovákiába tartanak a magyar food truckok.
A globális kereskedelmi háború közepette az ázsiai fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok részvényei felértékelődtek, mivel a befektetők olyan cégekben keresnek menedéket, amelyek a helyi vásárlók alapvető szükségleteit elégítik ki - tudósított a Bloomberg.
A régiós mezőny élén jár Magyarország a lakossági megtakarítások terén – írja az MBH közleménye. A bank elemzői szerint a háztartási megtakarítások volumene alapján Magyarország abban is kitűnik a régión belül, hogy a megtakarítások szerkezete jelentősen eltér más országokéhoz képest.
Lassú javulást mutat a magyar lakosság pénzügyi helyzete, és ezzel a hitelfelvételi hajlandóság is növekedésnek indult – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. megbízásából készült országos kutatás adataiból.
Újabb terméklistát osztott meg Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, ebből kiderül, hogy március 13. és április 14. között mely termékek ára csökkent a legnagyobb mértékben az árréscsökkentés következtében.
A várakozásokat meghaladóan növekedett a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban. Előretekintve azonban nagy kérdés, hogy a kereskedelmi háború mikor kezdi el éreztetni a hatását, hiszen a fogyasztói bizalmi indexek már nagy romlást mutatnak.
Március 13. és április 14. között, vagyis bő egy hónap alatt 872 termék ára csökkent az online árfigyelő szerint - írta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebookon az árrésstop eredményeit ismertetve.
Tavaly ismét nőtt a legális magyar dohánypiac volumene, elképesztően nagy összeget füstölnek el minden évben a magyarok. A hagyományos cigaretták visszaszorulása mellett egyre nagyobb teret nyernek az alternatív termékek, különösen a hevített dohány és a nikotinpárnák. Az Az elektronikus cigaretták töltőfolyadékának legális piacán megtört a növekedés.
Az amerikai vállalatok sorra emelik áraikat vagy vezetnek be vámfelárakat a Trump-adminisztráció új vámtarifái miatt. A 10%-os általános vám és a Kínára kivetett akár 145%-os teher különösen sújtja az importáló cégeket, amelyek a költségek egy részét a fogyasztókra hárítják. Egyes márkák nyíltan feltüntetik a „Trump-vámot” a vásárlások során, míg mások promóciós akciókkal próbálják enyhíteni a hatást. A bizonytalan helyzet felhalmozásra és pánikvásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.
Rosszabb az amerikai fogyasztói bizalom, mint az energiaválság idején volt, miközben az inflációs várakozások elszálltak teljesen. Ez egy nagyon rossz kombináció, aminek általában nem szokott jó vége lenni.
Kína fogyasztói árai márciusban a második egymást követő hónapban csökkentek, miközben a gyártói defláció is súlyosbodott. A kiszámíthatatlan tempójú amerikai kereskedelmi háború miatt egyre halmozódnak az eladatlan exporttermékek, így még tovább csökkenhetnek a belső piaci árak.
Orbán Viktor miniszterelnök arról beszélt, hogy az élelmiszerárak után a telekommunikációs és a banki szolgáltatások díjait is csökkenteni kell.
Az adriai régió FMCG piaca növekedést mutatott 2024-ben, miközben a fogyasztók egyre értéktudatosabbá és szelektívebbé váltak vásárlásaik során. A NIQ kutatócég legfrissebb jelentése szerint Szerbia, Horvátország és Szlovénia eltérő mértékű áremelkedést és fogyasztói magatartásváltozást tapasztalt - számolt be az ESM kiskereskedelmi szakportál.
A Jalsovszky szakértőjének cikke.
22 éve nem nőtt az összeg.
Szerintük elfogadhatatlan, ahogy az Unió cselekszik.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Estek a piacok a beszéd hatására.